Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
monmax
Lid

Bericht door monmax »

dvaupell schreef:Da's flauw Okke,

Natuurlijk dient de PVV geen motie van wantrouwen in tegen Ernst Hirsch Ballin. Hij is immers geen moslim..
Nee maar wel immigrant in de zoveelste generatie. Ach Geert kijkt niet op een paar honderd jaar.
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Ben nu al 11 jaar uit Oss weg, maar daar waren toen ook al grote getalen allochtonen, met zelfs een eigen moskee.
Wat dacht je trouwens van Kanaleneiland in Utrecht?

Ik kan me voorstellen dat ghettovorming m.n. in de Randstad voorkomt, maar ze hebben er geen alleenrecht op.

Vragen zijn wel:
Is het wel echt een probleem?
Wordt het een echt probleem?
Wordt het alleen maar ervaren als een probleem (bedreiging)?
En zo ja, wat zou dan een goede oplossing zijn?

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
monmax
Lid

Bericht door monmax »

Loyaliteit is in mijn ogen een gemoedstoestand en niet afhankelijk van het hebben van hebben van een dubbel paspoort. Als eerder gezegd zal het mij een worst zijn. De Nederlandse wet biedt voldoende houvast om disloyaliteit van bewindspersonen af te straffen, zoals ook Hendrik al opmerkte. Wat dat aan gaat is de discussie/hetze die nu gevoerd wordt met de huidige argumentatie een non-discussie.

Indien bepaalde groeperingen in het parlement vinden dat de huidige wetgeving te ver doorschiet staat het betreffende partijen vrij om met een initiatiefwet te komen. Maar die actie zie ik niet gebeuren.

Wat ik wel zie is dat een bepaalde groepering in het parlement een stok gevonden heeft en deze op oneigenlijke gronden gebruikt om zich te profileren ten koste van grotendeels onschuldige groep medeburgers. Ik vind dit niet alleen laf maar ook weerzinwekkend.
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

To Tall schreef:
Vragen zijn wel:
Is het wel echt een probleem?
Wordt het een echt probleem?
Wordt het alleen maar ervaren als een probleem (bedreiging)?
En zo ja, wat zou dan een goede oplossing zijn?

Gr.,
Too Tall
Antwoord op je eerste drie vragen kun je het beste krijgen van de mensen die er in het huidige stadium mee te maken hebben, dus van hen die er tussen wonen. Het probleem is dus enerzijds dat er mensen over de gang van zaken beslissen die er zelf niet tussen wonen (daarom was iemand als Fortuijn al meteen een uitzondering geweest als parlementarier, omdat hij er nou juist wel middenin zat), en anderzijds dat men in gebieden, waar de concentratie allochtonen een fractie is van die in de Randstad, zich een mening vormt in de trend van 'het zal allemaal wel meevallen'. Een goede oplossing is er tot dusver niet, anders was het probleem immers al lang uit de wereld. Bovendien blijft niet alleen het probleem bestaan, maar het wordt ook eens alsmaar groter.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
THOR
Lid

Bericht door THOR »

Een dubbele nationaliteit is logisch net zo onmogelijk als een dubbele sekse of een dubbele religie. En wat onmogelijk is, moet je niet per decreet alsnog voor mogelijk verklaren. Het is belachelijke onzin. Want laten we niet vergeten: het hebben van een nationaliteit betekent dat je onderdaan bent van één bepaalde, soevereine staat. Die binding tussen overheid en onderdaan is iets unieks. Bij iemand die een dubbele nationaliteit heeft, staat niet vast van welke soevereine staat hij onderdaan is, en dat kan niet. Dat er zoiets als een ‘dubbele nationaliteit’ is gekomen, is alleen maar het gevolg van tekortschietende regelgeving, nationaal en internationaal. Dat deze onduidelijkheid tot problemen en schade zou leiden, is al lang voorzienbaar geweest, en ze komt nu ineens aan het licht, nu de politieke pleister van het probleem af is getrokken.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

THOR schreef:Een dubbele nationaliteit is logisch net zo onmogelijk als een dubbele sekse of een dubbele religie. En wat onmogelijk is, moet je niet per decreet alsnog voor mogelijk verklaren. Het is belachelijke onzin. Want laten we niet vergeten: het hebben van een nationaliteit betekent dat je onderdaan bent van één bepaalde, soevereine staat. Die binding tussen overheid en onderdaan is iets unieks. Bij iemand die een dubbele nationaliteit heeft, staat niet vast van welke soevereine staat hij onderdaan is, en dat kan niet. Dat er zoiets als een ‘dubbele nationaliteit’ is gekomen, is alleen maar het gevolg van tekortschietende regelgeving, nationaal en internationaal. Dat deze onduidelijkheid tot problemen en schade zou leiden, is al lang voorzienbaar geweest, en ze komt nu ineens aan het licht, nu de politieke pleister van het probleem af is getrokken.
Da's duidelijke taal! _/-\o_
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

THOR schreef:Een dubbele nationaliteit is logisch net zo onmogelijk als een dubbele sekse of een dubbele religie. En wat onmogelijk is, moet je niet per decreet alsnog voor mogelijk verklaren. Het is belachelijke onzin. Want laten we niet vergeten: het hebben van een nationaliteit betekent dat je onderdaan bent van één bepaalde, soevereine staat. Die binding tussen overheid en onderdaan is iets unieks. Bij iemand die een dubbele nationaliteit heeft, staat niet vast van welke soevereine staat hij onderdaan is, en dat kan niet. Dat er zoiets als een ‘dubbele nationaliteit’ is gekomen, is alleen maar het gevolg van tekortschietende regelgeving, nationaal en internationaal. Dat deze onduidelijkheid tot problemen en schade zou leiden, is al lang voorzienbaar geweest, en ze komt nu ineens aan het licht, nu de politieke pleister van het probleem af is getrokken.
Ik denk dat ik je wel kan volgen Thor. Ik ga er vanuit dat jij doelt dat je je "Nederlander" kunt voelen of "Belg" of "Amerikaan", maar dat het lastiger is om je voor te stellen dat je "Amerikaan" en "Belg" bent...
Dat kan ik me voorstelllen en zelfs grotendeels onderschrijven.
Welk formeel paspoort iemand daarbij heeft is dus minder van belang omdat dat slechts een document is, wat los staat van hoe iemand zich voelt.
De politieke pleister is nergens afgetrokken. De PVV vindt dat ze een rol heeft te vervullen om moslims (in algemene zin) lastig te vallen en doet dat vrij consequent. Het wachten is op de volgende "gelegenheid" voor de club van Geert om weer een zgn. "politiek probleem" te signaleren...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Seyffardt schreef:

Natuurlijk dient de PVV geen motie van wantrouwen in tegen Ernst Hirsch Ballin. Hij is immers geen moslim..
Blij dat het ook jou opvalt dat Okke erg flauw doet als hij inhoudelijk geen weerwoord meer heeft :wink:
De ironie is je blijkbaar ontgaan, Seyffardt.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

dvaupell schreef:
Seyffardt schreef:

Blij dat het ook jou opvalt dat Okke erg flauw doet als hij inhoudelijk geen weerwoord meer heeft :wink:
Nee hoor, er staat immers een :wink: achter. Ik had nog flauwer kunnen reageren door te beginnen over de etnische achtergrond van Hirsch Ballin, maar dat leek mij bij nader inzien te ver gaan.
monmax
Lid

Bericht door monmax »

Seyffardt schreef:
dvaupell schreef:
Seyffardt schreef: Blij dat het ook jou opvalt dat Okke erg flauw doet als hij inhoudelijk geen weerwoord meer heeft :wink:
Nee hoor, er staat immers een :wink: achter. Ik had nog flauwer kunnen reageren door te beginnen over de etnische achtergrond van Hirsch Ballin, maar dat leek mij bij nader inzien te ver gaan.
Ik vond 'm een inkoppertje. Ten opzichte van wie gaat 'ie dan te ver? Hirsch Ballin schat ik hoger in en Geert snapt 'm niet.
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Ten opzichte van lezers die daar mogelijk iets achter zouden zoeken dat lijkt op antisemitisme en dat wens ik ten alle tijden te vermijden.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

hehe wat ik dan wel weer grappig vind is dat Wilders een vrouw heeft die oorspronkelijk uit Hongarije komt en ze weten niet eens of zij nog wel een dubbel paspoort heeft ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Dus zo rascistisch en anti-buitenlander is Wilders ook weer niet! :lol:
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Seyffardt schreef:Dus zo rascistisch en anti-buitenlander is Wilders ook weer niet! :lol:
X-actly, ach ze vrouw zal er toch niet heel veel van verstaan van wat hij zegt :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Misschien spreekt ze wel vloeiend Limburgs dialect; dat weet je maar nooit. :wink:
Plaats reactie