Hoeveel slechter een joint is dan een sigaret weet ik niet.okke schreef:Als softdrugs in dezelfde hoeveelheden gerookt zou worden als tabakswaren is je verontwaardiging over de grotere belasting van de gezondheid terecht. Joints wordt alleen veel en veel minder dan drie maal zo weinig gerookt als sigaretten; de belasting voor de gezondheid is voor een gemiddelde softdtugsgebruiker dus zeker niet hoger dan voor een gemiddelde tabaksgebruiker. Er is dus geen reden om softdrugs om gezondheidsredenen te verbieden (aangezien de gezondheidsgevolgen van tabak voor een gemiddelde gebruiker veel groter zijn).Seyffardt schreef:Iets dat drie maal zo slecht voor de gezondheid is in vergelijk met tabak hoeft volgens jou dus niet slecht te zijn?????![]()
Dus, ja, softdrugs dat drie maal zo slecht voor de gezondheid is in vergelijk met tabak is volgens mij niet zo slecht dat een algeheel verbod gerechtvaardigd is op grond van de invloed op de gezondheid.
Wat ik wel weet is dat het geregeld gebruik van softdruks de hersenen aantast, het geheugen aantast (vermogen om te leren e.d.), latente psychische aandoeningen kan aanwakkeren, al aanwezige psychische aandoeningen kan verergeren en kan leiden tot psychoses e.d..
Hoewel lichamelijke afhankelijkheid niet is aangetoond wordt tegenwoordig de psychische afhankelijkheid steeds serieuzer genomen. Er zijn er steeds meer mensen die zich voor het "afkicken van softdrugs" aanmelden bij betreffende instellingen als de Jellynek (of hoe je het ook schrijft) st. de Hoop en ziekenhuizen.
Iedere het zijne en zeker met mate.
Gr.,
Too Tall
Oh ja, er wordt ook gezegd dat door veredeling de hoeveelheid werkzame stof THC in hoger concentraties voorkomt tegenwoordig. Sommigen vragen zich dan ook af of er dan nog sprake is van "soft"drugs.