Moordaanslag op Hitler

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
paulstolk
Lid
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Ik denk dat de verklaring dat Hitler zich nauwelijks meer in het openbaar vertoonde de meest plausibele verklaring is. Er wordt ook gezegd dat er misschien wel iemand anders was opgestaan om de taak van Hitler over te nemen, maar ik ben daar niet zo van overtuigd
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Lord_Vetinari
Lid

Bericht door Lord_Vetinari »

paulstolk schreef:Ik denk dat de verklaring dat Hitler zich nauwelijks meer in het openbaar vertoonde de meest plausibele verklaring is. Er wordt ook gezegd dat er misschien wel iemand anders was opgestaan om de taak van Hitler over te nemen, maar ik ben daar niet zo van overtuigd
Inderdaad. Vooral Goebbels werd wanhopig van Hitler's afwezigheid uit Berlijn.

En binnen het leger bestond te weinig weerstand om een succesvolle aanslag te plegen.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Als je als 'burger' Hitler had vermoord was waarschijnlijk je hele familie en kennissen kring naar een concentratiekamp gestuurd of direct geexecuteerd. Dit zal een aantal mensen wel weerhouden hebben, zelf doodgaan ala, maar ook iedereen die je lief is met je meenemen is wat anders.

Marc
Plaats reactie