Optreden tegen Neo-Nazi groepen (Wat vindt je hiervan???)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Moeten we niet optreden tegen zulke groepen???

nee, laat ze mooi gaan!
15
44%
ja,dat moet de overheid doen
8
24%
ja, er moeten groepen opgericht worden tegen zulke groepen
5
15%
nee,ik doe er zelf aan mee!!
1
3%
geen mening
5
15%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik ben van mening dat het geen zin heeft exreem-rechts te verbieden, en ik ben het met Hendrik eens. We leven in een land waarin iedereen het recht op vrije meningsuiting heeft, hoe verachtelijk ook. Extreem-rechts opereerd in de marge, en ik heb daar geen problemen mee.. mits ze binnen het raamwerk van de wet opereren. Worden er paramilitaire organisaties opgericht naar het model van de SA dan is dat een ander verhaal, maar als de NVU en consorten een mars willen houden en flyers willen uitdelen dan moeten ze net als elke andere groepering netjes een vergunning aanvragen bij de desbetreffende gemeente waar ze hun betoging willen houden... Verder moet men er niet al te veel aandacht aan besteden en niet op eventuele provocaties ingaan...
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

--- Dubbelpost Peter verwijderd door dvaupell ---
10-04-2007 ca. 10:50
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Ik heb gestemd voor ''nee, laat ze mooi gaan!''
Ik vind gewoon dat iedereen zijn mening en standpunt mag hebben, deze meningen en standpunten zijn dan wel wat minder maar ze mogen het gewoon hebben.

En er kan toch niet veel tegen gedaan worden als je het mij vraagt.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Inderdaad. Je mag je mening verkondigen, hoe belachelijk/verwerpelijk ook. Zolang alles binnen de wet gebeurt en ze mensen er geen kwaad mee doen. Als je ze legaal houdt heb je er bovendien meer zicht op.
Plaats reactie