Daarom gebruik ik soms softdrugs... Ik heb het niet nodig, net zoals alcohol, maar af en toe kan het wel eens aangenaam zijn... Net zoals een gelegenheidsroker er kan van genieten om na het eten een sigaret op te steken...Brigadeführer Von Pratt schreef:Als ik met mijn vrienden ben gaan feesten, gebeurt het wel dat we na het feestje een jointje opsteken... Dit vind ik persoonlijk zeer gezellig en het werkt ontspannend... Het is dan ook een groepgebeurtenis...
Mening over softdrugs
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
- BBB
- Lid
Als ze maar naar de kroeg gaan om zich te bezatten, dan ben ik tegen ja.okke schreef: Ik zal er geen problemen mee hebben als ze af en toe naar de kroeg gaan om 'het gevoel dat ze zo creëren in het hoofd'. En jij?
Als ze zich maar kunt ontspannen onder invloed van drugs of alcohol: foute boel.
Dat ze hun geld maar besteden aan spullen waar ze later nog iets aan hebben.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Als ze zich alleen maar kunnen ontspannen onder invloed, dan is dat inderdaad een slecht teken. Als ze ervoor kiezen om af en toe zich ook te ontspannen door onder invloed te raken, dan vind ik dat geen zorgelijke situatie. Zolang ze het verstandig doen.
Hoe wil je zorgen dat ze hun geld alleen besteden aan spullen waar ze later nog iets aan hebben? Welke straffen denk je dan aan? Geld inhouden?
Hoe wil je zorgen dat ze hun geld alleen besteden aan spullen waar ze later nog iets aan hebben? Welke straffen denk je dan aan? Geld inhouden?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
- BBB
- Lid
"Alleen" aan spullen waar ze later iets aan hebben, bedoel ik natuurlijk ook niet. Voor mijn part mag m'n zoon vanaf z'n 18de steeds met de auto uit gaan, net zoals ik vroeger, en een alcoholcontrole ging ik nooit uit de weg.Was ook niet nodig. Tegenwoordig moeten we nu blijkbaar rekening houden met drugs, wel dat de politie de juiste straffen maar uitdeelt als ze iemand betrappen onder invloed van drugs die zich als bestuurder langs de weg waagt.
Heb jij al iemand die dronken of onder invloed "zich verstandig weten te gedragen?"
En van jongs af aan erin pompen hoe ze met geld moeten omgaan, doet em dat niet zal hij wel iets meemaken (van moeders kant)
Al weet je natuurlijk niet wat je met opgroeiende jeugd kunt meemaken. Opvoeding, karakter en leefomgeving (die ik drugsvrij probeer te houden maar anderen dus niet)zal wel grotendeels het lot bepalen.
Heb jij al iemand die dronken of onder invloed "zich verstandig weten te gedragen?"
En van jongs af aan erin pompen hoe ze met geld moeten omgaan, doet em dat niet zal hij wel iets meemaken (van moeders kant)
Al weet je natuurlijk niet wat je met opgroeiende jeugd kunt meemaken. Opvoeding, karakter en leefomgeving (die ik drugsvrij probeer te houden maar anderen dus niet)zal wel grotendeels het lot bepalen.
Am Ende steht der Sieg
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Wat gaan jullie (sommige voorstanders) dan doen als jullie kinderen af en toe eens voor de ontspanning een jointje roken...?
Gaan jullie ze dan ook voor een half jaar op werkkamp sturen...?
Doe gewoon zoals okke al aangaf : "Je kinderen het niet verbieden, maar ze ook niet aanmoedigen."
Zo kunnen zij uiteindelijk zelf beslissen welke weg ze inslaan in het leven. En als zij ervoor kiezen om af en toe eens een jointje te roken voor de gezelligheid, dan is dat hun keuze... en met zo'n keuze is volgens mij niets mis mee zolang ze er verstandig mee om weten te gaan...
Gaan jullie ze dan ook voor een half jaar op werkkamp sturen...?
Doe gewoon zoals okke al aangaf : "Je kinderen het niet verbieden, maar ze ook niet aanmoedigen."
Zo kunnen zij uiteindelijk zelf beslissen welke weg ze inslaan in het leven. En als zij ervoor kiezen om af en toe eens een jointje te roken voor de gezelligheid, dan is dat hun keuze... en met zo'n keuze is volgens mij niets mis mee zolang ze er verstandig mee om weten te gaan...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
- BBB
- Lid
Drugs is voor mij geen synoniem voor "gezelligheid en ontspanning", leuke woorden voor minder mooie praktijken (in mijn ogen althans)
Brigadeführer Von Pratt, je denkt als een opstandige tiener-jonge twintiger, ik denk als een dertiger-ouder.
Ik woon vlakbij een verbeteringsgesticht waar probleemjongeren tewerk gesteld worden, weet je dat velen daar blij zijn dat ze uit een uitzichtloze situatie daarna toch kans te maken een nieuw leven te beginnen, en wees maar zeker dat ze daar niet aangemoedigd worden om tijdens de pauzes wiet te roken. (een oude schoolmakker is daar trouwens "bedrijfsleider" (landbouw)
Zolang m'n zoon onder het ouderlijk dak woont zullen wij als ouders alles in het werk stellen om hem duidelijk te maken wat drugs kan veroorzaken, voorbeelden genoeg (die ooit met "onschuldige wiet" begonnen).
Brigadeführer Von Pratt, je denkt als een opstandige tiener-jonge twintiger, ik denk als een dertiger-ouder.
Ik woon vlakbij een verbeteringsgesticht waar probleemjongeren tewerk gesteld worden, weet je dat velen daar blij zijn dat ze uit een uitzichtloze situatie daarna toch kans te maken een nieuw leven te beginnen, en wees maar zeker dat ze daar niet aangemoedigd worden om tijdens de pauzes wiet te roken. (een oude schoolmakker is daar trouwens "bedrijfsleider" (landbouw)
Zolang m'n zoon onder het ouderlijk dak woont zullen wij als ouders alles in het werk stellen om hem duidelijk te maken wat drugs kan veroorzaken, voorbeelden genoeg (die ooit met "onschuldige wiet" begonnen).
Am Ende steht der Sieg
En ook niet om alcoholische dranken te drinken.bollebekboerke schreef:Ik woon vlakbij een verbeteringsgesticht waar probleemjongeren tewerk gesteld worden, weet je dat velen daar blij zijn dat ze uit een uitzichtloze situatie daarna toch kans te maken een nieuw leven te beginnen, en wees maar zeker dat ze daar niet aangemoedigd worden om tijdens de pauzes wiet te roken.
- mannerheim
- Lid
Kan je nou echt niks beter bedenken dan steeds een vergelijking met alcohol te maken?
Stel: Ik begin een rage: Ik kweek rare plantjes, en ik vind het leuk om deze op te eten. Je wordt er kotsmisselijk van, het is verslavend, en het verandert je karakter volledig. Ik sleep andere jongeren hierin mee en die raken uit vrije wil verslaafd, er is een klein aantal wat dit soms, voor de lol doet.
Jouw gedachtegang volgend moet dit allemaal kunnen...
Stel: Ik begin een rage: Ik kweek rare plantjes, en ik vind het leuk om deze op te eten. Je wordt er kotsmisselijk van, het is verslavend, en het verandert je karakter volledig. Ik sleep andere jongeren hierin mee en die raken uit vrije wil verslaafd, er is een klein aantal wat dit soms, voor de lol doet.
Jouw gedachtegang volgend moet dit allemaal kunnen...

- Julian
- Lid
Je bedoeld met die 'rare plantjes eten' een joint roken he .. ? Alleen dan jou versie ervan. Dus volgens jou is blowen vies en wordt je er misselijk van ... Dat is natuurlijk niet waar, in het begin zal het wel even wennen zijn maar dat is hetzelfde met een sigaret en zo smaakt het ook, de wiet/hasj beïnvloed de smaak minimaal, maar het bevorderd je emoties. Overigens zou niemand jou plantjes nemen als het geen effect had, want anders is het geen drug he
? Beter had mij geleken:
'Het is even wennen maar dan is het wel lekker, het creëerd een bepaald gevoel wat in sommige gevallen verslaven kan werken. Op lange termijn kan het je karakter veranderen'

'Het is even wennen maar dan is het wel lekker, het creëerd een bepaald gevoel wat in sommige gevallen verslaven kan werken. Op lange termijn kan het je karakter veranderen'
- Seyffardt
- Lid
Okke, dáár gaat het nou allemaal om!!!!!!!!!! Regelmatige gebruikers van softdrugs kunnen zich vanwege de gewenning alleen maar ontspannen onder invloed (verslaafden hebben hetzelfde, alleen komt daar nog een stijgend tolerantieniveau bij kijken, waardoor de gebruiker steeds hogere doses nodig heeft om het effect te bereiken). Iemand die heel af en toe op een feestje eens een blow rookt, zal daar geen last mee hebben, maar de stijgende categorie regelmatige gebruikers waarover ik in mijn postings gesproken heb, nl. de jeugdigen, heeft nu al veel te veel mogelijkheden om aan softdrugs te komen.okke schreef:Als ze zich alleen maar kunnen ontspannen onder invloed, dan is dat inderdaad een slecht teken.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
- BBB
- Lid
je weet toch m'n mening, waarom dan terug over alcohol beginnen?okke schreef:En ook niet om alcoholische dranken te drinken.bollebekboerke schreef:Ik woon vlakbij een verbeteringsgesticht waar probleemjongeren tewerk gesteld worden, weet je dat velen daar blij zijn dat ze uit een uitzichtloze situatie daarna toch kans te maken een nieuw leven te beginnen, en wees maar zeker dat ze daar niet aangemoedigd worden om tijdens de pauzes wiet te roken.
Am Ende steht der Sieg
- BBB
- Lid
zie je waarom men gebruikt, ocharme, het bevorderd de emoties........Julian schreef: maar het bevorderd je emoties.
Als ik een mindere dag heb Julian, wel dan neem ik 1 van m'n hobby's ter hand om me erboven te stellen, en geen drugs, (softdrugs, gezellig en ontspannend beweert men dan nog ook, jeetje, er word verondersteld dat het uitgaan op zich al gezellig en ontspannend genoeg is..... maarja)
Am Ende steht der Sieg
Omdat je suggereert dat die jongeren probleemjongeren geworden zijn door de softdrugs. Maar wat je werkelijk schrijft is dat deze jongeren vaak problematisch met softdrugs omgaan. En met alcohol.bollebekboerke schreef:je weet toch m'n mening, waarom dan terug over alcohol beginnen?okke schreef:En ook niet om alcoholische dranken te drinken.bollebekboerke schreef:Ik woon vlakbij een verbeteringsgesticht waar probleemjongeren tewerk gesteld worden, weet je dat velen daar blij zijn dat ze uit een uitzichtloze situatie daarna toch kans te maken een nieuw leven te beginnen, en wees maar zeker dat ze daar niet aangemoedigd worden om tijdens de pauzes wiet te roken.
Dat lijkt me een logische zaak. De kans dat softdrugs en alcohol gebruikt zal worden als middel om hun problemen te verlichten is groot.
Sowieso moeten jongeren geen of weinig alcohol gebruiken en geen of weinig softdrugs. En zoals al eerder gezegd is door verschillende mensen is het maat houden met softdrugs nog moeilijker als met alcoholische dranken; het is moeilijker te bepalen wanneer je teveel dreigt te nemen, zeker als onervaren gebruiker.
Ik vind het dus wel een sprekend voorbeeld dat softdrugs (en alcohol) voor sommige mensen niet geschikt is (zoals jongeren en met name probleemjongeren). Maar een slecht voorbeeld om aan te tonen dat softdrugs gevaarlijk zijn in het algemeen.
Als jij een fles wijn opentrekt als je een mindere dag gehad hebt, bollebroerke, dan noem ik dat onverantwoord gebruik van alcohol.bollebekboerke schreef:zie je waarom men gebruikt, ocharme, het bevorderd de emoties........
Als ik een mindere dag heb Julian, wel dan neem ik 1 van m'n hobby's ter hand om me erboven te stellen, en geen drugs, (softdrugs, gezellig en ontspannend beweert men dan nog ook, jeetje, er word verondersteld dat het uitgaan op zich al gezellig en ontspannend genoeg is..... maarja)
Als je een joint opsteekt als je een mindere dag gehad hebt ook.
Als je een joint opsteekt, omdat het vrijdagavond is en je het weekend voor jezelf en je vriendin hebt, omdat je kinderen bij je ex zijn, en je samen lekker op de bank van een joint en een goede film op de televisie geniet. Dan noem ik dat geen onverantwoord gedrag.
- O'Neal
- Lid
- Contacteer:
Ik vraag mij af..
bollebekboereke en seyffardt, hebben jullie eigelijk zelf ooit geblowd..?
Weten jullie het voelt om stoned/high te zijn..?
dan zouden jullie wel ondervinden dat een joint een lekkere smaak heeft... en oordelen jullie misschien ook wel anders...
O'Neal
bollebekboereke en seyffardt, hebben jullie eigelijk zelf ooit geblowd..?
Weten jullie het voelt om stoned/high te zijn..?
dan zouden jullie wel ondervinden dat een joint een lekkere smaak heeft... en oordelen jullie misschien ook wel anders...
O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt