Kijk uit met wat je zegt, de drugsfoben hier roepen meteen dat je een junk bent als ze erachter komen dat je af en toe blowt...
Maar nu ter zake.
Ik ben voor het legaliseren van softdrugs. Op het moment wordt er veel wiet en hasj met veel verschillende processen gemaakt. Dit kan ervoor zorgen dat je soms goede wiet hebt, maar soms heb je ook hele slechte, met veel chemicaliën bewerkte wiet. Deze chemische wiet is natuurlijk bijzonder slecht voor je, slechter voor je dan normale wiet. Gelukkig proef je het verschil goed en merk je ook een verschil in resultaat, maar veel onervaren blowers of blowers die niet echt een groot aanbod hebben gebruiken toch deze slechte wiet. Met hasj is dit hetzelfde verhaal, alleen is knoeien met hasj véél makkelijker. Sommige hasj-makers gooien zelfs cementpoeder bij de hasj! Méér gewicht is namelijk méér geld.
Wat de laatste tijd opvalt is dat het percentage THC (de stof waar je "stoned" van wordt) in de wiet en de hasj steeds meer toeneemt. Ter vergelijking: in Amerika zit er in de wiet ongeveer 4% THC, in Nederland is het THC gehalte ongeveer 16%. 4x zoveel dus!!
Wanneer de productie van wiet en hasj gelegaliseerd wordt kan de overheid eisen stellen aan het verkochte materiaal. Een maximum-percentage THC, eisen aan de productieprocessen etc. etc. Het zorgt ervoor dat je weer wat "gezonder" kan blowen. Wat ik wel vind is dat de overheid de handen thuis moet houden van het marktproces. Ze moeten bijvoorbeeld niet proberen een grens aan de productie te stellen. Gewoon het marktproces haar werk laten doen.
De these dat het gebruik van softdrugs leidt tot het gebruik van harddrugs is onzin. Hier zijn nooit harde bewijzen voor gevonden, het idee stamt nog af van de anti-drugs campagnes die in de jaren 60 in de VS gevoerd werden. Laten we zeggen dat ik genoeg mensen uit het wereldje ken, en géén van hen is verslaafd aan harddrugs, en zéér veel van hun hebben nog nooit enige vorm van harddrugs gebruikt. Dit is natuurlijk gebaseerd op persoonlijke ervaringen, maar er is tot nu toe geloof ik nog niet een onderzoek geweest die mijn persoonlijke ervaringen tegenspreken.
Wat ik wel even wil meegeven aan de mensen die af en toe een jointje opsteken:
Zorg ervoor dat je genoeg weet
over wat je rookt.
Weet waar je grenzen liggen. (net als bij alcohol hé

)
Geef liever een paar euro extra uit aan goede wiet of hasj in plaats van te bezuinigen en rotzooi te gaan roken. Kan je net zo goed je hand in de composthoop steken en dat gaan roken.
Blow nooit alleen, het is een gezelligheidsactiviteit, niet een noodzakelijk ontspanningsmiddel!
Overigens is blowen niet verslavend. THC zorgt niet voor een fysieke verslaving. Mentaal hangt er eigenlijk van af hoe sterk je bent...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944