Hoeveel mensen zijn er onder Hitlers regime vermoord

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Miesjel
Lid

Hoeveel mensen zijn er onder Hitlers regime vermoord

Bericht door Miesjel »

Ok het is misschien een HEEL algemene vraag, maar omdat ik op internet getallen tegenkom varierend van 6 tot 40 miljoen wil ik het nou toch echt van jullie weten.

Hoeveel mensen zijn er onder Hitlers regime vermoord.
-Alle mensen; soldaten, joden, burgers, etc-

Het is iets wat ik me al heel lang afvroeg en geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden, dus misschien dat jullie mij opheldering kunnen bieden.

Michel.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Dat ligt er maar net aan welk cijfer je wilt weten,

wil je weten hoeveel mensen er gestorven zijn rechtstreeks door het regime,

wil je weten hoeveel mensen er indirect gestorven zijn door het regime,

etc etc, wat wil je precies weten, het aantal doden tussen 1933 en 1945 bv is nooit compleet omdat er nog 10 tallen jaren duitse soldaten stierven in rusland bv.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

2 jaar geleden heb ik ooit eens een werkstuk over de Tweede Wereldoorlog gemaakt.
Het aantal slachtoffers had ik er ook in verwerkt, en dat schijnt wel aardig te kloppen, dit is het:

Code: Selecteer alles

Land:

Rusland:  13.600.000 militairen, 7.000.000 burgers.
Duitsland: 3.500.000 militairen, 2.000.000 burgers.
Japan: 2.600.000 militairen, 950.000 burgers.
Polen: 600.000 militairen, 6.000.000 burgers.
VS: 292.000 militairen, geen burgerslachtoffers.
Groot-Britannië: 373.000 militairen, 93.000 burgers.
Nu missen er wel een paar landen, zoals Nederland, België, Frankrijk enz., maar het aantal wordt geschat op ongeveer 50.000.000 slachtoffers, maarja, ik weet het niet zeker, het blijft hierbij vast altijd giswerk.

Bjorn.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

In de VS geen burgerslachtoffers?
Dat zou mij ten zeerste verbazen.

Adrian.
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

ja mij ook denk is aan pearl harbor daar hebben toch ook burgers gewoont enz..
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ja, ik weet het niet hoor, dit zijn gewoon de gegevens die ik 2 jaar geleden vond.
Glenn Janssens
Lid

Bij mijn weten zijn er in Pearl Harbour toch veel burgerslachtoffers gevallen.
Exacte cijfers heb ik niet maar burgers zijn daar ten tijde van de aanval zeker gedood.
En ik vermoed dat de koopvaardijschepen,die getorpedeert werden door u-boten ook veel burgerlevens hebben gekost.

Adrian.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Maar er zijn wel zéér weinig Amerikaanse burgers (rechtstreeks) vermoord onder Hitlers regime, dus 'geen burgerslachtoffers' komt volgens mij dicht in de buurt als we het louter over het nazi regime hebben natuurlijk.

(met rechtstreeks bedoel ik door vervolging in het groot-duitse rijk)
Glenn Janssens
Lid

En de Duitse u-boten die koopvaardijschepen hebben aangevallen?
Die hebben toch ook aardig wat slachtoffers gemaakt,of zie ik dat verkeert?

Adrian.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Dat bezie ik als onrechtstreekse slachtoffers :)

(met onrechtstreeks bedoel ik slachtoffers die gevallen zijn door oorlogsvoering door Duitsland)
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Als je het zo bekijkt, moeten de cijfers toch aardig kloppen, ofniet?
Ik denk niet dat het echte aantal slacht
offers ooit bekend wordt, want er zijn nog zoveel Duitse vermisten in Rusland, waarvan al 59 jaar niks meer van gehoord is, en je weet nooit zeker of die nu echt dood zijn gegaan in de periode van de Tweede Wereldoorlog, dus het blijft altijd een raadsel, denk ik.
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Die cijfers lijken mij ook heel aannemenlijk, maar weet er misschien ook iemand dan de cijfers van andere landen zoals belgie en nederland, hier ben ik ook nog wel in geintresseerd.
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Weet er trouwens iemand wat meer over het aantal mensen dat onder Stalins regime is vermoord?
Ernst-H
Lid

Re: Hoeveel mensen zijn er onder Hitlers regime vermoord

Bericht door Ernst-H »

Miesjel schreef:Ok het is misschien een HEEL algemene vraag, maar omdat ik op internet getallen tegenkom varierend van 6 tot 40 miljoen wil ik het nou toch echt van jullie weten.
Hoeveel mensen zijn er onder Hitlers regime vermoord.
-Alle mensen; soldaten, joden, burgers, etc-
Ik denk dat je je vraag meer specifiek moet stellen.

Het totaal aantal doden in WO2 was meer dan 50 Miljoen. Dit is dus alle landen die in oorlog waren en alle doden die door oorlogshandelingen, of daaraan gerelateerd, zijn omgekomen....ook burgerslachtoffers

Dit is echter niet allemaal "onder Hitlers Regime".
Als je specifiek daarnaar kijkt zal je moeten gaan zoeken naar die mensen die door het Regime zijn gedood. Joden, verstandelijke gehandicapten, zigeuners, homoseksuelen, politieke tegenstanders, tewerkgestelden................etc. Ook Duitse krijgsraden zouden hieronder kunnen vallen....maar waarschijnlijk ook nog meer categorien.
Het zal echter vrijwel onmogelijk zijn op deze vraag met een concreet getal te antwoorden. Daarvoor is het zoekbegrip te vaag.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Ja ik zou ik niet op de persoon precies willen weten hoor, maar ik zou niet weten hoe ik mijn vraag speciefieker kan krijgen.
Ik bedoel te vragen hoeveel mensen er door de tweede wereldoorlog, de aanloop daar naartoe en de afwikkeling om het leven zijn gekomen.
Ik bedoel dan iedereen die door niet natuurlijke wijze om het leven is gekomen. Uit alle landen, alle geslachten, rassen, sexuele geaardheden, militaire posities.

BjornS had al een mooi lijstje, zo bedoelde ik het, misschien dat iemand die nog aan kan vullen of verbeteren..?

En Misschien dat iemand soortgelijke info heeft over Stalins regime..?
Plaats reactie