Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Aramillo schreef:Ja....en dat terwijl het toch wel de Finnen waren die overal tekorten aan hadden....Ik had op discovery gezien dat Finse Artilleristen later in de oorlog niet eens meer mochten terugvuren, behalve in noodgevallen. Kan dit kloppen?
En daarom deden ze er ook erg slim aan om de wapens van de Russen te jatten
Tja, alleen al bij Suomussalmi(correcte spelling, ha, msn-corresponderen met een Fin werkt!!!) meer dan 40 tanks en zo'n 100 geschut....
Wat die tekorten betreft. Ze hadden volgens die documentaire minder dan 50% van hun benodigdheden om echt effectief op te treden. Die order was uitgevaardigd in januari door Mannerheim persoonlijk(als ik me niet vergis) en telde vooral voor de Mannerheim linie en in het noorden.
Zoals eerder is verteld, waren alternatieve wapens meer gebruikt dan antitank geweren/kannonnen.
Laatst gewijzigd door Aramillo op 04 apr 2007, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
nice zou ik zo zeggen weer wat bijgeleerd over een stukje wo2 die ik enkel kende van een boek en dan nog een klein stukje. nog eens over die buitgemaakte wapens. ik heb ergens gelezen dat ze buitgemaakte messerschmidts gebruikten. is dit echter ook een fabeltje of niet? ik weet zeker dat ze hurricanes hebben gekregen van de engelsen om in te zetten.
alvast bedankt
it's not how many you write but what you write in the books of history
Duitsland had het abonnement op steun aan Finland afgeslagen(ook al wilden ze het wel.) . Dit komt door het Molotov-Von Ribbentroppact. Om het even kort te houden, Rusland en Duitsland hielden elkaar te *vriend*.
Messerschmidts geven aan Finland zou tegen het MVRpact zijn en zou zelfs als een aanval kunnen worden aangezien.
Aramillo schreef:Duitsland had het abonnement op steun aan Finland afgeslagen(ook al wilden ze het wel.) . Dit komt door het Molotov-Von Ribbentroppact. Om het even kort te houden, Rusland en Duitsland hielden elkaar te *vriend*.
Messerschmidts geven aan Finland zou tegen het MVRpact zijn en zou zelfs als een aanval kunnen worden aangezien.
In de Winter oorlog idd niet, maar daarna zijn er genoeg (getallen zijn gewoon op te zoeken voor degene die er interesse in heeft) Me-109 G's aan Finland afgestaan voor gebruik en ze zijn goed gebruikt!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Aramillo schreef:Duitsland had het abonnement op steun aan Finland afgeslagen(ook al wilden ze het wel.) . Dit komt door het Molotov-Von Ribbentroppact. Om het even kort te houden, Rusland en Duitsland hielden elkaar te *vriend*.
In de Winter oorlog idd niet, maar daarna zijn er genoeg (getallen zijn gewoon op te zoeken voor degene die er interesse in heeft) Me-109 G's aan Finland afgestaan voor gebruik en ze zijn goed gebruikt!
In de vervolgoorlog...en in de aanloop naar de vervolgoorlog
Ik heb even gesurft en heb de volgende resultaten(tanks)
288 Tanks(vooral BT-5, BT-7 en T-26)
35 Gepantserde Voertuigen
(wikipedia etc.)
Ofwel, dat is volgens mij al genoeg voor een complete Tankdivisie!!!
Maar ja, die enige tankaanval liep uit op een ramp....
Finnen scoorde 3 Kills tegen 6 Verliezen...