De kleur van de parachute

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

De kleur van de parachute

Bericht door Roel R. »

Zit net naar de longest day te kijken, en de mannen komen neer met parachute's, ze zijn wit en ze moeten ze eerst verstoppen.

Waarom hebben ze ze niet groen gemaakt? :)
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

deze film is zo slecht ingekleurd moet je eens op de litzen van de duitsers letten. Verder is dit echt zo'n holywood film. Het leuke is wel dat iedereen zijn eigen taal spreekt.
groeten kokstok.
COUNT YOUR BLESSINGS.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

In het echt hadden ze groene parachuten(Gecamoufleerd).Maar in de film hebben ze wit gebruikt.(De zoveelste fout wat in die film voorkomt.Want in de film hebben de 88st airborne ook crickets,maar die zijn alleen uigedeeld aan de 101st.)


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Als ik mij niet vergis waren er ook sommige soldaten (de eerste pathfinders) die met de crickets waren uitgerust.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Al met al vond ik het nog steeds een leuke film om naar te kijken hoor :)
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

dan moet je eens kijken als de 2 duitse vliegtuigen over het starnd vliegen ze komen eraan en schieten ongeveer 500 meter ofzo overal obstakels en mensen die dekking zoeken en dan als het gedaan is met schieten staan er plots geen obstakels ofniks alles is daar dan kaal op het strand :?
dat ze dan daar de landinguitvoeren :wink:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Generaal Winkelman

Bericht door Generaal Winkelman »

Ik geloof dat er ook witte parachutes zijn gebruikt, niet in Normandië maar wel in Operatie Market Garden...
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik weet ook heel zeker dat ik wel eens foto's heb gezien (z/w en kleur) uit de 2e wo waarop witte parachutes te zien waren.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Overdag zijn witte parachutes misschien nog wel handiger, ivm wolken en een lichtblauwe lucht. Alleen om 's nachts witte parachutes te zien, dat verbaasde me toch wel.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

ja de foto's die ik zag waren volgens mij ook allemaal overdag..
Maarja, kleuren hadden waarschijnlijk te veel gekost voor de film...
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Paratroopers sprongen normaal met de camo-kleur parachute, de reserve parachutes waren altijd wit.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Misschien gebruikten ze in de film (The longest day) wel witte parachutes, omdat de camo parachutes misschien niet echt te zien waren op een zwart-wit film? :?
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Generaal Winkelman schreef:Ik geloof dat er ook witte parachutes zijn gebruikt, niet in Normandië maar wel in Operatie Market Garden...
Met Operatie Market garden gebruikten ze ook camo-parachutes(Zie band of brothers,aflevering 4 geloof ik).En ook in de film A bride to far zie je ook camo-parachutes.


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

camo-parachutes werden altijd en overal gebruikt door de paratroopers. Witte werden gebruikt als reserve als de gewone 'chute niet open ging.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Plaats reactie