Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
IJsbrand
Lid

Bericht door IJsbrand »

En toch blijkt die tandarts ook vermoord te zijn.
De dader blijkt ene Oral B. te zijn
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Seyffardt schreef:.. maar ik ga er vanuit dat die vriend van jou in feite loyaal is aan de staat Israel, als het erop aankomt, en ook dat is niet meer dan normaal, denk ik.
Daar zit precies je fout. Je gaat ergens vanuit, misschien omdat je zelf zo zou denken, maar die vlieger gaat dus niet op.

Die vriend woont al 35 jaar in Nederland en heeft hier een goedlopend bedrijf opgebouwd. Heeft een Nederlandse vrouw. Hun kinderen studeren aan Nederlandse universiteiten.
Het is helemaal niet zo zeker dat hij "als het erop aankomt" loyaal is aan Israël.
Je hele theorie is gestoeld op je eigen gevoel en niet op feiten, Seyffardt. Het zou je sieren als je een klein beetje twijfel zou tonen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

dvaupell schreef:
Seyffardt schreef:.. maar ik ga er vanuit dat die vriend van jou in feite loyaal is aan de staat Israel, als het erop aankomt, en ook dat is niet meer dan normaal, denk ik.
Daar zit precies je fout. Je gaat ergens vanuit, misschien omdat je zelf zo zou denken, maar die vlieger gaat dus niet op.

Die vriend woont al 35 jaar in Nederland en heeft hier een goedlopend bedrijf opgebouwd. Heeft een Nederlandse vrouw. Hun kinderen studeren aan Nederlandse universiteiten.
Het is helemaal niet zo zeker dat hij "als het erop aankomt" loyaal is aan Israël.
Je hele theorie is gestoeld op je eigen gevoel en niet op feiten, Seyffardt. Het zou je sieren als je een klein beetje twijfel zou tonen.
Gestoelt op angst dus, reageren op ongefundeerde gevoelens leidt over het algemeen tot verkeerde conclusies. Angst is en blijft een slechte raadgever.

De vooronderstelling dat iemand met maar één paspoort betrouwbaarder zou zijn dan iemand met twee, leidt m.i. tot een scheinveiligheid. Immers heeft diegene met één paspoort dan veel meer vrijheid om iets "fout" te doen en zal het voor hem/haar makkelijker zijn dat verborgen te houden. Immers zijn alle ogen gericht op diegene met 2 paspoorten.

Gr.

Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

dvaupell schreef:

Dat is inderdaad niet zeker, want tot dusver 'kwam het er niet op aan'. En ik weet dat natuurlijk ook niet, dus schreef ik dat ik 'er van uitga', niet ik dat ik daar voor 100% zeker van ben. Maar ik schreef ook dat ik wel degelijk begrip heb voor de situatie, zoals je die omschreef met dat reizen en zakendoen.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

@ Seyffardt: Bravo!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
hendrik
Lid

Bericht door hendrik »

Waar ik me mateloos aan kan ergeren is, dat in de Randstad veronderstelt wordt, dat wij in het oosten van het land niet of nauwelijks mosloms hebben. Niets is minder waar. Wat wel waar is, is dat de maatschappij in het westen van nederland meer en meer aan het verharden is en verdraagzaamheid heel ver te zoeken is. We hebben hier in onze gemeent wel degelijk moslims, zoveel zlefs, dat we ook een moskee en zelfs een islamitische begraafplaats hebben. En toch gaan moslims en niet-moslims hier verdraagzaam met elkaar om. Waarom? Omdat de gemeentelijke overheid hier niet de fout heeft gemaakt, die in de grote steden we is gemaakt. We hebben hier geen ghetto-vorming, die in de Randstad wel bestaat. We hebben hier geen zwarte scholen. Onze kinderen zitten gewoon met moslims, katholieken, boeddhisten enz. door elkaar in één klas. En mijn dochter van 9 kan nu al uitleggen, waarom het meisje uit Marokko, dat bij haar in de klas zit wel een hoofddoekje moet dragen en waarom het Turkse meisje dat niet hoeft. Omdat haar ouders veel strenger geloven. En daar is de kous dan mee af. Is dat Marokkaanse meisje dan meer of minder dan het Turkse of mijn eigen Nederlandse dochter? Het rassenprobleem (want zo noem ik het) in de Randstad is ontstaan op het moment, dat men de armere allochtonen in de flats stopte, waar de Nederlanders niet meer wilden wonen. De allochtonen daar konden niet eens integreren, al zouden ze het willen. Als je alleen maar allochtonen om je heen hebt, op school, in je wijk, op je werk, hoe kun je dan integreren in de Nederlandse samenleving?

Maar dit alles heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met het hebben vaneen dubbele nationaliteit van mensen, die in de regering zitten. Deze mensen hebben wél de kans gehad te integreren, getuige hun perfect Nederlandse taalgebruik, daar kunnen Maxime Verhagen en Geert Wilders met hun Limburgs nog een puntje an zuigen bij wijze van spreken. En over de discussie over het wel of niet loyaal zijn aan Nederland kunnen we direct naar de wet kijken. De Nederlandse wet schrijft voor, dat elke politicus de eed aflegt op de Nederlandse grondwet. Is hij of zij niet loyaal aan Nederland, houdt hij of zij zich dus niet aan de grondwet, waar de eed op gezworen is. De persoon pleegt dan meineed en is strafbaar. Dit is niet zomaar een overtreding, nee dit is een misdrijf. Zeker een bezitter van een dubbele nationaliteit op een dergelijke positie kan zich geen misdrijf veroorloven. Het hele verhaal is zoeken naar spijkers op laag water en nergens op gestoeld. Want stel, dat Aboutaleb toch eens loyaal zou zijn aan de Marokkaanse koning, ow ow ow, wat zal er dan van ons land terechtkomen? Als hij dan toch loyaal wil zijn aan zijn geboorteland, zal hij dat ook doen als hij dat Marokkaanse paspoort niet meer zou hebben. Dat zit hem niet zozeer in dat documentje, maar meer in de persoon zelf. En de persoon Aboutaleb en de persoon Albayrak zijn (evenals de andere bewindslieden) wel dusdanig gescreend, dat we aan die loyaliteit met Nederland niet hoeven te twijfelen.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

hendrik schreef:Waar ik me mateloos aan kan ergeren is, dat in de Randstad veronderstelt wordt, dat wij in het oosten van het land niet of nauwelijks mosloms hebben.
Dat is ook generaliseren Hendrik! Verder kan ik me 100% in je betoog vinden overigens.
AfbeeldingAfbeelding
hendrik
Lid

Bericht door hendrik »

dvaupell schreef: Dat is ook generaliseren Hendrik!
Klopt dvaupell. Ook ik maak me er (onbewust) aan schuldig, maar durf het, als ik er op gewezen word toe te geven. Er zijn hier mensen die er allerlei niet ter zake doene onderwerpen bijhalen, om hun gelijk te bewijzen.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef:Waar ik me mateloos aan kan ergeren is, dat in de Randstad veronderstelt wordt, dat wij in het oosten van het land niet of nauwelijks mosloms hebben. Niets is minder waar. Wat wel waar is, is dat de maatschappij in het westen van nederland meer en meer aan het verharden is en verdraagzaamheid heel ver te zoeken is. We hebben hier in onze gemeent wel degelijk moslims, zoveel zlefs, dat we ook een moskee en zelfs een islamitische begraafplaats hebben. En toch gaan moslims en niet-moslims hier verdraagzaam met elkaar om. Waarom? Omdat de gemeentelijke overheid hier niet de fout heeft gemaakt, die in de grote steden we is gemaakt. We hebben hier geen ghetto-vorming, die in de Randstad wel bestaat. We hebben hier geen zwarte scholen
Je kunt je er mateloos aan ergeren, maar in feite geef je goed de verschillen weer, zoal die zijn. Wij in de Randstad kennen inderdaad ghetto-vorming. Er zijn in Den Haag hele straten, waar zonder overdrijven geen enkele autochtone Nederlander meer woont. Het straatbeeld bestaat uit een diversiteit van nationaliteiten, Nederlandse winkels en scholen zijn er niet meer. Het is gewoon in- en in triest om te zien, wanneer je door straten loopt waar je vroeger aan de hand van je moeder doorheen liep als ze boodschappen deed, en de kruidenier plaats heeft moeten maken voor een Arabische uitdragerij. De huizen in sommige van die straten staan overigens nog geen 25 jaar (de Haagse Schilderswijk bijv. is in de jaren '80 grondig gerenoveerd), dus van krotten en afbraak is geen sprake. Met name mensen uit minder dicht bevolkte delen van het land kunnen zich dat niet voorstellen en menen dat er overdreven wordt....tót ze het zelf zien. Ik reed onlangs met mensen uit Brabant over de Haagse Vaillantlaan, waarvan ze heel erg schrokken en zeiden niet te weten dat het echt zó intens was.

Jij spreekt van een "rassenprobleem", een woord dat ík, zeker in deze discussie, niet in de mond durf te nemen, op straffe van beschuldiging van rascisme. Ik denk dat er een "rassenprobleem" van gemáákt wordt; omdat men de oplossing niet weet, komt men met een zogenaamd politiek correcte houding en het cliché dat het 'ook maar mensen zijn'.
Ja nogal wiedes, natuurlijk zijn die Marokkanen e.a. ook mensen en die hóeven wat mij betreft absoluut niet gedeporteerd (of erger) te worden, maar laten we nou eens met zijn allen onder ogen zien dát er een probleem is ontstaan dat met de dag groter wordt en het er over eens zijn dat we zo niet door kunnen gaan.

Een van de oorzaken dat het steeds verder fout gaat, komt door die dubbele paspoorten/nationaliteiten en met name het omzeilen van immigratiewetten. Is er trouwens iemand die kan vertellen vanaf wanneer precies dat hebben van twee paspoorten/nationaliteiten is toegestaan. Naar mijn idee is dat ergens in de jaren '80 ontstaan.
THOR
Lid

Bericht door THOR »

Seyffardt berichte:

Is er trouwens iemand die kan vertellen vanaf wanneer precies dat hebben van twee paspoorten/nationaliteiten is toegestaan. Naar mijn idee is dat ergens in de jaren '80 ontstaan.

Klopt,kabinet Lubbers heeft dat op zijn geweten.
Was Hirsch ballin daar ook niet bij?
Juist die!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Ah, juist....die listige, ogenschijnlijk bescheiden, studeerkamerjurist. :?

Afbeelding
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Als ik de emoties van Thor en Seyffardt zo lees, denk ik dat zij zich voor kunnen stellen dat meneer Wilders eigenlijk (ook?) een motie in zou moeten dienen tegen meneer Hirsch Ballin.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Da's flauw Okke,

Natuurlijk dient de PVV geen motie van wantrouwen in tegen Ernst Hirsch Ballin. Hij is immers geen moslim..
AfbeeldingAfbeelding
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

dvaupell schreef:Da's flauw Okke,

Natuurlijk dient de PVV geen motie van wantrouwen in tegen Ernst Hirsch Ballin. Hij is immers geen moslim..
Blij dat het ook jou opvalt dat Okke erg flauw doet als hij inhoudelijk geen weerwoord meer heeft :wink:
monmax
Lid

Bericht door monmax »

dvaupell schreef:
hendrik schreef:Waar ik me mateloos aan kan ergeren is, dat in de Randstad veronderstelt wordt, dat wij in het oosten van het land niet of nauwelijks mosloms hebben.
Dat is ook generaliseren Hendrik! Verder kan ik me 100% in je betoog vinden overigens.
Niet echt een generalisatie, want ook hier in het Noorden hebben we moslims en ook hier hebben 'we' last van de arrogantie van 'de Randstad'.

Nou nog een Limbo, een Brabo en een Zeeuw, die hetzelfde beamen, en 'het probleem' is teruggebracht tot een randstedelijk probleem. En zoals wel vaker wordt 'een Randstedelijk probleem' verheven tot een nationaal probleem.

Volstrekt off-topic en niet ter zake doende, maar het lucht wel weer een beetje op.
Plaats reactie