Ik acht die kans vrij klein. Eventjes een klein gedachtenexperimentje.Mike.H schreef:Zeg luister nou even, als het andersom zou zijn dan hadden wij ons ook aangepast. En je kan het toch niet goedpraten door het te vergelijken met het Christendom.. Wij zijn hier geboren. Wij zijn Nederlanders. Zij zijn ergens anders geboren of ze zijn hier geboren met Turkse/Marrokaanse ouders. Dan alsnog behoor je je gewoon aan te passen aan de Nederlandse cultuur. Het is een eer om hier te mogen wonen, dan moeten ze dat ook zo zien..viny schreef:Zij komen naar Nederland toe, wij weten dat hun een hele andere cultuur hebben, dus wij moeten niet raar op kijken als hun hoeefddoeken dragen.Leroy schreef:Lekker ondoordacht. Zij komen naar Nederland toe, zij weten dat onze cultuur heel anders is dan die van hun. Dan moet je dus niet raar gaan opkijken als wij géén hoofddoeken dragen.
Trouwens, de Christenen mogen geen rokken mee dragen, daar kan ook een bom onder!!!!
Je gaat met een Nederlandse kolonie naar Spanje. Nu neem ik Spanje, waarom? Het is geen zéér verschillende cultuur, Nederlanders gaan er regelmatig heen voor hun vakantie en het is een EU-land met een ecomisch relatief hoge standaard (relatief met landen buiten de EU). Vreemd voorbeeld eigenlijk, zoveel verschillen wij niet, maar toch, kijk (of eerder: lees) en huiver:
Passen wij ons aan? Kleine kans. Veel Nederlanders nemen niet eens de moeite om in hun vakantie (2 à 3 weken van een heel jaar) iets van de andere cultuur op te snuiven. Je hebt de hele Nederlandse en verachtelijke zuipkolonie, genaamd Salou. Veel Nederlanders nemen niet eens de moeite om streekgerechten te proberen. Ze vreten de vette hap die Nederlandse snackbarhouders verkopen in Salou. Ze zuipen Heineken in de Nederlandse disco's die Nederlandse clubhouders geopend hebben.
Nederlanders krijgen het niet eens voor elkaar om 2 weken wat anders te proberen. Om nu ronduit te gaan beweren dat, wanneer wij, misschien in de toekomst noodgedwongen, verhuizen naar een ander land, wij ons aanpassen aan de cultuur daar, is gewoon niet te bewijzen (over een Latijnse zinsconstructie gesproken hehe ). Alles wijst tegen ons. En waarom? Tja..
Nederlanders leven tegenwoordig (in mijn ogen) in een simplistische en verachtelijke cultuur. Geen enkel besef van de waarden en hun normen. Mijn beste vriend, naar mijn mening zou je gek in je hoofd zijn om je aan te passen aan de Nederlandse cultuur. Een religie bied meer, meer aan waarden en hun normen, en als sommigen dat tot in het extreme willen doorvoeren, laat ze hun gang gaan. Ze moeten alleen dan niet opkijken dat er enkelen zullen zijn die minder voor ze open staan. Dat zit gewoon in het aard van het beestje.
Overigens, een detail (een best grote): haal cultuur en taal niet door elkaar..
Pff de Nederlandse cultuur: voor mij is dat stampen op hardcore, dikke wijfen in teveel onthullende kleding en iedere middag om 3 uur een kroket naar binnen douwen. Brrrr...
Hehe, alsof de Nederlanders zich zouden aanpassen. De meesten hebben het aanpassingsniveau van een varken. Daarom nemen we ook altijd die eeuwige sleurhut aka caravan mee.