Mening over softdrugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Voorstander van softdrugs of niet ?

Voorstander
20
38%
Tegenstander
24
46%
Geen mening
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Ik begin me hier steeds meer de vraag te stellen (aan de voorstanders van softdrugs) Waarom hebben jullie softdrugs nodig????????
Ik ben al ruim tevreden met nen zak chips of zure beertjes hoor...........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik gebruik geen softdrugs. Ik gebruik alleen de legale harddrug alcohol. Of ik wel of niet softdrugs gebruik is niet van invloed op mijn mening over legaliteit van softdrugsverkoop.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

bollebekboerke schreef:Ik begin me hier steeds meer de vraag te stellen (aan de voorstanders van softdrugs) Waarom hebben jullie softdrugs nodig????????
Ik ben al ruim tevreden met nen zak chips of zure beertjes hoor...........
Softdrugs is niet nodig. Wiet en hasj zijn drugs waar je ongelofelijk makkelijk mee kan stoppen. Wat ik wel belangrijk vind is dat er een oogje wordt gehouden op de volksgezondheid en dat het criminele circuit in Nederland wordt lamgelegd. Vandaar dat ik voorstander ben.

En waarom mensen blowen? Tja, waarom drinken mensen bier.. Voor de gezelligheid en het is een vorm van ontspanning. Jij bent tevreden met een zak chips en "zure beertjes" (geen flauw idee wat dat zijn), maar ik kan je vertellen, een zak chips eten is verduiveld slecht.

Iedereen probeert op zijn eigen manier gezond te leven. Bier en softdrugs zijn niet goed voor je, maar ikzelf snoep dan nauwelijks en drink overdag liever melk dan cola. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Een joint is niet zo erg niet dat ik het doe ofzo maar het is tenminste niet zo erg als snuiven of spuiten
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

bollebekboerke schreef:Ik begin me hier steeds meer de vraag te stellen (aan de voorstanders van softdrugs) Waarom hebben jullie softdrugs nodig????????
Ik ben al ruim tevreden met nen zak chips of zure beertjes hoor...........
Als ik met mijn vrienden ben gaan feesten, gebeurt het wel dat we na het feestje een jointje opsteken... Dit vind ik persoonlijk zeer gezellig en het werkt ontspannend... Het is dan ook een groepgebeurtenis...

Thuis steek ik nooit een joint op...dan gaat mijn voorkeur ook meer uit naar een blikje cola en zure beertjes (zure snoepjes in de vorm van een beertje dus :wink: )
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Hier is de grootste tegenstander van softdrugs!
Als ik iets onzin vind is het de legalitei van drugs!
En de voorstanders zeggen vaak: ''Ja, zo is er minder criminaliteit i.v.m. drugs''. Dat zal dan wel zo wezen, maar ik neem hier de gewone Nederlandse jongere in bescherming!

Een echt junkie komt toch wel aan zijn drugs. Maar stel: We gaan met een stel vrienden naar Amsterdam, en een vriend van mij lijkt het wel spannend om zo een coffeeshop binnen te lopen. Dit gebeurt. Nou ja, nou wil ie ook wel eens een joint roken. En ook dit gebeurt. Hij vindt dit op een gegeven moment zo fantastisch dat hij verslaafd begint te raken. Hij had een prachtige toekomst op kunnen bouwen als hij niet verslaafd was geweest.
Vraag: Was dit ook gebeurd als softdrugs gewoon verboden waren?
Mijn antwoord: NEE. Zodra hier een verbod op was geweest had deze jongen gewoon zijn toekomst op kunnen bouwen als bankdirecteur, advocaat of iets dergelijks, maar nu mag ie zijn oude dag slijten in een afkickcentrum.

Kortom: Van mijn kant geen hulde voor het drugsbeleid in NL. :|
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

mannerheim schreef: Maar stel: We gaan met een stel vrienden naar Amsterdam, en een vriend van mij lijkt het wel spannend om zo een coffeeshop binnen te lopen. Dit gebeurt. Nou ja, nou wil ie ook wel eens een joint roken. En ook dit gebeurt. Hij vindt dit op een gegeven moment zo fantastisch dat hij verslaafd begint te raken. Hij had een prachtige toekomst op kunnen bouwen als hij niet verslaafd was geweest.
Je kan evengoed verslaafd geraken aan alcohol... Dan verspeel je evengoed je toekomst...

Maar niet elke persoon wordt nu eenmaal verslaafd aan softdrugs, en dat is de grote fout die mensen volgens mij maken...
Dodo schreef:Wiet en hasj zijn drugs waar je ongelofelijk makkelijk mee kan stoppen.
Bij eenders wat... Alcohol of sofdrugs... Je moet gewoon jezelf grenzen kunnen voorleggen, zodat je niet verslaafd wordt...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
Je kan evengoed verslaafd geraken aan alcohol... Dan verspeel je evengoed je toekomst...
Precies, maar denk jij dat softdrugs even verslavend en vernietigend voor het menselijk lichaam als alcohol?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Volgens mij kunnen ze allebei even verslavend en vernietigend werken...

Maar dan vraag ik mij af... Waarom softdrugs verbieden en alcohol toelaten ?
Dan kan je ze naar mijn mening beter beiden afschaffen of gewoon beiden toelaten...
Maar dat zal wel nooit gebeuren, gewoon omdat alcohol zo is ingeburgerd in onze maatschappij, in ons leven...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Het is al erg genoeg gesteld met het alcoholverbruik, iedere andere mogelijkheid tot verslaving die er nog kan bijkomen is er 1 teveel voor mij.
De stap naar softdrugs gebruik word stillaan gelegd, een stap verder is dan weer wat dichterbij bij hopen miserie.
Ik kan me voldoende ontspannen met m'n hobby's zonder naar middelen te grijpen zoals roken, softdrugs en alcoholmisbruik.
Wat een ander uitspookt met z'n leven is niet mijn zaak, zolang ze maar m'n opgroeiende zoon geen jointjes of erger onder z'n neus steken....
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:... Zodra hier een verbod op was geweest had deze jongen gewoon zijn toekomst op kunnen bouwen als bankdirecteur, advocaat ...
Als deze jongen al te zwak is om beperkt te blowen, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat deze een succesvolle bankdirecteur, advocaat etc. had kunnen worden :wink:. Overigens was een verbod niet de juiste oplossing geweest, dat zou namelijk geweest zijn ''Niet met een stel vrienden naar Amsterdam gaan'', want dan krijg je zoiets al gauw :P!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Hehe idd,

Maar ben het wel met je post een Julian want wat je ook zegt, je blijft er zelf gewoon verantwoordelijk voor.. en hij beslist zelf er nog een te halen etc. dan is dat gewoon dom van hem.. ben het met de post van Von Pratt ook eens btw. als je dronken bent beschadig je trouwens (volgens mij) minstends evenveel als je een jointje opsteekt. (en deze zin klopt niet) maar het gaat om het idee :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Ik bedoel inderdaad ook op mensen hun eigen verantwoordelijkheid geven. Maar wat ik ook bedoelde is dat er in Amsterdam (en andere grote steden) een zeer groot aanbod is, veel mensen kunnen het toch niet laten wanneer je langs de zoveelste coffeeshop loopt. Vooral jongeren omdat die vaak alles willen uitproberen. Dus ja, dan heb je al een vrij goed beeld van wat er gaat gebeuren wanneer je met een paar vrienden naar Amsterdam gaat, maar je kunt er natuurlijk ook komen om een museum'pje te bezoeken :P!

Maar nog even over die verantwoordelijkheid... zodra het gaan om eigen verantwoordelijkheid (Soft-/Hard-drugs bijvoorbeeld) vind ik dat hier niet moeilijk over moet worden gedaan, het is tenslotte jou keuze en het kan jou probleem worden. Maar zodra het gaat om de verantwoordelijkheid van jou en anderen gaat, mogen hier van mij wel regels over komen (of blijven als die er al zijn), denk maar aan te hard rijden, bevelhebber in het leger etc. hiermee kun je anderen in gevaar brengen, soms zonder dat zij er ook maar iets mee te maken hebben. Dus kort om, mensen mogen van mij dingen die alleen invloed op henzelf kunnen hebben, meer zelf in de hand hebben (zodra het fout gaat, mag er natuurlijk in worden gegrepen).
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik heb nog als enigste 'geen mening' gestemd. Ik kijk er op 2 manieren tegen aan, als je het illegaal maakt wordt het illegaal, ik bedoel, mensen blijven het toch wel gebruiken, legaal of niet. Ook wordt het gebruikt als medicijn. Wat natuurlijk ook niet slecht is. Maar ik heb er zelf nog al menig slechte ervaringen mee. Aangezien ik tegenwoordig erg fanatiek sport, fitnes enzo, doe ik het al een hele tijd niet meer. Toen ik het nog deed, wat het af en toe weekend's.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Je hebt wel geld nodig om weed te roken(tis niet zo goedkoop lijkt me)
Dus de extreme verslaafden(Junkies?) gaan stelen omdat al hun geld op is aan weed
Zo heb je meer diefstallen.
Ik bazeer dit op een voorlichtingsboekje van school :)
Plaats reactie