Holocaust

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Steffie

Holocaust

Bericht door Steffie »

Hallo!

Ik heb al een aantal uren gezocht over wat er nu precies met de dode lichamen van de joden werd gedaan.
WAT DEDEN ZE MET DE DODEN LICHAMEN VAN DE JODEN?

graag zo snel mogelijk een antwoord!
Groetjes Steffie
Axis vs Allied
Lid

Bericht door Axis vs Allied »

Verbranden, in massagraven smijten. Verder volgens mij ook wel gewoon laten liggen en laten wegrotten.
[Gezocht]: Heer uitrusting
viny
Lid

Bericht door viny »

Axis vs Allied schreef:Verbranden, in massagraven smijten. Verder volgens mij ook wel gewoon laten liggen en laten wegrotten.
Het laten 'weg rotten' werd natuurlijk voorkomen, niet alleen omdat het onmensenlijk was (zelfs voor de Duitsers) maar ook omdat ze bang waren voor ziektes, zoals de pest.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Axis vs Allied
Lid

Bericht door Axis vs Allied »

Ja, in de kampen wel...Maar was dat bij bijvoorbeeld executies ook het geval?? En wat betreft onmenselijk, dat was vrij veel wat de Duitsers (vooral SS'ers) deden.
[Gezocht]: Heer uitrusting
koen
Lid

Bericht door koen »

ALs ze op straat werden dood geschoten, lieten ze ze liggen. Zeker tijdens een razzia, dan moest de bevolking er langs lopen.

Deze lichamen werden wel op geruimd, of door de burgers of door de duitsers.
King tiger
Lid
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Als tijdens razzia's joden werden gedood dan moesten ze eerst hun massagraf graven en de duitsers zouden het dan afmaken...
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie