Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
THOR
Lid

Bericht door THOR »

Het is heel simpel,..............
Je moet een keuze maken.
Beide kan niet.
alleen een geheim agent heeft meerdere nationaliteiten :wink:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

THOR schreef:Het is heel simpel,..............
Je moet een keuze maken.
Beide kan niet.
alleen een geheim agent heeft meerdere nationaliteiten :wink:
Ze halen de vier jaar toch niet, in die tijd komt er waarschijnlijk toch een discussie en moeten ze verplicht aftreden omdat ze niet van twee walletjes kunnen eten. Je kiest of voor Nederland, of je gaat weg.

779
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

779 schreef: Je kiest of voor Nederland, of je gaat weg.

779
Als dat nu eens in alle gelederen van de bevolking doorgevoerd werd!
Zoiets zet meer zoden aan de dijk dan zo'n inburgeringscursusje.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Ok, je kiest voor Nederland.

Hypothetische vraag:
Je hebt de Marokkaanse en de Nederlandse nationaliteit. Omdat je geboren en getogen bent in Nederland (geheel aangepast, geen Moslim, voor mijn part Katholiek geworden en de gehele Marokkaanse cultuur afgezworen), wil je alleen de Nederlandse nationaliteit hebben en je Marokkaanse paspoort inleveren.
Zegt de koning van Marokko:"Sorry kerel, maar je bent en blijft Marokkaan".
Dus blijf je zitten met 2 nationaliteiten, ook al wil je er maar 1.

Hoe vinden jullie dat iemand dan zijn/haar loyaliteit aan Nederland kan bewijzen?

Gr. To Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Door, in het geval van een volksvertegenwoordiger, de eed af te leggen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Goof
Lid

Bericht door Goof »

Je kunt in elk geval besluiten geen paspoort aan te vragen.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

okke schreef:Door, in het geval van een volksvertegenwoordiger, de eed af te leggen.
We nemen het voorbeeld mevr. Albayrak. Zij ontkent de Turkse genocide. Zij zou dus, als er weer een discussie over het onderwerp komt, de Turken in bescherming nemen terwijl het een FEIT is dat de genocide daadwerkelijk HEEFT PLAATSGEVONDEN.

Leg mij eens uit hoe de eed mevr. Albayrak kan beschermen tegen de onzin die zij uitkraait?

779
okke
Lid

Bericht door okke »

779 schreef:Leg mij eens uit hoe de eed mevr. Albayrak kan beschermen tegen de onzin die zij uitkraait?
Leg mij eens uit hoe een verbod op het hebben van twee paspoorten mensen kan beschermen onzin uit te kramen?
Vertel mij eens dat geen enkele van de volksvertegenwoordigen met een enkel paspoort ooit onzin uitkraamt.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Ik vroeg het eerst... We leven in Nederland, je woont in Nederland, je werkt in Nederland. Waarom heb je dan het Turkse paspoort nodig? Je bent een VOLKSvertegenwoordiger van de Nederlandse regering. Dus, indien mogelijk, vind ik het meer dan een goed gebaar als je het andere paspoort inlevert zodat je laat zien dat je ervoor Nederland wilt zijn.

779
okke
Lid

Bericht door okke »

Dat is een totaal andere reden dan dat het ze zou beschermen onzin uit te kramen. Ik vind het een slecht gebaar als mensen moeten aanpassen om ergens bij te mogen horen. Zeker als wat aangepast moet worden geen reële invloed heeft.
Zoals ik eerder al schreef hebben nevenfuncties een reële invloed op iemands belangen als volksvertegenwoordiger. Waarom hoor ik jou daar niet over als jij het zo belangrijk vindt dat onze volksvertegenwoordigers zuiver zijn.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Ho ho, leg het woord zuiver eens uit? Je bedoeld toch niet op een Hitler manier zoals Arische ras?

779
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Nou ik misschien komt het omdat ik redelijk goed in begrijpend lezen ben, maar het woord zuiver betekent hier: eerlijk, betrouwbaar, zuiver van geweten, rechtschapen. De kwaliteiten die een volksvertegenwoordiger vooal moet hebben.

Voor nog wat meer inhoud in dit topic, een bericht uit het Alegmeen Dagblad:
Met deze woedende uitval reageert Amsterdams deelraadwethouder Fatima Elatik op de aantijgingen van de Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders op de benoemingen van Nebahat Albayrak en Ahmed Aboutaleb tot staatssecretaris.

Volgens de PVV moeten mensen met een dubbele nationaliteit niet in het kabinet zitten. Albayrak heeft naast een Nederlands ook een Turks paspoort en Aboutaleb een Marokkaans papiertje.

Elatik komt op voor haar partijgenoten. ,,Je doet mee, je participeert, je trekt je het wel en wee van dit land aan en dan krijg je dit. Het maakt niet uit hoe je je inzet, je hoort er gewoon niet bij. Dit gaat me echt te ver. Hier zakt mijn hoofddoekje van af.’’

Een dubbele nationaliteit hoort er voor Nederlanders van Argentijnse, Marokkaanse of Griekse afkomst gewoon bij. Die landen laten hun onderdanen niet los. Datzelfde geldt voor zeventien landen op de hele wereld, die het wettelijk onmogelijk hebben gemaakt om afstand van de nationaliteit te doen. Eens een Jemeniet, altijd een Jemeniet.

Vooral Arabische landen en landen in Zuid- en Midden-Amerika leggen hun inwoners aan banden. Voorbeelden zijn Syrië, Libië, Tunesië, Nicaragua, Mexico, Ecuador en Uruguay. Dit blijkt uit een overzicht van de Immigratie- en Naturalisatie Dienst.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek waren er vorig jaar zo’n één miljoen Nederlanders met een dubbel paspoort. De meesten zijn afkomstig uit Marokko of Turkije, maar de beroemdste is natuurlijk prinses Máxima.

De kwestie werd onlangs actueel, toen de Partij voor de Vrijheid bezwaar maakte tegen de benoeming van de twee staatssecretarissen. De woorden van de PVV zijn van links tot rechts in de Tweede Kamer op verontwaardigde toon van de hand gewezen.

In het begin van de jaren negentig van de vorige eeuw was het minister Hirsch Ballin van Justitie, die een dubbele nationaliteit toestond. Dat was volgens de toenmalige normen en waarden beter voor de integratie van nieuwe Nederlanders.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Wettelijk onmogelijk? Die wetten gelden hier niet, dus het paspoort door het toilet spoelen of later versnipperen kan gewoon hoor?

Trouwens, in Turkije is in openbare plekken de hoofddoek VERBODEN!! Dus die Elatik zou de hoofddoek dan niet meer ommogen omdat ze het Turkse paspoort nog heeft, dus ook de Turkse wetgeving nog geld....

Stom gelul van die Turkse vrouwen, in eigen land hebben ze niet eens wat te zeggen, en hier is het grote bek van hier tot aan Tokio..

779
okke
Lid

Bericht door okke »

Bob, zou je naast je onzinnige stemmingmakerij ook kunnen reageren op mijn vraag over nevenfuncties van volksvertegenwoordigers? Je vindt ook dat er een een volksvertegenwoorder de belangen van het volk moet behartigen. Moeten de dubbele belangen die nevenfuncties met zich meebrengen niet geëlimineerd worden?

Ben je het met me eens dat dit een reëler risico op belangenverstrengeling geeft?
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Het is toch echt belachelijk dat jij iedereen voor onzin etc uit mag schelden? Als ik jullie linkse rakker noem, word ik gebanned!

En envenfuncties zijn bij wet verboden voor mensen die in de politiek werken, dus wat zit je nou dom te vissen en andere onderwerpen erbij te halen?

779
Plaats reactie