Schietpartij in Amerikaanse school

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Martijn schreef:
mannerheim schreef:In Amerika wordt de kans nu aangegrepen om wapens verder te promoten.
Deze snap ik niet.

Ik heb juist begrepen dat dit de discussie over wapenbezit weer deed oplaaien.
Ja, oplaaien. Maar heb jij netwerk niet gezien? Ze zeiden: als een docent in een van die lokalen een wapen bij had gehad had hij die vent zo neer kunnen schieten.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Het waren een Glock en een Walther trouwens... En van die kogels: hij schoot iedereen met minstens twee of drie kogels neer zeiden ze.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

gamer0004 schreef:Het waren een Glock en een Walther trouwens... En van die kogels: hij schoot iedereen met minstens twee of drie kogels neer zeiden ze.
Jezus.. en wat een gek zeg..

en voor de rest; zie Viny's post.

RIP.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Schietincident

Bericht door asjemenou »

Ondanks dat de hele wereld verbijsterd is over dit schietincident in Amerika, denk ik niet dat er veel veranderen zal aan de wapenwet aldaar. Misschien dat ze daar nu detectiepoortjes e.d. gaan plaatsen op scholen en universiteiten maar daar zal het dan ook bij blijven. Te gek voor woorden eigenlijk dat je detectiepoortjes op scholen nodig hebt. Ik ging vroeger naar school om wat te leren van onderwijzers die ook nog een soort van voorbeeldfunctie hadden maar tegenwoordig lijken de scholen steeds meer een verzamelplaats waar je drugs en andere verboden zaken (ver)handelt. Ik las onlangs in de krant dat één op de vijf leerlingen in Nederland(!!!) iets van een wapen bij zich heeft op school. Het zij een mes, een schroevendraaier o.i.d. Ik zal wel te lang van school af zijn om dat nog te kunnen begrijpen. Geen wonder dat geen hond meer in het onderwijs wil.
Maar goed, het recente schietincident in Amerika is dan een uitzonderlijk geval maar er doen zich dagelijks incidenten voor met vuurwapens in Amerika waarbij mensen om het leven komen. Deze voorvallen halen het nieuws meestal niet eens. Al jaren zijn er groepen mensen in Amerika die pleiten voor het aan banden leggen van het vuurwapenbezit. Veel succes hebben ze echter niet want ze worden tegengewerkt door de Amerikaanse wapenindustrie. Deze wapenindustrie, die niet alleen goed is voor een jaarlijkse miljardenomzet, is ook nog eens een grote financier van vele politieke partijen in Amerika. De heren politici kijken dus wel uit om het vuurwapenbezit aan banden te leggen. Daarom denk ik dat het helaas niet bij het schietincident in Virginia zal blijven.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Denk ook niet dat het heel erg zou helpen. zoals al eerder gezegd; "een wapen zelf vermoord geen mensen"
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Een ingezonden brief in de Volkskrant:

Belangrijke doden
Waarom krijgt een aanslag in de
VS met 32 doden vier dagen na-
derhand een foto op de voorpagi-
na en bijna een hele buitenland-
pagina met foto's van de slachtof-
fers en krijgt een aanslag in Bag-
dad met bijna toen keer zo veel do-
den slechts een paar honderd
woorden, zonder foto (Buiten-
land, 19 april)?
Zijn Amerikaanse doden be-
langrijker dan Irakese? Als de
slachtoffers van geweld in Irak net
zo veel aandacht zouden krijgen
als die in Amerika, zouden Euro-
peanen wellicht eerder bereid
zijn serieus werk te maken van
het zoeken naar een oplossing
voor de problemen daar.
Ik wil de tragiek op Virginia
Tech niet bagataliseren, maar de
aandacht hiervoor is in geen ver-
houding tot de andere tragedies
overal ter wereld.
Mark de Vries, Amsterdam


Hier op het wo2-forum hebben we deze twee pagina's berichten over de tragedie op Virginia Tech en geen enkel bericht over de aanslag(en) in Bagdad. Hoe zou dat komen?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

okke schreef:Hier op het wo2-forum hebben we deze twee pagina's berichten over de tragedie op Virginia Tech en geen enkel bericht over de aanslag(en) in Bagdad. Hoe zou dat komen?
Ik denk dat de mensen (spijtig genoeg) gewend geraken aan de slachtoffers die steeds in Irak vallen. Als er dan iets gebeurt op een plaats (zoals in Virginia Tech) waar men het niet direct verwacht, wordt alles meteen opgeblazen tot groot nieuws.

Overlaatst ergerde ik mij er ook aan bij het zien van het avondnieuws. Een kwartier lang waren ze aan het praten over het incident in Amerika. Daarna kwam even het bericht over de vele doden in Irak. Dit bericht duurde misschien net twee minuten. :roll:

Maar een groot deel van dit alles is natuurlijk aan de media te wijten. De zoveelste aanslag in Irak is geen speciaal nieuws meer voor hun. En dat was de schietpartij in Virgina Tech wel...

Het is goed dat je ons forumleden wijst op deze situatie Okke. We moeten er steeds bij stil staan dat er overal ter wereld (spijtig genoeg) vreselijke dingen gebeuren...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
okke schreef:Hier op het wo2-forum hebben we deze twee pagina's berichten over de tragedie op Virginia Tech en geen enkel bericht over de aanslag(en) in Bagdad. Hoe zou dat komen?
Ik denk dat de mensen (spijtig genoeg) gewend geraken aan de slachtoffers die steeds in Irak vallen. Als er dan iets gebeurt op een plaats (zoals in Virginia Tech) waar men het niet direct verwacht, wordt alles meteen opgeblazen tot groot nieuws.

Overlaatst ergerde ik mij er ook aan bij het zien van het avondnieuws. Een kwartier lang waren ze aan het praten over het incident in Amerika. Daarna kwam even het bericht over de vele doden in Irak. Dit bericht duurde misschien net twee minuten. :roll:

Maar een groot deel van dit alles is natuurlijk aan de media te wijten. De zoveelste aanslag in Irak is geen speciaal nieuws meer voor hun. En dat was de schietpartij in Virgina Tech wel...

Het is goed dat je ons forumleden wijst op deze situatie Okke. We moeten er steeds bij stil staan dat er overal ter wereld (spijtig genoeg) vreselijke dingen gebeuren...
Ben ik het volledig mee eens..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik denk dat de mensen, over heel de wereld, er nu langzaamerhand wel aan gewend zijn. Een schietincident door een leerling, op een school, in Amerika, is een uniek iets,.. ik vind het redelijk logische dat dit zo hard aan komt in de en bij de media. Dit houd natuurlijk niet in dat we de slachtoffers in Afganistan en Irak mogen vergeten.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Een schietincident door een leerling, op een school, in Amerika, is een uniek iets
Zo uniek is het onderhand ook al niet meer...
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Voor degene die het intresseert :
1 van de 2 wapens was een walther P22 om precies te zijn.
Afbeelding

Het andere wapen weet ik zo snel niet.
Tom
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2007, 08:19

Bericht door Tom »

Ja das appart wat die mensen doen maar ze zijn gewoon niet helemaal goed in hun bovenkamer. Deze ramp man niemand ooit vergeten
-Everything with a beginning has an end-
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Von Brand schreef:Voor degene die het intresseert :
1 van de 2 wapens was een walther P22 om precies te zijn.
Afbeelding

Het andere wapen weet ik zo snel niet.
Het is iig een Glock, welk model weet ik niet. Ik dacht een model 17 of model 90..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Maakt het nou echt wat uit met wat voor wapen het gebeurd is?
Ik vind het belangrijker dat je in de VS onderhand niet meer naar school kunt gaan zonder de angst en het risico neergeschoten te worden..
het is gewoon te gek voor woorden daar.
Dat elk slachtoffer maar in vrede moge rusten en dat zoiets niet nog een keer gebeurt..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Justin schreef:Maakt het nou echt wat uit met wat voor wapen het gebeurd is?
Ik vind het belangrijker dat je in de VS onderhand niet meer naar school kunt gaan zonder de angst en het risico neergeschoten te worden..
het is gewoon te gek voor woorden daar.
Dat elk slachtoffer maar in vrede moge rusten en dat zoiets niet nog een keer gebeurt..
Heeft iemand gezegd dat het uitgemaakt heeft dan?
En wees maar blij dat jij er dan niet woont.. ik vind je reactie een beetje boos klinken omdat er hier informatie over het desbetreffende wapen uitgewisseld word, kan het fout hebben, maar dat vind ik dus nergens op slaan.. als hij al zijn slachtoffers 1 voor 1 neerschiet vind ik het wat anders dan als hij met een AK-47 iedereen neerknalt in 1 spontane actie (dus het is gedaan met voorbedachte rade..) als je dus achter de wapens komt dan kan je wel achter het motief komen en dat vind ik toch redelijk belangrijk..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie