hoe heten die poppen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Wouter

hoe heten die poppen

Bericht door Wouter »

Hoe heten die poppen ook al weer die ze dropten om de Duitsers af te leiden? :?:
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Rupert dacht ik.
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

dat kan wel kloppen ja dat ze de naam Rupert dragen
Laatst gewijzigd door Willem ter Haar op 20 feb 2004, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ja, klopt. Rupert heetten ze. Staat in 'D-Day' door Warren Tute, John Costello en Terrt Hughes.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Alleen zagen ze er niet zo uit als in de film ''The Longhest Day'', maar zoals ze in museum Hartenstein te bewonderen zijn.

Bjorn.
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

foto iemand?
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ja, maar die heb ik ingeplakt in mijn fotobeok met allemaal foto's erin van musea waar ik ben geweest...

maar ik denk , als je zoekt op Google, dat je dan wel wat vindt.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Afbeelding
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ja, dat is er een...

Mooie dingen, nietwaar?
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Op http://www.101airborneww2.com heb ik ook een andere versie gezien. De precieze link weet ik zo even niet
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Er waren wel degelijk ruperts die eruit zagen als in 'The longest day', bezoek om een exemplaar te bewonderen het Airborne museum van Saint-Mère-Eglise
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

antwerpx schreef:Er waren wel degelijk ruperts die eruit zagen als in 'The longest day', bezoek om een exemplaar te bewonderen het Airborne museum van Saint-Mère-Eglise
En ik zag laatst op Discovery, dat de poppen in 'The Longhest Day'' overdreven, en SF waren??? :?
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Hier nog een link naar wat Ruperts: http://images.google.com/imgres?imgurl= ... oe%3DUTF-8
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

http://www.airborne-museum.org/images/009_JPG.jpg
Dat kan natuurlijk een rekwisiet zijn uit de film
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Dit is die foto van 101airborneww2.com: Afbeelding
Dit is de Britse versie. De Hollywood versies van'The Longest Day' zijn bijna 2 keer zo lang en zijn veel meer gedetaileerd.
Plaats reactie