IK weet geen hoofdstuk voor mijn werkstuk
PS: het gaat over de 2e wereld oorlog.
Weten jullie een hoofdstuk?
Hoofdstuk?
- Charly1975
- Lid
Wat dacht je van Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2 tot en met 10 en verder zijn ook nog vrij
Serieus on-topic:
Met wat meer info waarover je werkstuk precies gaat kunnen we je waarschijnlijk verder helpen. Gaat het over WOII in z'n algemeen of over een bepaalde periode tijdens WOII ?
D-Day is wel een goed onderwerp maar, net als Market Garden waar ik aan zat te denken, een beetje algemeen. Probeer een iets minder bekende slag dan te nemen en dan het liefst ook nog over Nederland. De landingen in Zeeland bijvoorbeeld of de bevrijding van de Waddeneilanden ... dat soort onderwerpen.

Hoofdstuk 2 tot en met 10 en verder zijn ook nog vrij

Serieus on-topic:
Met wat meer info waarover je werkstuk precies gaat kunnen we je waarschijnlijk verder helpen. Gaat het over WOII in z'n algemeen of over een bepaalde periode tijdens WOII ?
D-Day is wel een goed onderwerp maar, net als Market Garden waar ik aan zat te denken, een beetje algemeen. Probeer een iets minder bekende slag dan te nemen en dan het liefst ook nog over Nederland. De landingen in Zeeland bijvoorbeeld of de bevrijding van de Waddeneilanden ... dat soort onderwerpen.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
-
- Lid
Ik weet het, het is al een aantal keer gezegd maar toch zeg ik het nog eens. Meer informatie aub.
Maar als je verslag gewoon over de gehele wo2 moet kan je natuurlijk iets in de richting doen van :
Inhoudsopgave. ( Spreekt voor zich.)
Voorwoord. ( Spreekt voor zich.)
Adolf Hitler. ( Vertel wat over deze meneer, geboden, waar, ect.)
Hoe begon het allemaal. ( Hoe Hitler aan de macht kwam.)
Ingenomen landen. ( Welke landen en in welke volgorde ze ingenomen werden.)
Bondgenoten. ( Vertel wie met wie vochten.)
Hoe de oorlog een andere wending kreeg. ( Vertel iets hoe Amerika bij de oorlog betrokken werd, de aanval op Pearl Harbor.)
D-day. ( Spreekt voor zich.)
Het terug trekkende Duitse leger.
Einde van de oorlog nabij.
Hitler is dood.
Proces van Neurenberg.
Je kan zoveel kanten op. Zoveel andere landen kan je er nog bij betrekken. Het oostfront bijvoorbeeld. Wat ik als hoofdstukken gaaf is natuurlijk maar een heel klein gedeelte.
En zoals Charly zei je als je werkstuk niet over de gehele tweedewereld oorlog hoeft te gaan kan je misschien een wat minder bekende veld slag pakken.
Daar haal je in mijn ogen al een hoog cijfer voor omdat 1 je leraar er misschien niets van af weet en hij het leuk vind om te lezen. 2 het is niet zo standaard. Ik denk dat zo’n 10 mensen uit je klas wel een verslag zullen maken over D-day.
Maar als je verslag gewoon over de gehele wo2 moet kan je natuurlijk iets in de richting doen van :
Inhoudsopgave. ( Spreekt voor zich.)
Voorwoord. ( Spreekt voor zich.)
Adolf Hitler. ( Vertel wat over deze meneer, geboden, waar, ect.)
Hoe begon het allemaal. ( Hoe Hitler aan de macht kwam.)
Ingenomen landen. ( Welke landen en in welke volgorde ze ingenomen werden.)
Bondgenoten. ( Vertel wie met wie vochten.)
Hoe de oorlog een andere wending kreeg. ( Vertel iets hoe Amerika bij de oorlog betrokken werd, de aanval op Pearl Harbor.)
D-day. ( Spreekt voor zich.)
Het terug trekkende Duitse leger.
Einde van de oorlog nabij.
Hitler is dood.
Proces van Neurenberg.
Je kan zoveel kanten op. Zoveel andere landen kan je er nog bij betrekken. Het oostfront bijvoorbeeld. Wat ik als hoofdstukken gaaf is natuurlijk maar een heel klein gedeelte.
En zoals Charly zei je als je werkstuk niet over de gehele tweedewereld oorlog hoeft te gaan kan je misschien een wat minder bekende veld slag pakken.
Daar haal je in mijn ogen al een hoog cijfer voor omdat 1 je leraar er misschien niets van af weet en hij het leuk vind om te lezen. 2 het is niet zo standaard. Ik denk dat zo’n 10 mensen uit je klas wel een verslag zullen maken over D-day.
- von Manteuffel
- Lid
- PPL
- Lid
Dit topic gaat dicht.
Wellicht heeft Reaper zijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld.
Voordat we terechtkomen in een topic vol (semi-)grappige opmerkingen grijp ik even in.
Het staat Reaper uiteraard vrij om de vcraag nogmaals te stellen en dan wel op een wijze die minder ruimte laat voor off-topic berichten.
Overigens in het bijzonder even mijn complimenten voor Jeffie, die een en ander toch zo goed mogelijk probeert te benaderen met een mooi voorbeeld.
Wellicht heeft Reaper zijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld.
Voordat we terechtkomen in een topic vol (semi-)grappige opmerkingen grijp ik even in.
Het staat Reaper uiteraard vrij om de vcraag nogmaals te stellen en dan wel op een wijze die minder ruimte laat voor off-topic berichten.
Overigens in het bijzonder even mijn complimenten voor Jeffie, die een en ander toch zo goed mogelijk probeert te benaderen met een mooi voorbeeld.
Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.