Heb je ook namen voor me, want je blijft nog onduidelijk.Seyffardt schreef:Degenen aanvankelijk nog deelnamen aan diverse discussies en er op een gegeven moment de brui aan geven. Lees maar eens een paar discussies terug, dan kom je er vanzelf achter wie dat zijn.okke schreef:Welke bezoekers blijven weg door mijn manier van gespreksvoering dan?
Een open brief aan,tegenhaatzaaien.nl
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
- mannerheim
- Lid
- von Manteuffel
- Lid
- Seyffardt
- Lid
Hier een voorbeeld van waar ik zo moe van word omdat de discussie continue stagneert:
Pffffffffff
Ik pretendeer begrijpelijk Nederlands te schrijven, probeer het aantal taal- typ- en grammaticafouten tot een minimum te beperken en heb ook niet de indruk dat het daar aan ligt. Wie het weet mag het zeggen.
En hier, uit een andere thread:okke schreef:
....Als ik je woorden goed begrijp....
....Weet niet exact wat je ermee bedoelt....
....Kan je ook een korte samenvatting hier neerzetten, Thor?....
....Ik vind demoniseren een onduidelijke term....
....Wat bedoel je met links?....
....Dit snap ik niet....
....Heb je ook namen voor me, want je blijft nog onduidelijk....
okke schreef:
....Leg mij eens uit hoe......
.... Dan snap ik niet waarom dat nu wel zo zou zijn....
....Dus als ik goed begrijp....
....Dan snap ik toch nog steeds niet wat....
....Wat bedoel je met....
....Maar dan snap ik nog steeds niet waarom....
....Kan je dat uitleggen, Seyffardt.....
....Seyffardt, ik begrijp je werkelijk niet....
....Kan je mij twee gevallen noemen van....
....wat bedoel je met....
Pffffffffff

Ik pretendeer begrijpelijk Nederlands te schrijven, probeer het aantal taal- typ- en grammaticafouten tot een minimum te beperken en heb ook niet de indruk dat het daar aan ligt. Wie het weet mag het zeggen.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
@Seyffardt: Dit mag geen "Hoe maak ik Okke zwart"-Topic worden.
Heb je commentaar op de beslissingen of de inbreng van Okke dan kun je hem PBén. Heb je commentaar op het functioneren van Okke, dan kun je dat per PB aan Proos, Martijn of Ondergetekende kwijt.
De opendbare discussie over het functioneren van Okke is hiermee gesloten.
M.vr.gr.
Dvaupell
Heb je commentaar op de beslissingen of de inbreng van Okke dan kun je hem PBén. Heb je commentaar op het functioneren van Okke, dan kun je dat per PB aan Proos, Martijn of Ondergetekende kwijt.
De opendbare discussie over het functioneren van Okke is hiermee gesloten.
M.vr.gr.
Dvaupell

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
-
- Lid
hendrik schreef:Thorretje, ik heb je al meerdere malen zien citeren met andermans mening. Vervolgens word jou om je eigen mening gevraagd en je komt met nog meer citaten en nietszeggende smilies als je het helemaal niet meer weet. Dat zegt mij heel veel over je denkniveau. En inderdaad; ik speel het op de man. Waarom? Omdat ik een bloedhekel heb aan papagaaien, die populistisch geneuzel napraten, zonder daar enig argument aan toe te kunnen voegen. Jij bent zo'n papagaai. bovendien vergelijk je me met ene "Harro" waarvan ik het bestaan niet ken en dat heb je al vaker gedaan. Ik heb er een hekel aan, dat mensen mij gaan vergelijken met iemand die ik niet ken. Bij de moderators hier is bekend, dat ik geen Harro ben, wie het dan ook moge zijn. ik weet inmiddels dat jij een bloedhekel hebt aan alles wat links is en dat ik bij jou nooit gelijk zal krijgen. Dat is ook niet mijn bedoeling. Ik ventileer hier alleen mijn eigen mening en ja, die is links. Ongeveer in het straatje van Marijnisse, een man die door jou zo ongeveer gehaat wordt. Wat dat betreft kun je een voorbeeld nemen aan Seyffardt, ook vrij rechts georienteerd, maar wel openstaand voor sommige linkse opvattingen van mijn kant.THOR schreef: Nou hendrikje,zo langzamerhand lijk je steeds meer op een zekere harro.
Je zit al in twee (2) topics op mij te katten,en bye the way..........
Hoe kom je erop dat ik via Google werk???
Enne,schelden doet niet zeer,maar zegt veel meer over het niveau van diegene die het zegt!
En let wel hendrikje!
Dit is op de man spelen!
Voor mij ben je een individu zonder eigen mening, die niet op een behoorlijke manier kan discussiëren en koste wat kost zijn eigen mening moet doordrukken. Kan hij dat niet meer, dan is er geen antwoord maar een reeks smilies, die mij niets zeggen.
Zwak,zeer zwak hendrikje is dit nou alles wat je kunt?
Maar ik vermelde het al eerder,je begint steeds meer op harro te lijken maar zijn niveau zul je nooit halen.
Je hebt dus alle berichten van mij doorgenomen,regel voor regel bestudeerd en enkele berichten geprint en aan de muur gehangen.
Je kreeg er zelfs nachtmerrie`s van,badend in het zweet werd je diverse malen schreewend wakker.
Daarbij ook je vriendin/vrouw gewekt,of waren het je ouders??
Die vroeg:wie is die THOR,waarna jij het hele verhaal vertelde.
Je werd geadviseerd om het van je af te schrijven,want dat was beter voor je.
Hierboven kan men lezen wat dat was.
Eerder vermelde je:ik word er kotsmisselijk van...........
Nou hendrikje ga dan eens kotsen,want geloof me daarna voel jij je een stuk beter.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
- Martijn
- Lid
- Contacteer:
Bericht van Seyffard verwijderd. Wat hier stond was nu juist wel een optie om per pb te sturen. Dan gaat de staff deze discussie echt wel aan. Deze opmerkingen horen niet in een topic thuis.
Aan alle personen in deze discussie wil ik vragen om je op het onderwerp te richten en niet op elkaar. Als dat niet gaat, gaat het onderwerp op slot.
Aan THOR wil ik vragen of hij er ook zoveel werk van wil maken als er gevraagd wordt inhoudelijk op iets te reageren. Op de man spelen gaat al goed met onderbouwing, nu nog op dezelfde manier op berichten reageren. Dit is overigens een dwingend verzoek.
Aan alle personen in deze discussie wil ik vragen om je op het onderwerp te richten en niet op elkaar. Als dat niet gaat, gaat het onderwerp op slot.
Aan THOR wil ik vragen of hij er ook zoveel werk van wil maken als er gevraagd wordt inhoudelijk op iets te reageren. Op de man spelen gaat al goed met onderbouwing, nu nog op dezelfde manier op berichten reageren. Dit is overigens een dwingend verzoek.

"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
- hendrik
- Lid
Ik ken het niveau van harro niet en het is ook niet mijn streven om iemand anders zijn niveau te overtreffen of zelfs maar te halen. Wat ik wel weet, is dat jouw niveau zeer laag ligt. Zolang iemand alleen maar met meningen en citaten van anderen aan komt, is dat voor mij een teken, dat hij zelf niet voor zijn mening kan uitkomen. Ik ben het bijvoorbeeld in menige discussie met Seyffardt volstrekt oneens en hij met mij. Maar hij komt wel met eigen meningen en kan ze ook nog eens redelijk tot onderbouwen. Daar heb ik respect voor. Voor jouw manier van discussiëren heb ik totaal geen respect. En vooralsnog blijf ik daar bij.
En ik ben zeer zeker niet een persoon, die nou eens even alle posts van welk lid dan ook zal doornemen, zoals jij insinueert. Jouw papagaaigedrag valt me echter op. En zoals ik al eerder stelde; daar heb ik een hekel aan.
En ik ben zeer zeker niet een persoon, die nou eens even alle posts van welk lid dan ook zal doornemen, zoals jij insinueert. Jouw papagaaigedrag valt me echter op. En zoals ik al eerder stelde; daar heb ik een hekel aan.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
- Seyffardt
- Lid
Dank uhendrik schreef:Ik ben het bijvoorbeeld in menige discussie met Seyffardt volstrekt oneens en hij met mij. Maar hij komt wel met eigen meningen en kan ze ook nog eens redelijk tot onderbouwen. Daar heb ik respect voor.

Ik heb alsnog een pb gestuurd (aan Admin Martijn, overigens) over de gang van zaken in deze en nog een andere thread.
-
- Lid
- Contacteer:
Neen. Ik vind het demoniseren van links demoniseren, omdat je ze slecht neerzet, terwijl "links" een zeer algemeen begrip is, en je ze op één klein dingetje (waarover trouwens valt te discussiëren) pakt..mannerheim schreef:Demoniseren is het bewust zwart maken van iemand, en (het woord zegt het al) degene als een soort demoon neerzetten.gamer0004 schreef: Maar degenen die vinden dat links demoniseert doet het zelf ook, omdat ze links dan demoniseren.
Ik vind dat links Wilders demoniseert. Demoniseer ik nou ook?
Als je vind dat Wilders demoniseert is dat gewoon een mening.
Je zegt het niet om Wilders zwart te maken. Als je zegt dat "links demoniseert" wel.
Hmm, mijn uitleg is een beetje vaag, maar ik hoop dat je het begrijpt

- mannerheim
- Lid
gamer0004 schreef:Neen. Ik vind het demoniseren van links demoniseren, omdat je ze slecht neerzet, terwijl "links" een zeer algemeen begrip is, en je ze op één klein dingetje (waarover trouwens valt te discussiëren) pakt..mannerheim schreef:Demoniseren is het bewust zwart maken van iemand, en (het woord zegt het al) degene als een soort demoon neerzetten.gamer0004 schreef: Maar degenen die vinden dat links demoniseert doet het zelf ook, omdat ze links dan demoniseren.
Ik vind dat links Wilders demoniseert. Demoniseer ik nou ook?
Als je vind dat Wilders demoniseert is dat gewoon een mening.
Je zegt het niet om Wilders zwart te maken. Als je zegt dat "links demoniseert" wel.
Hmm, mijn uitleg is een beetje vaag, maar ik hoop dat je het begrijpt
Beste gamer0004,
Nou begrijp ik wat je bedoelt, en nou kan ik me jouw opmerking ook beter voorstellen.
Dan zou ik anders moeten stellen: Ik vind dat (bijvoorbeeld) een Fransisco van Jole Wilders demoniseert.
Net als de organisatoren van die vreemde antiwilders bijeenkomst laatst.
Hopelijk heb ik je beter geïnformeerd.
btw, waarom ik hier wel op reageer: hetgeen waarop ik reageerde werd vriendelijk gesteld door een forumlid. Een op een onvriendlijke Mod reageer ik minder graag.

- hendrik
- Lid
Links beschuldigt rechts, rechts beschuldigt links en zo gaat het door. Wie demoniseert nu wie?
Feit is, dat Wilders gezegd heet, dat moslims eerst de helft uit de koran moeten scheuren, als ze in Nederland willen verblijven. Daar reageert een PvdA-er op, door de term haatzaaien op het internet te gooien. Wilders beschouwt dat als demoniseren want, zo zegt hij: "Er hoeft maar een gek te komen uit het linkse nest met een steen en de gedachte 'het mag toch?'" Daarmee generaliseert Wilders op zijn beurt op zijn minst. Het linkse nest. Dat is een zeer ruim begrip.
Iedereen is in rep en roer. Links omdat rechts generaliseert, rechts omdat links demoniseert. Extreme moslims omdat gematigde moslims watjes vindt. Gematigde moslims, omdat de extremen een hele bevolkingsgroep zwart maken.
Nog een feit is, dat in Nederland een strikte scheiding is van kerk en staat. Het maakt niet uit welke kerk, de staat stelt zich neutraal op tegen de kerken. Wilders is een politicus. Hij vindt dat een hele groep, die één religie aanhangt, de islam, Nederland uit moet, tenzij ze de helft uit de koran scheuren. Op elke religie is wel wat aan te merken. Het katholicisme verbiedt anticonceptie, de gereformeerde kerk verbiedt inenten. Geen enkele politicus zal de aanhangers van de katholieke of gereformeerde kerk de grens over wijzen, omdat hun kerk bepaalde opvattingen heeft, die niet overeenstemmen met wat de staat wil.
Pas als een imam aanzet tot bijvoorbeeld terrorisme, kan hij gearresteerd worden. Niet de gehele islam. Pas wanneer een katholiek priester een huishoudster seksueel misbruikt, kan deze priester op persoonlijke titel gearrseteerd worden op crimineel gedrag. Niet de RK kerk, omdat zij het celibaat voorschrijft voor priesters.
Ik vind, dat Wilders heel erg ver gaat, door een hele bevolkingsgroep de deur te wijzen op grond van hun "bijbel". Ik ben katholiek, praktiserend ook nog eens, maar daarmee hoef ik het nog niet altijd met Rome eens te zijn. Ik ken persoonlijk een aantla moslims, ook praktiserend, die het ook niet met alles eens zijn wat er in de koran staat.
Mijn eigen conclusie is: pak criminele imams aan. Want criminaliteit in zijn algemeenheid moet aangepakt worden. Laat imams, die gewoon alleen het geloof in Allah (dezelfde God als die van mij) en Mohammed (een door de christelijke kerk geaccepteerde profeet) predikt doen, wat ze altijd al gedaan hebben. Ze prediken het geloof in God, de tien geboden, die Mozes ooit gebeiteld heeft, zijn voor de moslims net zo heilig als voor de joden en christenen. Ze accepteren Jezus als profeet. Christenen zijn in de strikte zin van de koran afvallig van God, omdat ze een profeet aanhangen en niet God rechtstreeks. Daar zit hem vaak net de kneep. Extreme moslims zien de christenen als heidenen, gematigde moslims zien ons als gelovigen in dezelfde God als van hunzelf en die daarnaast in "een" profeet geloven. Moslims geloven niet in een profeet, hun profeet heeft alleen maar het geloof aan hun doorgegeven. Extreme moslims geven een foute uitleg aan de koran. Volgens hun moet alles wat "kafir" (afvallig) is, bestreden worden als heidenen. Dat is volgens de internationale rechten, maar ook volgens de koran zelf strafbaar. De koran, die immers in grote lijnen hetzelfde is als de bijbel en de thora, predikt naastenliefde.
Feit is, dat Wilders gezegd heet, dat moslims eerst de helft uit de koran moeten scheuren, als ze in Nederland willen verblijven. Daar reageert een PvdA-er op, door de term haatzaaien op het internet te gooien. Wilders beschouwt dat als demoniseren want, zo zegt hij: "Er hoeft maar een gek te komen uit het linkse nest met een steen en de gedachte 'het mag toch?'" Daarmee generaliseert Wilders op zijn beurt op zijn minst. Het linkse nest. Dat is een zeer ruim begrip.
Iedereen is in rep en roer. Links omdat rechts generaliseert, rechts omdat links demoniseert. Extreme moslims omdat gematigde moslims watjes vindt. Gematigde moslims, omdat de extremen een hele bevolkingsgroep zwart maken.
Nog een feit is, dat in Nederland een strikte scheiding is van kerk en staat. Het maakt niet uit welke kerk, de staat stelt zich neutraal op tegen de kerken. Wilders is een politicus. Hij vindt dat een hele groep, die één religie aanhangt, de islam, Nederland uit moet, tenzij ze de helft uit de koran scheuren. Op elke religie is wel wat aan te merken. Het katholicisme verbiedt anticonceptie, de gereformeerde kerk verbiedt inenten. Geen enkele politicus zal de aanhangers van de katholieke of gereformeerde kerk de grens over wijzen, omdat hun kerk bepaalde opvattingen heeft, die niet overeenstemmen met wat de staat wil.
Pas als een imam aanzet tot bijvoorbeeld terrorisme, kan hij gearresteerd worden. Niet de gehele islam. Pas wanneer een katholiek priester een huishoudster seksueel misbruikt, kan deze priester op persoonlijke titel gearrseteerd worden op crimineel gedrag. Niet de RK kerk, omdat zij het celibaat voorschrijft voor priesters.
Ik vind, dat Wilders heel erg ver gaat, door een hele bevolkingsgroep de deur te wijzen op grond van hun "bijbel". Ik ben katholiek, praktiserend ook nog eens, maar daarmee hoef ik het nog niet altijd met Rome eens te zijn. Ik ken persoonlijk een aantla moslims, ook praktiserend, die het ook niet met alles eens zijn wat er in de koran staat.
Mijn eigen conclusie is: pak criminele imams aan. Want criminaliteit in zijn algemeenheid moet aangepakt worden. Laat imams, die gewoon alleen het geloof in Allah (dezelfde God als die van mij) en Mohammed (een door de christelijke kerk geaccepteerde profeet) predikt doen, wat ze altijd al gedaan hebben. Ze prediken het geloof in God, de tien geboden, die Mozes ooit gebeiteld heeft, zijn voor de moslims net zo heilig als voor de joden en christenen. Ze accepteren Jezus als profeet. Christenen zijn in de strikte zin van de koran afvallig van God, omdat ze een profeet aanhangen en niet God rechtstreeks. Daar zit hem vaak net de kneep. Extreme moslims zien de christenen als heidenen, gematigde moslims zien ons als gelovigen in dezelfde God als van hunzelf en die daarnaast in "een" profeet geloven. Moslims geloven niet in een profeet, hun profeet heeft alleen maar het geloof aan hun doorgegeven. Extreme moslims geven een foute uitleg aan de koran. Volgens hun moet alles wat "kafir" (afvallig) is, bestreden worden als heidenen. Dat is volgens de internationale rechten, maar ook volgens de koran zelf strafbaar. De koran, die immers in grote lijnen hetzelfde is als de bijbel en de thora, predikt naastenliefde.
That's democracy
- Seyffardt
- Lid
Klopt, maar in welke context is die uitspraak gedaan?hendrik schreef: Feit is, dat Wilders gezegd heet, dat moslims eerst de helft uit de koran moeten scheuren, als ze in Nederland willen verblijven.
En daar leg je nu eens feilloos de vinger op de zere plek!hendrik schreef: Daar reageert een PvdA-er op, door de term haatzaaien op het internet te gooien. Wilders beschouwt dat als demoniseren want, zo zegt hij: "Er hoeft maar een gek te komen uit het linkse nest met een steen en de gedachte 'het mag toch?'" Daarmee generaliseert Wilders op zijn beurt op zijn minst. Het linkse nest. Dat is een zeer ruim begrip.
Waarom moet de PvdA, althans een groepje partijleden in dit geval, zo nodig in de bres springen voor de, door die nare meneer Wilders, zo vreselijk beledigde Islam? Puur opportunisme (what's new?) en niks anders! Het is iedere keer hetzelfde liedje; Pim Fortuijn schopte een paar heilige huisjes omver en meteen trok PvdA kopstuk Marcel van Dam op een ontzettend laag-bij-de-grondse manier van leer door Fortuijn openlijk te vergelijken met Adolf Eichmann! Alsof dát een toonbeeld van fatsoenlijk politiek bedrijven was. Die lui doen zich Roomser voor dan de Paus. Wat een stel pathologische Farizeërs, bah!