Vliegtuigbom in tuin gevonden
Vliegtuigbom in tuin gevonden
Toen we aan het graven waren in onze tuin, stuiten we opeens op een vliegtuigbom, rond de 50 a 60 cm lang. Wel al ontploft want 1 kant is eruit...
Maar de vraag is nu, we wouden m schoonmaken en er zatt een harde rand omheen, die probeerde we met een hamer eraf te halen, maar wat gebeurde er, de bom begon te roken ( op de plek waar je slaat ) en soms een klein vlammetje.
Best grappig, maar is het gevaarlijk, kan het fosfor zijn?
wat moeten we hiermee doen?
Alvast bedankt
Maar de vraag is nu, we wouden m schoonmaken en er zatt een harde rand omheen, die probeerde we met een hamer eraf te halen, maar wat gebeurde er, de bom begon te roken ( op de plek waar je slaat ) en soms een klein vlammetje.
Best grappig, maar is het gevaarlijk, kan het fosfor zijn?
wat moeten we hiermee doen?
Alvast bedankt
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- PPL
- Lid
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
Wat noem je de onderkant is eruit. Het dikke gedeelte daar zit de springstof (of zoals je zelf al zei mogelijk fosfor) In de neus zit de ontsteker. In de onderkant zit enkel een lading om de granaat te verschieten uit een mortier. Als die leeg is wil het enkel zeggen dat deze verschoten is maar het wil zeker NIET zeggen dat de granaat dus leeg is.
- Bart M.
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Lees nou eens fatsoenlijk!Bart M. schreef:Dit heet dus een blindganger. Eentje die afgeschoten is en NIET is ontploft. Fosfor is heel gevaarlijk als het droogt. Ik zou de politie waarschuwen en tot die tijd er toch nog een schep zand over gooien zodat er geen zuurstof bij kan komen.

Dit is duidelijk geen blindganger anders zou er niet een heel deel van de bom/mortier weggeslagen kunnen zijn.
Ik vermoed dat de mortier wel is afgegaan maar dat hij inderdaad een brandstichtende lading(fosfor) heeft gehad. Hiervan kunnen resten aan de bom blijven kleven die niet weggebrand zijn. Dit is inderdaad heel gevaarlijk en als je het brandend op je huid krijgt is de enige manier om het weg te krijgen om het uit te laten branden of het met een mes weg te steken. Water erop gooien maakt het alleen maar erger.
Aangezien ik niet denk dat je zo sadistisch bent, dat je graag met een mes in jezelf pulkt zou ik toch maar even bij de politie melden dat je dit ding gevonden hebt zodat ze het weg kunnen halen. Zo'n stuk schroot is levenslange verminking of erger niet waard toch?

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid