Werden er gevechtsheli's gebruikt in wo2?
-
- Lid
- Peter M
- Lid
-
- Lid
..
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 01 aug 2009, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
DE Amerikanen hadden aan het einde vna de 2e Wo wel degelijk een helikopter in operationele dienst. Weliswaar alleen als verkenner cq transporter maar toch. Dit toestel was de Sikorsky R-5 waarvan het protoype al in augustus 1943 vloog
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
-
- Lid
..
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 01 aug 2009, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Inderdaad, bekend waren op dat moment alleen de autogiro, de Sikorski en een prototype van een Bell helikopter, ik dacht dat Duitsland ook wel al aan het experimenteren was. Allen klein en langzaam, slechts geschikt voor transport en verkenning.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
- Timmeke
- Lid
- Contacteer:
- Sjoerd
- Lid
Zoals ErnstH terecht opmerkte vielen de Helikopters eerder onder het Autogiro concept in plaats van echte helikopters. De gevechtsheli zoals we die vandaag de dag kennen (Ik heb het dan over types zoals Apache's, Cobra's etc.) deed pas voor het eerst dienst tijdens de Vietnam oorlog in de vorm van de Bell AH-1 Cobra. Daarvoor al was de Huey helikopter met raketten en machinegeweren uitgerust, maar deze Heli hield toch troepentransport als primaire taak.

(Een Cobra helikopter.)

(Een Bell UH-1 Huey)

(Een Cobra helikopter.)

(Een Bell UH-1 Huey)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose