Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Een antwoord als ik was toen pas 4 jaar en ik heb er niet om gevraagd is te gemakkelijk. Mogelijkerwijs heb je vanaf 1979 wel de mogelijkheid te baat genomen om een andere partij te stemmen, die de 'problematiek' wel aan de orde stelde. Ik denk het niet maar de mogelijkheid was er wel in de vorm van CP en CD. We weten ook hoe marginaal die partijen waren. Blijkbaar vond een overgrote meerderheid van de bevolking het toen geen probleem en in de 80'er en 90'er jaren ook niet.

Dat een deel van de bevolking e.e.a. nu wel als een probleem ziet accoord. Dat er een partij opstaat die deze mening denkt te kunnen vertegenwoordigen is ook prima. Maar wel binnen de kaders van de wet en goed fatsoen. Binnen deze kaders zijn mogelijkheden genoeg om problemen aan te kaarten en wetten etc. te veranderen.

Ik wacht trouwens nog steeds met spanning op een initiatiefwet van heer Wilders betreffende dubbele nationaliteiten etc. etc. Hij heeft hier sinds 22 november 2006 de kans voor gehad.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Dat is dus typisch Wilders: hard schreeuwen, hoe het niet moet, maar met concrete voorstellen komen hoe het wel moet, doet hij niet.

En Seyffardt: je was er ook niet bij toen alle sociale wetten in Nederland ingevoerd werden, maar als je ziek wordt krijg je toch gewoon je ziekengeld uitbetaald. Ga dus niet lopen blaten: ik was er niet bij, dus.... De situatie in de jaren '50 en '60 in Nederland was er één van een tekort op de arbeidsmarkt. Nederlanders konden het werk doen, wat zij wilden. Er bleven heel veel banen over, die zij nu ineens niet meer wilden. Werken op de Hoogovens in IJmuiden, in de ijzergieterijen hier in de Achterhoek, in de steenfabrieken langs de grote rivieren. In groten getale kwamen uit Zuid-Europa gastarbeiders deze "smerige" baantjes opknappen. In de loop van de decennia hebben deze mensen zich een plaats verworven in de Nederlandse maatschappij.

En ik steek de kop echt niet in het zand. Ik weet donders goed, dat er een groot aantal Marokkaanse jongeren aan de rand van die maatschappij staan. Ik ben er ook echt niet tegen om die criminaliteit aan te pakken. Maar ga niet een hele bevolkingsgroep aanspreken op het gedrag van enkelen. Laat ik het zo stellen: onze ouders en wijzelf hebben er 50 jaar mee ingestemd, dat er buitenlanders in ons land kwamen werken en wonen. Onze ouders en wij hebben tenminste niet en masse gestemd op partijen, die dit niet wilden. Die gelegenheid hebben we gehad, zoals monmax ook al stelt.

Criminaliteit, uit welke bevolkingsgroep ook, moet worden aangepakt. Maar één kut-Marokkaan zegt niet alles over alle Marokkanen in Nederland. Eén kut-Achterhoeker heeft twee weken geleden zijn hele gezin vermoord, zijn alle Achterhoekers nu ook crimineel?
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Monmax, wie er oog voor had kon in 1977 al zien dat het uit de hand zou gaan lopen. In die tijd was zo iemand een roepende in de woestijn.
Degenen die in de jaren '80 op CD of CP stemde en daar openlijk voor uit kwam was een paria. Niet dat Janmaat en de zijnen zaligmakend waren, in het land der blinden is éénoog immers koning, maar er werd wél een signaal afgegeven. Het is zo jammer dat velen zo kort van memorie zijn, als het zo uitkomt. Nog steeds zijn er lieden die politiek correct uit de hoek willen komen en glashard volhouden dat er geen probleem is en dat Wilders en de zijnen spoken zien.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

hendrik schreef: Criminaliteit, uit welke bevolkingsgroep ook, moet worden aangepakt. Maar één kut-Marokkaan zegt niet alles over alle Marokkanen in Nederland. Eén kut-Achterhoeker heeft twee weken geleden zijn hele gezin vermoord, zijn alle Achterhoekers nu ook crimineel?
Vind eigelijk niet dat je dat met elkaar mag vergelijken en voor de goeie orde; hoevaak gaan achterhoekers de fout in en hoe vaak Marokkanen?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Het gaat er mij niet om, hoe vaak personen uit een bevolkingsgroep de fout in gaan. het gaat mij erom, dat daardoor niet de hele bevolkingsgroep de fout in gaat. Dat is generaliseren en dat is wat er fout gaat nu. Dus de vergelijking gaat wel degelijk op.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef:Dat is dus typisch Wilders: hard schreeuwen, hoe het niet moet, maar met concrete voorstellen komen hoe het wel moet, doet hij niet.

En Seyffardt: je was er ook niet bij toen alle sociale wetten in Nederland ingevoerd werden, maar als je ziek wordt krijg je toch gewoon je ziekengeld uitbetaald. Ga dus niet lopen blaten: ik was er niet bij, dus.... De situatie in de jaren '50 en '60 in Nederland was er één van een tekort op de arbeidsmarkt. Nederlanders konden het werk doen, wat zij wilden. Er bleven heel veel banen over, die zij nu ineens niet meer wilden. Werken op de Hoogovens in IJmuiden, in de ijzergieterijen hier in de Achterhoek, in de steenfabrieken langs de grote rivieren. In groten getale kwamen uit Zuid-Europa gastarbeiders deze "smerige" baantjes opknappen. In de loop van de decennia hebben deze mensen zich een plaats verworven in de Nederlandse maatschappij.

En ik steek de kop echt niet in het zand. Ik weet donders goed, dat er een groot aantal Marokkaanse jongeren aan de rand van die maatschappij staan. Ik ben er ook echt niet tegen om die criminaliteit aan te pakken. Maar ga niet een hele bevolkingsgroep aanspreken op het gedrag van enkelen. Laat ik het zo stellen: onze ouders en wijzelf hebben er 50 jaar mee ingestemd, dat er buitenlanders in ons land kwamen werken en wonen. Onze ouders en wij hebben tenminste niet en masse gestemd op partijen, die dit niet wilden. Die gelegenheid hebben we gehad, zoals monmax ook al stelt.

Criminaliteit, uit welke bevolkingsgroep ook, moet worden aangepakt. Maar één kut-Marokkaan zegt niet alles over alle Marokkanen in Nederland. Eén kut-Achterhoeker heeft twee weken geleden zijn hele gezin vermoord, zijn alle Achterhoekers nu ook crimineel?
Hendrik, alles goed en wel maar we zijn doorgeslagen op een vreselijke manier. Het oorspronkelijke principe 'gastarbeiders' sneed aan twee kanten. Die knapen hadden werk en konden, zeker naar hun begippen, een redelijke cent verdienen terwijl de Nederlandse economie vruchtbaar door kon draaien. Daarna is het echter fout gegaan; in plaats dat de gastarbeiders hun toekomst in eigen land veiligstelden met het geld dat ze hier verdiend hadden, zoals oorspronkelijk de bedoeling was, lieten wij toe dat ze hun familie lieten overkomen. En dat terwijl we toen al problemen kenden als overbevolking en woningnood. Behalve het werven van gastarbeiders destijds had men ook de Nederlandse werklozen aan het werk moeten zetten, desnoods gedwongen, maar ook dat is niet gebeurd.

Ondanks het feit dat je in het algemeen de gemiddelde Zuid- en Noordhollander minder tolerantie toedicht dan de doorsnee Achterhoeker, kan ik je met mijn hand op het hart verklaren dat ik de Achterhoekers in principe hoog acht.

Toch jammer dat je van mijn eerdere betoog niet al te veel hebt onthouden; het gaat mij niet alleen om die k*tmarokkaantjes en om Hofstadgroepfiguren; die kan je juridisch aanpakken (uiteraard alleen wanneer je over een standvastig OM beschikt). De dreigende Islamisering van Nederland is kennelijk iets wat voor velen, ook voor jou, blijkbaar een mega ver-van-mijn-bed-show is.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Seyffardt schreef:Monmax, wie er oog voor had kon in 1977 al zien dat het uit de hand zou gaan lopen. In die tijd was zo iemand een roepende in de woestijn.
Degenen die in de jaren '80 op CD of CP stemde en daar openlijk voor uit kwam was een paria. Niet dat Janmaat en de zijnen zaligmakend waren, in het land der blinden is éénoog immers koning, maar er werd wél een signaal afgegeven. Het is zo jammer dat velen zo kort van memorie zijn, als het zo uitkomt. Nog steeds zijn er lieden die politiek correct uit de hoek willen komen en glashard volhouden dat er geen probleem is en dat Wilders en de zijnen spoken zien.
Ten eerste: Blijkbaar vond een meerderheid van de bevolking dat Janmaat uit zijn nek kletste anders had hij wel meer zetels gehaald. Bovendien hadden de mensen toen wel wat anders aan hun hoofd dan de al dan niet gewenste aanwezigheid van islamitische allochtonen.

Ten tweede: Ik ontken niet dat er een kennelijk probleem is, ik geef alleen aan dat de oplossing van twee kanten moet komen. Wij als autochtone blanke christelijke Nederlanders hebben de islamitische allochtonen uitgenodigd zonder de vermelding dat de uitnodiging voor bepaalde tijd gold. Dit maakt ons medeverantwoordelijk bij het zoeken van een oplossing. De andere partij zal moeten inzien dat ze zich aan onze normen en waarden moet aanpassen om in dit land geaccepteerd en volwaardig behandeld te worden.

Wat Wilders en de zijnen doen is het ontkennen van onze eigen verantwoordelijkheid en alle schuld bij de andere partij neerleggen.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

monmax schreef:
Seyffardt schreef:Monmax, wie er oog voor had kon in 1977 al zien dat het uit de hand zou gaan lopen. In die tijd was zo iemand een roepende in de woestijn.
Degenen die in de jaren '80 op CD of CP stemde en daar openlijk voor uit kwam was een paria. Niet dat Janmaat en de zijnen zaligmakend waren, in het land der blinden is éénoog immers koning, maar er werd wél een signaal afgegeven. Het is zo jammer dat velen zo kort van memorie zijn, als het zo uitkomt. Nog steeds zijn er lieden die politiek correct uit de hoek willen komen en glashard volhouden dat er geen probleem is en dat Wilders en de zijnen spoken zien.
Ten eerste: Blijkbaar vond een meerderheid van de bevolking dat Janmaat uit zijn nek kletste anders had hij wel meer zetels gehaald. Bovendien hadden de mensen toen wel wat anders aan hun hoofd dan de al dan niet gewenste aanwezigheid van islamitische allochtonen.

Ten tweede: Ik ontken niet dat er een kennelijk probleem is, ik geef alleen aan dat de oplossing van twee kanten moet komen. Wij als autochtone blanke christelijke Nederlanders hebben de islamitische allochtonen uitgenodigd zonder de vermelding dat de uitnodiging voor bepaalde tijd gold. Dit maakt ons medeverantwoordelijk bij het zoeken van een oplossing. De andere partij zal moeten inzien dat ze zich aan onze normen en waarden moet aanpassen om in dit land geaccepteerd en volwaardig behandeld te worden.

Wat Wilders en de zijnen doen is het ontkennen van onze eigen verantwoordelijkheid en alle schuld bij de andere partij neerleggen.
Wilders heeft anders genoeg kritiek op zijn collega politici.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:Het gaat mij niet alleen om die k*tmarokkaantjes en om Hofstadgroepfiguren; die kan je juridisch aanpakken. De dreigende Islamisering van Nederland is kennelijk iets wat voor velen, ook voor jou, blijkbaar een mega ver-van-mijn-bed-show is.
'De dreigende Islamisering van Nederland'? Ik dacht dat het ging over nationaliteiten, maar je bevestigt dat het jou daar in ieder geval niet om gaat, maar dat het jou om religie gaat.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Het begrip Islamisering moet je wat breder zien in dit verband en niet alleen terugvoeren op religie / godsdienstbeleving. Welk heilig boek iemand leest of naar welke kerk hij of zij gaat, zal mij in beginsel een zorg zijn. Ik heb het idee dat in diverse discussies continue in herhalingen wordt gevallen, maar ik leg het nog een keer uit, aan de hand van een voorbeeld in de hoop dat het wat duidelijkheid geeft:
op het moment dat zich, al dan niet geleidelijk, in een bepaalde wijk een (te) grote groep vreemdelingen vestigt, die met hun cultuur/levenswijze/religie en bepaling van het straatbeeld de indruk wekt dat men een overheersende rol speelt ten opzichte van de overige bewoners, dan ontstaat er een probleem, of die groep nu bestaat uit Moslims, Hottentotten, Krimtartaren, Eskimo's, Britse Hell's Angels of blondharige Rednecks uit Louisiana.

Het opvallende verschijnsel in sommige wijken is dat zelfs allochtone bewoners protesteren tegen die Islamisering. Ik heb het al een keer beschreven maar vooruit.....een Turkse columniste constateerde in haar straat een toenemende vorm van Islamisering als volgt: Marokkaanse vrouwen die de ene dag nog hun kinderen uit school haalden terwijl ze westers gekleed waren, gingen opeens gekleed in zwarte soepjurken (uitdrukking voor rekening van de waarnemer :wink: ) over straat.
Je kunt je afvragen wat daar achter steekt. Ook Surinamers, die vanuit hun vaderland toch enigzins gewend zouden moeten zijn aan meerdere culturen bijeen, trekken, als het even kan weg uit de wijken, die beheerst worden door Halalsupermarktjes en schotelantennes.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

De dikke van Van Dale schrijft:
is·la·mi·se·ren (ov.ww.)
1 de maatschappij organiseren volgens islamitische principes

Voor de duidelijkheid wil ik wel even toelichten dat islamitische principes, de principes van de islam zijn, niet de culturele gewoonten van derde generatie Nederlandse Turken, of het gebruik van schotelantennes door Antillianen.

Islamisering is een fout gebruikte term. Het staat gelijk aan kerstenen. Is dat volgens jou wat de westerse grootmachten in de rest van de wereld doen?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Seyffardt schreef:
Met dit soort dooddoeners kom je er ook niet. "Wij" hebben ze zelf binnengehaald, "wij" hebben deze regering gekozen.... :? Wij hebben...helemaal niks! Als die regeringen van toen, waarvan ik uitga dat deze uit hoogopgeleide mensen bestonden, eens open kaart hadden gespeeld, hadden bedacht waar hun beleid toe kon leiden en visie hadden gehad, dan hadden we nu niet in de problemen gezeten!
Enkele posts geleden schreef je het bovenstaande Seyffardt. Nu beweer je al heel iets anders:
Daarna is het echter fout gegaan; in plaats dat de gastarbeiders hun toekomst in eigen land veiligstelden met het geld dat ze hier verdiend hadden, zoals oorspronkelijk de bedoeling was, lieten wij toe dat ze hun familie lieten overkomen. En dat terwijl we toen al problemen kenden als overbevolking en woningnood. Behalve het werven van gastarbeiders destijds had men ook de Nederlandse werklozen aan het werk moeten zetten, desnoods gedwongen, maar ook dat is niet gebeurd.
Is dat niet ongeveer hetzelfde als wat ik in mijn betoog schreef? We hebben toegelaten, dat gastarbeiders in Nederland bleven. Als we dat toelaten is het dan ook niet fatsoenlijk om ze gewoon tussen de Nederlanders te laten wonen? Iets dat blijkbaar in de plattelandsgemeenten wel is gelukt en waar nu geen problemen met allochtonen zijn. In de grote steden is dit niet gelukt en zijn er wel problemen met allochtonen. De kern is nu: wiens schuld is het, dat er in de grote steden wél problemen zijn en op het "platteland", waar in sommige dorpen procentueel soms meer allochtonen wonen, niet. Mijns inziens is dat de schuld van lokale overheden, die passief toekeken hoe buitenlanders in de bijna verkrotte achterstanswijken gingen wonen. Hun lonen waren laag, de huren waren daar relatief laag. Oorzaak, gevolg. Dáár hadden de gemeenten Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Arnhem enz, maar ook de zogenaamde christelijke kabinetten Van Agt en Lubbers in moeten grijpen. Dáár had de overheid in moeten zien, dat gettovorming tot problemen leidt. Nee, diezelfde overheid keek lijdzaam toe en wachtte tot de problemen zich pas echt gingen voordoen.

Janmaat met zijn CP en later CD werd uitgelachen en veroordeeld omdat hij zich racistisch uitliet. Maar zei Janmaat eigenlijk wel zo veel meer dan wat Wilders nu, op een veel doordachtere manier, uitspreekt? Wilders heeft het ook over de problemen van de islamisering in Nederland, terwijl die islamisering niet eens bestaat.

Dat er problemen bestaan rond sommige groepen allochtonen ontken ik niet. Noch is de Islam een ver-van-mijn-bed show. Mijn kinderen zitten met moslomkinderen in één klas, er is hier een moskee in de gemeente, evenals een islamitische begraafplaats (volgens mij de eerste in Nederland). We hebben in ons land vrijheid van godsdienst. Er mogen dus voor iedere godsdienst gebedshuizen gebousd worden. We hebben vrijheid van bijzonder onderwijs. Er mag dus voor elke religie een school gebouwd worden. ik ontken ook niet, dat er imams zijn, die er radicale meningen op na houden, evenals dat er dominees en pastoors zijn, die dat doen. Als die radicale meningen leiden tot criminele toestanden, moet dat aangepakt worden. Dat is precies wat Seyffardt ook beweert.

Maar als er een groepje criminele allochtonen de kop opsteekt is nog steeds niet de hele bevolkingsgroep, waar zij uit komen, daarvoor verantwoordelijk. De criminelen moeten gestraft worden, allochtoon of autochtoon. Maar het is onzin te zeggen dat de Islam in zijn algemeenheid aanzet tot criminaliteit. De Islam is, evenals het Christendom een religie, die naastenliefde predikt. Binnen beide religies bestaan stromingen, die het tegenovergestelde doen en/of deden uit naam van diezelfde religie. Dat is crimineel en dat moet bestraft worden, niet de religie.

Het is maar al te gemakkelijk om een hele religie de schuld te geven van de "problemen" in Nederland. Ik kan iedereen verzekeren: als morgen alle moslims nederland uit zouden zijn, zaten overmorgen de achterstandswijken wel weer vol met anderen. Als dit Antillianen zouden zijn, kregen zij weer de schuld van de "problemen". Als je een stok hebt, kun je altijd wel een hond vinden, om maar eens een spreekwoord om te draaien.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Afbeelding
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:De dikke van Van Dale schrijft:
is·la·mi·se·ren (ov.ww.)
1 de maatschappij organiseren volgens islamitische principes

Voor de duidelijkheid wil ik wel even toelichten dat islamitische principes, de principes van de islam zijn, niet de culturele gewoonten van derde generatie Nederlandse Turken, of het gebruik van schotelantennes door Antillianen.

Islamisering is een fout gebruikte term. Het staat gelijk aan kerstenen. Is dat volgens jou wat de westerse grootmachten in de rest van de wereld doen?
Okke.....wat schrijf ik nou net? :| :| :|

Het begrip Islamisering moet je wat breder zien in dit verband en niet alleen terugvoeren op religie / godsdienstbeleving.

Waarom moet ik je nou alles steeds voorkauwen, terwijl het er al staat.
Islamisering, Islamisatie, Ver-islamming, wat kan mij het bommen hoe het genoemd wordt. Ik heb een overduidelijk verhaal neergezet, maar wederom ga je daar aan voorbij. Als je nu eens begint met aan te geven of je het begrepen hebt, door eens inhoudelijk te reageren. Wat dat betreft kan je een voorbeeld nemen aan Hendrik.


P.s. leuke cartoon, doch volledig off topic. De thread over Rost van Tonningen staat bij 'actueel'.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Seyffardt schreef: Als je nu eens begint met aan te geven of je het begrepen hebt, door eens inhoudelijk te reageren. Wat dat betreft kan je een voorbeeld nemen aan Hendrik.
Dankje. Je hoeft het ook niet met me eens te zijn (dat ben ik ook niet met jou), als we elkaar maar kunnen vinden in onze standpunten, denk ik dat we een redelijk "debat" kunnen voeren en wie weet, komen we gezamenlijk wel tot een oplossing, waar onze regering nog nooit aan gedacht heeft.

Redelijk links en redelijk rechts hoeven elkaar niet te bijten. Wat nog steeds niet wil zeggen, dat ik het met alle standpunten van de PVV eens ben. Integendeel.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Plaats reactie