Frankrijk en Engeland verklaren oorlog aan Duitsland?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
cox

Frankrijk en Engeland verklaren oorlog aan Duitsland?

Bericht door cox »

Hey mensen!

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vraag. Ik ben er al heel lang naar opzoek, maar ik kom er maar niet achter.

Waarom verklaren Engeland en Frankrijk de oorlog aan Duitsland (als ze polen binnenvallen) maar gaan ze niet meteen over op militaire acties???

Hebben ze er een reden voor dat ze de oorlog verklaren maar niet over gaan op militaire acties, dat is toch raar??? Dan wacht je toch af tot je zelf wordt aangevallen? of bekijk ik het nou helemaal verkeerd?

IK hoop dat iemand mij kan helpen

groetjes!!
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

De Briiten en de Fransen waren schijtbenauwd voor de Duitsers, dat bleek wel uit de kwestie van Tjecho-Slowakije.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Dat hadden Frankrijk en Groot Britannie al gezegd tegen Polen, als jullie aangevallen worden, verklaren wij Duitsland ook de oorlog.
Het grootste gedeelte van het Duitse leger was op dat moment in Polen, en als Frankrijk aan had gevallen, had het Berlijn in kunnen nemen.
Maar dat terzijde.
Het Franse leger stond nog onder leiding van veel officieren die in de Eerste Wereldoorlog erbij waren geweest. En toen hadden ze ook gewonnen.
De Fransen vertrouwden ook veel te veel op hun Maginot Linie, waarin 25 zwaarbewapende divisies lagen. De Duitsers lieten die op hun opmars simpelweg links liggen.
Kortom, de Fransen vertrouwden veel te veel op hun verdediging.

Engeland heeft de BEF (British Expeditionary Force) naar Frankrijk gestuurd, om daar te helpen in de verdediging.
Zoals je misschien wel zult weten is dat ook fout gegaan en zijn ze massaal ontsnapt vanaf Duinkerken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Sowieso waren er verschillen van mening over de te volgen strategie.
Zoek anders op de wikipedia maar eens op "Saaroffensief"

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Giuseppe

Bericht door Giuseppe »

Volgens mij is het zo dat Frankrijk en Engeland, zoals ze helaas maar al te vaak hebben gedaan, wilden afwachten hoe de situatie was.

Misschien waren ze bang (vooral Frankrijk) dat als ze door zouden stoten naar Duitsland, en verloren zouden hebben, dat Duitsland de hele weg vrij zou hebben, dwars door de Maginot Linie, zo door zou stoten naar Parijs, en de rest van Frankrijk, en misschien, eventueel, een amfibische invasie starten richting Engeland.

Even off- topic: Cox, zit jij misschien op het Erasmiaans Gymnasium in Rotterdam in klas 3F? Volgens mij zit ik namelijk bij je in de klas :)
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Feit is dat Groot-Britannië en Frankrijk het Rusland van Stalin nog meer wanrouwden dan Hitler-Duitsland. En zolang Hitler zijn kanonnen richting Oosten gericht waren beschouwden ze Duitsland als een buffer tegen Rusland. In 1938 weigerden ze een samenwerkingsakkoord met Stalin om gezamelijk op te treden tegen de Duitse expansie.
Plaats reactie