Bestraf tegenwerken integratie

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
THOR
Lid

Bestraf tegenwerken integratie

Bericht door THOR »

In de uitzending van NOVA van gisteravond lied de VVD woordvoerder Henk Kamp weten dat het bewust tegenwerken van integratie wat hem betreft strafbaar moet worden. Kamp vindt dat imams die de integratie in de weg staan bestraft moeten kunnen worden met het verlies van de Nederlandse nationaliteit....
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Mauserwerke
Lid

Bericht door Mauserwerke »

En wat vind je hier zelf van?
THOR
Lid

Bericht door THOR »

TILBURG - De fractieleider van de PVV (Partij voor de Vrijheid) in de Tweede Kamer, Geert Wilders, heeft naar aanleiding van het artikel 'Imam Salam hoort hier niet thuis' besloten de Ministers van Justitie, BZK en WWI een aantal Kamervragen te stellen over de radicale Tilburgse imam Ahmed Salam. Deze omstreden imam weigerde in november 2004 toenmalig minister Rita Verdonk de hand te schudden, en zou wat de Tilburgse burgemeester Ruud Vreeman (PvdA) betreft vanwege zijn verregaande uitspraken inmiddels zijn koffers mogen pakken.

In een gesprek dat afgelopen december plaatsvond heeft de PvdA-burgemeester de islamitisch geestelijk leider gezegd dat hij niet in Nederland thuishoort. Volgens Vreeman blijft de conservatieve imam uitspraken doen die te ver gaan, ondanks eerdere waarschuwingen aan zijn adres. Een verslag van het onderhoud lekte uit in de pers. Beide partijen hebben afgesproken er geen mededelingen over te doen. De Syriër, die in 1989 naar ons land kwam, heeft de Nederlandse nationaliteit.
dan dooft het licht...
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik ben ook benieuwd wat jij ervan vind, Thor?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Seyffardt
Lid

Re: Bestraf tegenwerken integratie

Bericht door Seyffardt »

THOR schreef:In de uitzending van NOVA van gisteravond lied de VVD woordvoerder Henk Kamp weten dat het bewust tegenwerken van integratie wat hem betreft strafbaar moet worden. Kamp vindt dat imams die de integratie in de weg staan bestraft moeten kunnen worden met het verlies van de Nederlandse nationaliteit....
De geschiedenis herhaalt zich, zo lijkt het. Was het vroeger Bolkestein die trachtte met stoere taal de CD de wind uit de zeilen te nemen, nu doet Kamp het nog eens dunnetjes over t.o.v. de PVV. Eens zien of Kamp en überstudent Rutte hun 'gebaar' waarmaken.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
hendrik
Lid

Bericht door hendrik »

Wat vind je er nou zelf van Thor?????

Die vraag is je nu al twee keer gesteld en er wordt geen antwoord gegeven. Napraten kan iedereen. Citeren is ook niet zo moeilijk. Dit standpunt van Kamp is gewoon een understatement, want bewust niet integreren in nederland ís al strafbaar. De wet op de naturalisatie schrijft voor, dat iemand, die de Nederlandse nationaliteit wil verkrijgen eerst een inburgeringscursus moet doen. Doe je dat niet, krijg je ook geen Nederlands paspoort. Dan blijf je dus je oude nationaliteit behouden. Zo simpel is dat. Ik heb de bewuste uitzending van NOVA niet gezien, ik weet dus ook niet in welke contekst Kamp dit gezegd heeft. Maar de wet voorziet hier dus al in en iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen.

Wat ik er zelf van vind? Gewoon, zoals het is. Iemand wil nederlander worden, maar niet integreren. Dan bestraf je hem met het niet verlenen van het NL paspoort. Hij of zij zal dus een vreemdeling blijven.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
THOR
Lid

Bericht door THOR »

Wat ik er zelf van vind?????
Nou dat hoef je niet te raden:gewoon uitzetten.
Nu kan het nog :wink:
Je weet wel,dubbele nationaliteit.
dan dooft het licht...
hendrik
Lid

Bericht door hendrik »

Nu haal je dus twee dingen door elkaar Thor. Je zegt, dat degenen die niet willen integreren uitgezet moeten worden. Daar kan ik me in vinden, zoals ik hierboven al aangegeven heb, het is bovendie al wettelijk zo geregeld. Ook dat heb ik al uitgelegd. Maar nu heb je het ineens over dubbele nationaliteit. Mensen die de nederlandse (en een andere) nationaliteit hebben, kunnen en mogen niet uitgezet worden. Het zijn Nederlanders. Die zet je niet hun eigen land uit. Ze zijn Nederlander, omdat ze als nederlander zijn geboren, of omdat ze dat zijn geworden, omdat ze genaturaliseerd zijn. Daarvoor hebben ze dus al een inburgeringscursus gedaan en zijn dus wettelijk geïntegreerd. Klaar. Of verwacht je, dat ze elke dag boerenkool met worst van de Hema eten, op klompen lopen en tulpen in de tuin hebben? Is dat jouw opvatting van integreren?
That's democracy
okke
Lid

Bericht door okke »

Wat wordt verstaan onder 'het bewust tegenwerken van integratie'? Het lijkt me moeilijk om dit helder en toetsbaar te definiëren.
Heb je hier ideeën over, Thor?
LoD
Lid

Bericht door LoD »

Deze Syrier heeft de Nederlandse nationaliteit ( of je daar blij mee moet wezen is vers twee, maar dat is hier de discussie nu even niet ) en kun je dus niet uitzetten, punt.
Wat je wel zou kunnen doen is binnen de huidige wetgeving kijken of er aantoonbare redenen zijn die het mogelijk maken deze Imam zijn NLstaatsburgersschap te ontnemen , hem vervolgens als ongewenst vreemdeling aanmerken en het lanfd uitzetten.
Dat lijkt mij de enige mogelijke en juiste procedure.

Overigens, THOR, WAT heeft die Imam nu precies gezegd dat jij vind dat hij "gewoon uitgezet moet worden" en wat bedoel je precies met "nu kan het nog"?
Daarnaast ook van mij het verzoek om niet alleen de knip- en plakCreaBea uit te hangen maar ook te melden waarom je een stuk aanhaalt ( wat je ermee wilt aantonen dus ) en wat jouw eigen mening is over het geplaatste.
Met het alleen oplepelen van berichten van anderen kan ik niet zo heel veel, ik lees nl zelf ook kranten, kijk actualiteitenprogramma's en documentaires en vergaar nieuws op het internet, dus de meerwaarde van jouw geposte artikelen is voor mij nihil.
hendrik
Lid

Bericht door hendrik »

Dankhewel voor de bijval LoD. Af en toe denk ik wel eens dat ik een eenling ben hier, maar het blijkt dus van niet ;)
That's democracy
THOR
Lid

Bericht door THOR »

Uitspraken van AHMED SALAM.
Dit zei deze meneer: 'Breng de Nederlandse staat schade toe, betaal geen belasting' en 'wees bewust dat de ongelovigen de islam iets aan willen doen, handel daar naar'.

Ahmed Salam wordt gezien als prominent vertegenwoordiger van het politieke salafisme. Die wil terug naar de 'ware islam' en neigt ernaar zich te isoleren. Een rapport over radicalisering in Tilburg kenschetst Salam als 'één van de meest geleerde salafitische voorgangers in Europa'.

En u leest het hier verder:
http://forum.funx.nl/forum.php/view_message/234688
dan dooft het licht...
okke
Lid

Bericht door okke »

THOR schreef:Uitspraken van AHMED SALAM.
Dit zei deze meneer: 'Breng de Nederlandse staat schade toe, betaal geen belasting' en 'wees bewust dat de ongelovigen de islam iets aan willen doen, handel daar naar'.
"Breng de Nederlandse staat schade toe door geen belasting te betalen", of zei hij "Breng de Nederlandse staat schade toe én betaal geen belasting".

Ook in dat laatste geval dat het cumulatief is, worden twee handelingen na elkaar genoemd - schade toebrengen en belasting ontduiken - die dan dus ongeveer gelijk van waarde zullen zijn. Het klinkt bijvoorbeeld een beetje knullig als hij bedoelt dat je vliegtuigen moet hijacken en op het Binnenhof te pletter moet laten storten én geen belasting moet betalen aan de Nederlandse staat.

Het idee dat 'de ongelovigen' de Islam iets aan willen doen, lijkt me evident. Kijk alleen naar de anti-Moslim ideeën op dit forum. De spreekwoordelijke druppel teer in de pot honing, in de ogen van onze landgenoten die tot de Moslimgemeenschap gegeneraliseerd worden. Wat hij bedoelt met ernaar te handelen, is voor vele uitleggen vatbaar.

Het zou goed kunnen dat hij het slecht met niet-Islamitische Nederlanders voor heeft. Uit de aangehaalde uitspraken van deze man is dat niet te concluderen. In ieder geval geen reden om hem om deze twee uitspraken zijn burgerrechten of nationaliteit te ontnemen.
Plaats reactie