Finland in WO2
- Mike.H
- Lid
Ja dat snap ik ook wel, maar ik bedoel ermee dat je deze *colonnes* gemakkelijk kon overvallen in de bossen etc. etc. etc.
En je kan me van alles wijsmaken (dit niet persoonlijk of negatief opvatten!) maar ik weet zeker dat als je op deze manier je munitie vervoerd etc. dat je dan snel je munitie kwijt bent aan vijandige troepen = munitieprobleem.
dat bedoelde ik dus.
En je kan me van alles wijsmaken (dit niet persoonlijk of negatief opvatten!) maar ik weet zeker dat als je op deze manier je munitie vervoerd etc. dat je dan snel je munitie kwijt bent aan vijandige troepen = munitieprobleem.
dat bedoelde ik dus.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Nee, maar ze zijn traag en dat maakt lange colonnes weer zo kwetsbaar(ook zoals Mike. H zegt) ergens middenin vernietig je de troep, en de voorste karren en dergelijke zet je vast. Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de actie-radius van een paard in dit terrein met dit weer. Zal wel laag liggen.
maar tanks waren ook niet de oplossing in dit terrein....de finnen hadden in het begin niet eens genoeg anti-tankwapens, maar door de juiste inzet en het verkrijgen van deze dingen zijn massa's tanks vernietigt tegen minimale verliezen.
maar tanks waren ook niet de oplossing in dit terrein....de finnen hadden in het begin niet eens genoeg anti-tankwapens, maar door de juiste inzet en het verkrijgen van deze dingen zijn massa's tanks vernietigt tegen minimale verliezen.
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones
Uncyclopedia
Uncyclopedia
- Mike.H
- Lid
X-actly.Aramillo schreef:Nee, maar ze zijn traag en dat maakt lange colonnes weer zo kwetsbaar(ook zoals Mike. H zegt) ergens middenin vernietig je de troep, en de voorste karren en dergelijke zet je vast. Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de actie-radius van een paard in dit terrein met dit weer. Zal wel laag liggen.
-
- Lid
Hoe wil je anders dingen vervoeren? Het enigste dat daar werkt zijn juist paarden (hoewel Russische paarden meer pony's zijn).Aramillo schreef:Nee, maar ze zijn traag en dat maakt lange colonnes weer zo kwetsbaar(ook zoals Mike. H zegt) ergens middenin vernietig je de troep, en de voorste karren en dergelijke zet je vast. Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de actie-radius van een paard in dit terrein met dit weer. Zal wel laag liggen.
En als anti-tankwapen werd de molotov cocktail veel gebruikt (evenals de "geballte ladung" (dat is de Duitse naam, iig is het een steelhandgranaat met daaromheen de koppen van een stuk of 6 andere handgranaten).
Vooral bij de zwakkere tanks van het begin van de oorlog (winteroorlog) werd dit met succes gebruikt.
Een mooie film over deze oorlog is Talvisota/Winterwar. Ze hebben heb gelukkig op Youtube gezet aangezien hij totaal niet te koop is in Nederland. Kijk de filmpjes met x/10 erachter
http://www.youtube.com/results?search_query=talvisota
voorbeeldje:
http://www.youtube.com/watch?v=sI2RgkXrgas
-
- Lid
- Contacteer:
- Jonhy Frost
- Lid
-
- Lid
Ja, maar het ligt ook aan de manier waarop die vracht werd vervoerd, die lange colonnes helpen niet.
Laatst gewijzigd door Aramillo op 29 mar 2007, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones
Uncyclopedia
Uncyclopedia
- King tiger
- Lid
- Contacteer:
Wat was dat fabeltje over de Mannerheim - liniemannerheim schreef:Weet je Zhukov,
Je hebt gelijk, het is een combinatie van factoren.
Neem nou de slag om Suomusalmi (hopelijk spel ik het goed).
Dit was een slag die,naar mijn mening, symbool stond voor het suces van de Finnen.
Op ski's waren zij behendig en wendbaar, en de Russen liepen met paardenkarren(!) door de bosen heen.
En het feit dat de Russen zich bang lieten maken door het fabeltje over de Mannerheim-linie.
mvg,
C.G.E. Mannerheim
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940
http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mannerheim
- Lid
Het is in zo verre een fabeltje dat de linie weinig voorstelde: hier en daar een bunker, wat baricades met omgezaagde bomen en that's it. Maar doordat de Finnen wat dit betreft van een mug een olifant gemaakt hadden waren de Russen als de dood voor deze linie.King tiger schreef: Wat was dat fabeltje over de Mannerheim - linie

- King tiger
- Lid
- Contacteer:
Maar ze zijn er toch doorgeraakt...
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940
- mannerheim
- Lid
-
- Lid
- mannerheim
- Lid
- Mike.H
- Lid
En daarom deden ze er ook erg slim aan om de wapens van de Russen te jattenAramillo schreef:Ja....en dat terwijl het toch wel de Finnen waren die overal tekorten aan hadden....Ik had op discovery gezien dat Finse Artilleristen later in de oorlog niet eens meer mochten terugvuren, behalve in noodgevallen. Kan dit kloppen?