Iran

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Zullen er echt militaire sancties komen tegen Iran?

Ja, binnen 3 maanden
1
3%
Ja, dit jaar nog
26
65%
Nee
13
33%

Totaal aantal stemmen: 40

mannerheim
Lid

Bericht door mannerheim »

Er bestaat natuurlijk wel een mogelijkheid :|
En in welke krant heb jij dat dan gelezen Mike? Ik gok de Telegraaf :P .
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Hehe sorry kerel ik heb geen idee, ik dacht gewoon de Telegraaf of de Apeldoornse Courant ;). ik kreeg een krant in mijn handen gepropt en ik keek niet echt naar welke het was hehe.

En ik denk btw dat dit alleen maar geleuter is om Bush nog "zwarter" te maken, als ik op 6 April hoor dat het wel zo is dan zou ik er niet versteld van staan, want die Anti-Westerse regering en helemaal die leider die solliciteren er gewoon naar en nu zeg ik persoonlijk; ik mag die vent geheel niet, een beetje de "stoere" anti-westerse brulaap spelen, beetje wannabee Chavez.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

mannerheim schreef:
HMS Renown schreef:Dat geloof je nu toch zelf niet?
Anders zou ik het niet schrijven :|
HMS Renown schreef:Jij denkt toch niet dat de VS en UK even Iran gaan binnen vallen omdat er veel mensen worden vermoord of dat er gevaar is voor nuclair programma?
Jaja, met het Iranese nucliaire programma is er niks aan de hand, dat toevallig een land met een ultra-anti-westerse regering nucliaire wapens bezit is voor ons totaal niet verontrustend, nee joh. :?
Ga je persoonlijk beginnen?

Waarom hebben ze dan alleen ruzie met Iran? India zou ook massavernietegingswapens hebben. Irak zou het ook hebben ze hebben niks gevonden.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Relax Renown,

en volgens mij is India niet ZO anti Westers en anti Amerika als Iran is..
HMS Renown
Lid

Ik ben relax. Tegen India doet het westen ook niet zo grof omdat we weten dat we landen als China of India nu eenmaal te vriend moeten houden. In India zit er ook geen olie...
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Ok,

Ja dat ben ik met je eens, maar laten we het zo zeggen dan; India provoceert toch ook bar weinig, terwijl Iran nu al een aardig tijdje bezig is.
Aramillo
Lid

Bericht door Aramillo »

Sterker nog: India is al een vriend van "onze aller vriend VS"(van Janpietje dus)en heeft kernwapens(150 - 200). India krijgt civiele nucleaire techniek van de VS, in ruil voor grote fabrieken die alle grond uitputten.
Om maar even wat meer inzicht te geven in Nucleaire wapens(die worden zo vaak genoemd ;) ).
MET VERDRAG
Rusland: 16.000
Verenigde Staten: 8.500
GrootBrittanïe: 200
Frankrijk: 350
China: 100+
ZONDER VERDRAG
India: 100-200
Pakistan: 45-60
Israël: 120-200
N-Korea: 0

Iran en India zijn moreel niet met elkaar te vergelijken.

Iran bluft keihard. Ze kunnen alles zeggen, kunnen dreigen met nucleaire wapens(terwijl er geen Uranium-invoer is) en zomaar Britse soldaten gevangennemen....Iran kan zoveel omdat er zoveel landen afhankelijk van zijn. Net als de kwestie Rusland. Ruslands invloed neemt met de week toe. (kijk maar naar die oliecrisissen in Oost-Europa.
Een aanval op Iran zou Oost-Azïe helemaal losschudden. Een overwinning zou betekenen dat Amerika te veel olie in bezit krijgt.
Amerika heeft olie nodig en moet het ergens vandaan halen. Saudi-Arabïe gaat ook langzamerhand Russische invloeden binnenhalen.

Trouwens, onderschat die Iranïers militair gezien niet!
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Jonhy Frost
Lid

Bericht door Jonhy Frost »

De Britten worden morgen vrij gelaten, hè.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Aramillo
Lid

Bericht door Aramillo »

Ja? hehehe

Uncyclopedia
HMS Renown
Lid

Aramillo schreef:Sterker nog: India is al een vriend van "onze aller vriend VS"(van Janpietje dus)en heeft kernwapens(150 - 200). India krijgt civiele nucleaire techniek van de VS, in ruil voor grote fabrieken die alle grond uitputten.
Om maar even wat meer inzicht te geven in Nucleaire wapens(die worden zo vaak genoemd ;) ).
MET VERDRAG
Rusland: 16.000
Verenigde Staten: 8.500
GrootBrittanïe: 200
Frankrijk: 350
China: 100+
ZONDER VERDRAG
India: 100-200
Pakistan: 45-60
Israël: 120-200
N-Korea: 0

Iran en India zijn moreel niet met elkaar te vergelijken.

Iran bluft keihard. Ze kunnen alles zeggen, kunnen dreigen met nucleaire wapens(terwijl er geen Uranium-invoer is) en zomaar Britse soldaten gevangennemen....Iran kan zoveel omdat er zoveel landen afhankelijk van zijn. Net als de kwestie Rusland. Ruslands invloed neemt met de week toe. (kijk maar naar die oliecrisissen in Oost-Europa.
Een aanval op Iran zou Oost-Azïe helemaal losschudden. Een overwinning zou betekenen dat Amerika te veel olie in bezit krijgt.
Amerika heeft olie nodig en moet het ergens vandaan halen. Saudi-Arabïe gaat ook langzamerhand Russische invloeden binnenhalen.

Trouwens, onderschat die Iranïers militair gezien niet!
Dat moest je ook niet doen van Irak. De garde van Saddam stond ook héél hoog aangeschreven als elitetroepen. De Russen verwerven steeds meer invloed maar ik heb de indruk ( ik kan het fout hebben ) dat ze toch vrij goed met ons Europa en heel de Eu kunnen opschieten.

Eenmaal als Iran word binnengevallen zal het veronderstel ik niet zo moeilijk zijn om de geregelde troepen te verslaan. Het zal een lang en moeilijk proces worden om het land te kunnen controleren. Het is immers nog groter dan Irak. En zeker voor deze reden denk ik dat ze Iran niet zullen binnen vallen. Het zou de olieprijs voor ons nog meer de hoogte in laten schieten en zou UK en de VS veel te veel geld kosten.
Aramillo
Lid

Bericht door Aramillo »

Bij Irak ging het nog tamelijk vlot.
T-54, T-64 en T-72 waren geen echte uitdagingen...
En in stedelijk gebied hadden de amerikanen ook hun voordelen. Het ging om de oorlog erna...en Iran heeft inderdaad veel meer mensen.

En wat die oorlogsreden betreft.

Je hebt hem door.

Uncyclopedia
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Er wordt wel zoveel gepraat over die nucleaire wapens, maar ze hebben er waarschijnlijk nog geen en áls ze ze hebben dan is hun technologie slechts ver genoeg om enkele omringende landen te raken. Israël zouden ze niet eens kunnen raken! Dus waarom maakt iedereen zich er zo druk over?
Jonhy Frost
Lid

Bericht door Jonhy Frost »

gamer0004 schreef:Er wordt wel zoveel gepraat over die nucleaire wapens, maar ze hebben er waarschijnlijk nog geen en áls ze ze hebben dan is hun technologie slechts ver genoeg om enkele omringende landen te raken. Israël zouden ze niet eens kunnen raken! Dus waarom maakt iedereen zich er zo druk over?
De Amerikanen maken inderdaad van een mug een olifant![/b][/quote]
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Aramillo
Lid

Bericht door Aramillo »

Niet alleen dat, ze zijn nog hypocriet ook, waarom zou Iran het niet mogen? Omdat het Moslimland is? VS is ongeveer een Gristenstaat en check mijn lijstje....dan moeten ze zelf ook geen kernwapens gebruiken.

En dat van die muggetjes en dikhuiden, daar is Amerika errug goed in!

Uncyclopedia
mannerheim
Lid

Bericht door mannerheim »

Aramillo schreef:Niet alleen dat, ze zijn nog hypocriet ook, waarom zou Iran het niet mogen? Omdat het Moslimland is?
Nee, omdat zij dreigen een compleet land van de aardbodem te vegen. Het is onzin dat je over die wel/niet-moslim flauwekul begint.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie