Welk wapen?
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Welk wapen?
http://img201.imageshack.us/my.php?imag ... ersbx8.jpg
De meeste kennen deze foto wel, maar nu is mijn vraag dragen de eerste 2 GI een M1903 rifle? Dit viel me op toen ik in 1 van m'n boeken de foto in het groot zag staan. Als dit zo is, was dit wapen dan nog veel voorkomend bij de infanterie? In 1944 gebruikten ze toch allemaal de Garand als standaard rifle.
De meeste kennen deze foto wel, maar nu is mijn vraag dragen de eerste 2 GI een M1903 rifle? Dit viel me op toen ik in 1 van m'n boeken de foto in het groot zag staan. Als dit zo is, was dit wapen dan nog veel voorkomend bij de infanterie? In 1944 gebruikten ze toch allemaal de Garand als standaard rifle.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- Bart M.
- Lid
Dat klopt ja, voornamelijk als sniper rifle omdat de Garand precisie verloor op de langere afstanden. Als standaard bewapening zonder tele-vizier lijkt me hoogst onwaarschijnlijk tenzij het een noodmaatregel was.pionier schreef:Je ziet vaker de springfield na 1944 in gebruik.
Dictators die, like all men.
-
- Lid
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- Mr Mojo Risin
- Lid
De springfield sniper uitvoering (03 A4) is een wapen dat voornamelijk voor frontdienst is gebruikt

Links staat een para (82e airborne) met een springfield sniper uitvoering.(ingekleurde zwart-wit foto)

Een heel bekende foto (101e airborne) tijdens Market-Garden 17 september. Een springfield met grenade launcher.

Links staat een para (82e airborne) met een springfield sniper uitvoering.(ingekleurde zwart-wit foto)

Een heel bekende foto (101e airborne) tijdens Market-Garden 17 september. Een springfield met grenade launcher.
- Mr Mojo Risin
- Lid
Dat de snipervariant nog steeds in gebruik was wist ik, maar dat de gewonde rifles nog zo alomtegenwoordig waren wist ik niet. Bedankt voor het posten van de foto's Jim.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
Even over de foto.
Volgens mij is dit een foto die is genomen door US Signal Corps Fotograag Jones op de Sonse Heide te Son, op zondagmiddag 17 september 1944 kort na 13.00 uur. De foto toont Pfc Park H. Appler uit Lancaster PA, zojuist geland met de airbornes van Gen. Taylor's 101st airborne "Screaming Eagles" division.
Appler was van de 506 PIR CO G, ingevlogen door de 442 Troop Carrier Group.
Is dit een uitsnede van de foto of is dit de totale foto?
Als dit een uitsnede is, wil je mij dan een PM met de totale foto sturen?
Gr. To Tall
Volgens mij is dit een foto die is genomen door US Signal Corps Fotograag Jones op de Sonse Heide te Son, op zondagmiddag 17 september 1944 kort na 13.00 uur. De foto toont Pfc Park H. Appler uit Lancaster PA, zojuist geland met de airbornes van Gen. Taylor's 101st airborne "Screaming Eagles" division.
Appler was van de 506 PIR CO G, ingevlogen door de 442 Troop Carrier Group.
Is dit een uitsnede van de foto of is dit de totale foto?
Als dit een uitsnede is, wil je mij dan een PM met de totale foto sturen?
Gr. To Tall
Laatst gewijzigd door To Tall op 20 feb 2007, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- To Tall
- Lid
- Contacteer: