Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heey,
Op school moet ik een presentatie houden over de Tweede Wereldoorlog. Hierbij moet ik ook een discussie leiden in de klas. Ik heb al 2 discussievragen maar ik ben inspiratieloos voor nog 2 vragen Kan iemand hier mij misschien nog op ideeen brengen of een suggestie doen?
Alvast bedankt!
je zou ook een aantal 'wat als..' vragen kunnen stellen. maar de meeste vinden dat maar niks. ikzelf ook niet maar er zijn mensen die het doen.
zou de oorlog langer geduurt hebben als het ardennenofensief geslaagt was? en had hitler dan nog de oorlog kunnen winnen door nieuwe wapens? (V-2,de straaljager)
Mike.H schreef:3) Waarom worden Joden nu nog steeds slecht behandeld?
4) Het was een foute keuze van Hitler om de Sovjet-Unie aan te vallen
bijvoorbeeld
Ik denk dat vraag 4 net wat te complex is, 'normale scholieren', nu zeg ik normale scholieren maar hier bedoel ik mee, niet in WO2 geintreseerde scholieren hier antwoordt op kunnen geven.
'Mijn' vraag 4,
Had D-day ergens anders kunnen plaatsvinden? oftewel, waarom Normandië?
'War is delightful for those who have not experienced it'
viny schreef:Ik denk dat vraag 4 net wat te complex is, 'normale scholieren', nu zeg ik normale scholieren maar hier bedoel ik mee, niet in WO2 geintreseerde scholieren hier antwoordt op kunnen geven.
'Mijn' vraag 4,
Had D-day ergens anders kunnen plaatsvinden? oftewel, waarom Normandië?
Ik denk dat die vraag zo'n beetje nóch complexer is dan de vraag van Mike, omdat je hier naar specifieke eigenschappen van een bepaald stuk land zoekt (in dit geval normandië in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Nederlandse kust). Dat vergt terreinkennis, kennis van de vereisten voor een militaire landing en semi-politieke afwegingen.
Mijn voorstel;
Was het Communistische verzet in Nederland goed of fout? (Goed omdat ze tegen de Duitse bezetter vochten, of fout omdat ze voor Communisme vochten.)
Ik geef toe, ook geen makkie voor de 'normale scholier'.
Jou vraag Zhukov lijkt mij inderdaad ook niet makkelijk. Ik geef toe dat mijn vraag inderdaad ook niet echt makkelijk, al zie ik em zelf makkelijker dan die van special air service.
Wat als d-day mislukt was misschien?
'War is delightful for those who have not experienced it'
A) Waarom heeft de hedendaagse jeugd nog vaak een hekel aan Duitsers en geven ze daarbij als reden de Tweede Wereldoorlog op (die ze bovendien zelf nooit hebben meegemaakt)?
B) Waarom roepen sommige Nederlanders die de oorlog niet meemaakten heden ten dage nog steeds tegen Duitsers "Gib mein Fahrrad zurück"?
Op deze wijze koppel je datgene dat in WW2 gebeurde aan hedendaagse verschijnselen.
Lijkt mij grond genoeg voor een pittige discussie.
Overal kom je nog mensen tegen die een Duitser steevast een Mof noemen, vooral als er weer eens een voetbalevenement is.
Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.