Iran

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Zullen er echt militaire sancties komen tegen Iran?

Ja, binnen 3 maanden
1
3%
Ja, dit jaar nog
26
65%
Nee
13
33%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

De Amerikanen maken inderdaad van een mug een olifant!
Zaten er volgens Amerika ook niet de meest verschrikkelijke wapens in Irak? Ooit gevonden? Nee dus.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Erjuist op nieuws gehoord (herhaling van gisteren) dat ze nu het uranium verrijzen gaan opvoeren.. Zoeken ze het gewoon? Dit gaat in tegen de regels van de VN ,maar die trekken er percies niets van aan? IK vraag me af of ze HET gewoon zoeken? Ja, natuurlijk zal Amerika hier wel op reageren.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

hendrik schreef:
De Amerikanen maken inderdaad van een mug een olifant!
Zaten er volgens Amerika ook niet de meest verschrikkelijke wapens in Irak? Ooit gevonden? Nee dus.
En is die situatie met deze te vergelijken? Nee.
Iran maakt duidelijk waar ze mee bezig zijn, ze steken niks onder stoelen of banken. Iran zegt letterlijk Israel van de kaart te willen laten verdwijnen!

Stel je voor: We staan met zijn allen in een kamer, ik heb een honkbalknuppel in mijn handen en ik zeg tegen jou en je beste vriend dat ik jouw beste vriend het ziekenhuis in wil slaan, of erger. Zou jij dan ook niet voor je vriend opkomen?

Als Amerika een aanval op Iran mocht beginnen geef ik ze groot gelijk!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Wat kun je het niet vergelijken? Je kunt een madeliefje ook niet met een wolkenkraber vergelijken.

Jij denkt toch echt niet dat de VS uit goodwill en voor de veiligheid van Israel even Iran gaat binnen vallen? En als ze het binnen vallen gebruiken ze wel weer een of andere smoes. De echte reden is puur en alleen de olie. Trouwens ze vallen het niet binnen. Ze kunnen hun eigen boontjes in Irak en in Afganistan nog niet eens doppen. Bush krijgt het niet nog eens door de senaat heen om zo een groot bezettingsleger alleen in Iran te handhaven. En op de Britten gaat hij ook niet meer hard moeten rekenen want als onze Blair vertrekt denk ik dat al de Britse troepen sysmtematisch worden teruggetrokken.

Als Amerika een aanval inzit op Iran zeg ik volia het zoveelste bewijs dat de oorlog puur en alleen om de olie word gevoerd!
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Stel dat het om die olie zou gaan: Waarom zou Amerika bij de VN dan zo aandringen op al die handelsembargos voor Iran? :?
En jij gelooft echt niet dat er ook maar iets van die wapens meespeelt?

Als die antie westerse houding van Iran, en al die wapens die ze hebben, niet meespelen: Waarom vallen de VS dan niet meteen Saoedi Arabië binnen, of een ander groot olieland.

Nee jongen, jij denkt te abstract. Ik geloof zeker dat olie er mee te maken heeft, maar alleen om de olie gaat het niet.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

De olie komt nog steeds vrij uit Saoeidi-Arabie ook al doet de koning zo vijandig tegen het westen. En Koeweit is héél westers gezind.

Niet alleen Iran doet zo vijandig tegenover de VS. Noord-Korea zou ook massavernietegingswapens hebben. Chavez maakt Bush uit voor dronkelap! Iran speculeert puur en alleen over hun massavernietgegingswapens. En zou het alleen om hun wapens gaan dat bombardeerde ze al lang de bases waar dat gebeurt.

En wat denk je dat je raakt als je een handelsembargo krijgt? Denk maar niet dat de VS het zomaar zal toe laten om de olie niet meer uit te voeren.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Moskou had gezegd dat Iran overdrijft met de ontwikkelingen en dat ze 5 of 10 keer (ik weet niet precies) minder hadden dan ze gezegd hadden, ofzo :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Ik denk wel dat ze dit keer gelijk kunnen hebben... Iran doet immers zéér veel aan propeganda.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Tja, als de Russen zich er nu actief in gaan mengen...
En ik snap dat volk daar ook niet: Zij houden Britse mariniers gevangen en zij gaan demonstreren :? Omgekeerde wereld.
En Engeland deed vrijwel niks. :|
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

De Britten deden inderdaad niks. Maar ze deden ook niet wat Iran vroeg. Londen heeft nooit aan Theran toegegeven dat de Britse mariniers zich in Iraanse wateren bevonden.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja maar dat is allemaal propaganda mannerheim. zeggen dat de Mariniers in Iraanse wateren waren en ook hen met de camera in de neus geboord dit laten zeggen, volgens mij werden ze gedwongen, maar daar heb ik geen bewijs voor. maja volgens mij is het allemaal een truc geweest om Iran meer aanzien te krijgen doordat zij excuses hebben gekregen van Britse soldaten..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Jah Mike ik denk ook wel dat ze gedwongen werden. Maar in ieder geval die vrouw die hare uitleg tege de Tv heeft gedaan voor €150.000 moet al niet meer gaan werken.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

HMS Renown schreef: Londen heeft nooit aan Theran toegegeven dat de Britse mariniers zich in Iraanse wateren bevonden.
Want ze waren ook gewoon in Irakese teritoriale wateren. :P
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Dus ze hebben de Iraanse wensen NIET ingewilgeld om de mariniers vrij te krijgen.
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Ze weten niet wat ze hebben gedaan, sommige zeggen dat de britten hebben gezorgt dat er 6 kopstukken werden vrijgelaten andere zeggen dit ...
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Plaats reactie