Islamitisch terrorisme bestaat niet in Europa

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Islamitisch terrorisme bestaat niet in Europa

Bericht door okke »

Islamitisch terrorisme bestaat niet in Europa

Vorig jaar omstreeks deze tijd kwam het rapport over Islamitisch activisme uit van de Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid (WRR). Politici in de vorm van Maxime Verhagen, Ayaan Hirshi Ali en Geert Wilders waren woest omdat de WRR daarin concludeerde dat de politiek teveel islam-basht en stemming maakt. De laatste cijfers van Europol geven de WRR gelijk, zwaaien met terroristische dreigingen vanuit Islamitische hoek binnen Europa is een schromeloos overdreven hype om u bang te maken. Maarliefst één gefaalde aanval vanuit Islamitische hoek vond er plaats in 2006:

Afbeelding

Tabel Europol rapport - terroristische aanvallen in 2006 gericht op materiële en menselijke vernietiging. Gefaalde aanslagen zijn ook meegenomen.

In het hele lijstje komt Nederland niet voor, volgens Europol vond er namelijk niet één enkele terroristische aanslag plaats in ons mooie polderland. Wel werden in 2006 in totaal 6 mensen gearresteerd op basis van verdenking van het plannen van een terroristische aanslag, en er werden 16 mensen veroordeeld op basis van terroristische veroordeling.

bron: Sargasso.nl

---------------

"Alleen samen kunnen we het risico van een aanslag zo klein mogelijk maken.
Meer dan 200.000 professionals werken al samen. Politiemensen, officieren van justitie, perronopzichters, F-16 vliegers, douanebeambten, bewakers, conducteurs, belastingdeskundigen en vele anderen. En u? U kunt ook een rol spelen bij het bestrijden van terrorisme. Op deze website leest u wat er wordt gedaan tegen terrorisme en wat u zelf kunt doen. Belangrijk is in ieder geval dat ons leven niet overheerst wordt door angst. Er is geen reden voor paniek. Wel goed blijven opletten, maar vooral blijven doen wat we al deden en gewoon doorgaan met leven."

Bron: Nederlandtegenterrorisme.nl

---------------

Wanneer gaan we inzien dat 'de Moslim' - of specifieker 'de Moslim-terrorist' - niet de westerse maatschappijen aan het vernietigen is. Wellicht zijn er zat individuen die die vernietiging graag morgen zouden willen bewerkstelligen, maar het effect en de dreiging van Islamitisch terrorisme is niet groot.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ik word er niet echt bang van ofzo?

Overigens staan de bomaanslagen in Londen er niet bij omdat die dus eerder waren, maar zoals er nu beredeneerd word hoeven ze dus in de VS en GB ook niet bang meer te zijn, want na 9/11 en de bomaanslagen in Londen zijn er volgens mij niet echt veel terroristische aanvallen in de VS en Londen geweest?!..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Mike.H schreef:Ik word er niet echt bang van ofzo?
Ik weet het antwoord op deze vraag niet. Eigenlijk weet ik de hele vraag ook niet. Wat bedoel je?
Overigens staan de bomaanslagen in Londen er niet bij omdat die dus eerder waren, maar zoals er nu beredeneerd word hoeven ze dus in de VS en GB ook niet bang meer te zijn, want na 9/11 en de bomaanslagen in Londen zijn er volgens mij niet echt veel terroristische aanvallen in de VS en Londen geweest?!..
Correct.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Zolang instanties als AIVD en MID dit soort onderzoekjes niet onderschrijven zegt het allemaal niet zoveel. Gezien de aard van hun werkzaamheden zullen ze dat ook niet zo gauw doen; er gebeurt zat dat niet aan de grote klok gehangen wordt.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

okke schreef:
Mike.H schreef:Ik word er niet echt bang van ofzo?
Ik weet het antwoord op deze vraag niet. Eigenlijk weet ik de hele vraag ook niet. Wat bedoel je?
Overigens staan de bomaanslagen in Londen er niet bij omdat die dus eerder waren, maar zoals er nu beredeneerd word hoeven ze dus in de VS en GB ook niet bang meer te zijn, want na 9/11 en de bomaanslagen in Londen zijn er volgens mij niet echt veel terroristische aanvallen in de VS en Londen geweest?!..
Correct.
Het begin van je post; De laatste cijfers van Europol geven de WRR gelijk, zwaaien met terroristische dreigingen vanuit Islamitische hoek binnen Europa is een schromeloos overdreven hype om u bang te maken.

Ja, maar iedereen weet hoop ik toch wel dat als je denkt dat het afgelopen is dat je dan goed mis zit? dan misschien wel in mindere mate door het islamitische terrorisme in Europa, maar in de rest van de wereld gaan ze vrolijk door..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

En weer een typisch voorbeeld om de Europeanen de ogen dicht te houden. Jongens, het gaat maar over één jaar!
Daarbij, dit ene jaartje toevallig weinig moslimterrorisme in Europa. Maar als ik dat tabeletje een vergelijk met wat ik de afgelopen paar jaar gezien heb, in Europa en Nederland:

1. Fortuyn vermoord, door een extreemlinkse
2. Van Gogh werd vermoord, door een moslim
3. Samir A. en co. wilden een aanslag uitvoeren, EN IS VRIJGESPROKEN!
4. De Deense en Noorse ambasades in het Midden-Oosten gingen de hens in ( het is welliswaar niet in Europa zelf, maar het heeft er toch veel mee te maken)


Ook hier weer een prachtig staaltje werk van de linkse kerk (in dit geval okke als spreekbuis) om ons dom te houden. Okke opent een topic met als titel: moslimterrorisme bestaat niet in Europa. Met als onderbouwing een of ander vaag tabeletje wat gaat over 1 jaar!

Maar wat ik ook niet begrijp is die verontwaardigheid. Okke, jij predikt ook altijd over het gevaar van extreem-rechts, waarom hoor ik daar uit jouw mond niks over?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

mannerheim schreef:En weer een typisch voorbeeld om de Europeanen de ogen dicht te houden. Jongens, het gaat maar over één jaar!
Daarbij, dit ene jaartje toevallig weinig moslimterrorisme in Europa. Maar als ik dat tabeletje een vergelijk met wat ik de afgelopen paar jaar gezien heb, in Europa en Nederland:

1. Fortuyn vermoord, door een extreemlinkse
2. Van Gogh werd vermoord, door een moslim
3. Samir A. en co. wilden een aanslag uitvoeren, EN IS VRIJGESPROKEN!
4. De Deense en Noorse ambasades in het Midden-Oosten gingen de hens in ( het is welliswaar niet in Europa zelf, maar het heeft er toch veel mee te maken)


Ook hier weer een prachtig staaltje werk van de linkse kerk (in dit geval okke als spreekbuis) om ons dom te houden. Okke opent een topic met als titel: moslimterrorisme bestaat niet in Europa. Met als onderbouwing een of ander vaag tabeletje wat gaat over 1 jaar!

Maar wat ik ook niet begrijp is die verontwaardigheid. Okke, jij predikt ook altijd over het gevaar van extreem-rechts, waarom hoor ik daar uit jouw mond niks over?
Ben ik het zeer zeker voor een groot deel mee eens..

Trouwens wel een grappig feitje; links extremisten plegen veel meer aanslagen dan Rechts extremisten.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Ook hier weer een prachtig staaltje werk van de linkse kerk (in dit geval okke als spreekbuis) om ons dom te houden. Okke opent een topic met als titel: moslimterrorisme bestaat niet in Europa. Met als onderbouwing een of ander vaag tabeletje wat gaat over 1 jaar!
Je hoeft niet op de persoon te spelen, Mannerheim. Ik ben niet de spreekbuis van een kerk. Ook heb ik niet mijn intentie om wie dan ook dom te houden. Als jij al over domheid zou beschikken, ben je uitstekend in staat dit zelf in stand te houden.

Nu weer on-topic; je maakt bezwaar tegen de in het eerste bericht gegeven feiten; je zegt dat het tabelletje vaag is en dat de cijfers maar over een enkel jaar gaan. Je suggereert dat vóór het afgelopen jaar geweldplegingen van moslimterroristen veel groter was en het moslimterrorisme wel degelijk een bedreiging was (en is) om serieus te nemen [Dit is mijn interpretatie van jouw woorden; corrigeer me als ik het mis heb.].

Om op je eerste bezwaar in te gaan; ik weet niet wat er onduidelijk is aan het tabelletje. Zou je de term 'vaag' kunnen specificeren? De cijfers spreken volgens mij voor zich. Of ze allemaal waar zijn weet ik niet, maar de waarheid zal er denk ik in de buurt liggen.

Om op je tweede bezwaar in te gaan; ik zou ook best graag cijfers over een langere periode willen zien; 1 jaar, 5 jaar, 10 jaar en 25 jaar bijvoorbeeld. Ik denk (maar dit is slechts een vermoeden en niet op feiten gebaseerd) dat de cijfers over langere termijn niet veel afwijken.
Maar wat ik ook niet begrijp is die verontwaardigheid. Okke, jij predikt ook altijd over het gevaar van extreem-rechts, waarom hoor ik daar uit jouw mond niks over?
Wat had je uit mijn mond willen horen? Dat de bedreiging voor onze samenleving vanuit extreem-rechtse hoek niet zo groot is als dat ik dagelijks verkondig op dit forum? Het klopt dat extreem-rechtse aanslagen geen grote bedreiging vormen voor onze samenleving. Dat heb ik ook nooit 'gepredikt'. Wat in Nederland wel bedreigd wordt, is acceptatie, integratie en vrijheid, doordat we steeds makkelijker generaliseren en mensen beoordelen op de groep waartoe iemand ingedeeld wordt.

Jij deelt mij in bij de groep 'linkse kerk' en noemt mij zelfs de spreekbuis van deze groep. Dat is een vervelende truc om alle negatieve kenmerken die jij die groep toeschrijft ook aan mij toe te kunnen schrijven. Nogmaals ; ik ben niet de spreekbuis van een groep en heb ook geen lidmaatschap van een linkse kerk.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef: Als jij al over domheid zou beschikken, ben je uitstekend in staat dit zelf in stand te houden.
Wie moest er ook al weer niet op de man spelen?

Kom op, okke. Jij zegt zelf dat je liever die gegevens over een langere periode had gezien. Maar waarom zet je er dan zo een titel boven?

En in dit geval ben jij zeker de spreekbuis van links, jij verkondigt hie hun gedachtegoed, is zeker geen verwijt. Als ik hier een pleidooi tegen, bijvoorbeeld, abortus ga houden, ben ik in zekere zin de spreekbuis van de Christelijke Kerk en alle abortus tegenstanders.

En jouw verhaal is weer heel erg overtrokken.
okke schreef:Wanneer gaan we inzien dat 'de Moslim' - of specifieker 'de Moslim-terrorist' - niet de westerse maatschappijen aan het vernietigen is. Wellicht zijn er zat individuen die die vernietiging graag morgen zouden willen bewerkstelligen, maar het effect en de dreiging van Islamitisch terrorisme is niet groot.
Is erg overtrokken, voor iets met als onderbouwing 1 tabeletje dat over 1 miezerig jaartje gaat over maar 11 (waarvan de meeste relatief kleine) landen.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Heb je het rapport gelezen dat in het artikel staat?
Mijn conclusie, naar aanleiding van het artikel, dat de dreiging van Islamitisch terrorisme niet groot is, noem je 'erg overtrokken'. De van het rapport van Europol zijn in lijn met mijn 'erg overtrokken' mededeling. Ik heb gezegd dat ik benieuwd ben naar andere cijfers, maar dat ik van mening ben dat die niet veel zullen afwijken van die van het afgelopen jaar.

Zou je willen vertellen waarom mijn mededeling 'erg overtrokken' is. De enige feiten die we nu tot onze beschikking hebben zijn de getallen over Europa van het afgelopen jaar. Heb jij andere?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:
Zou je willen vertellen waarom mijn mededeling 'erg overtrokken' is. De enige feiten die we nu tot onze beschikking hebben zijn de getallen over Europa van het afgelopen jaar.
Precies, je geeft zelf al antwoord! Op basis van cijfers van het afgelopen jaar concludeer jij heel erg veel! Jij zegt ''Islamitisch terrorisme bestaat niet in Europa''. En dat zeg jij op basis van 1 miezerig jaartje. Trouwens, het is ook nog onjuist, kijk maar eens bij Duitsland. Je kan niet zomaar conclusies trekken uit een zielig tabelletje wat maar over 1 jaar gaat en wat daarbij ook maar over 11 landen gaat.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Ik heb geen enkele reden om de data in het rapport in twijfel te trekken. Een geregistreerde gebeurtenis is een geregristreerde gebeurtenis.

Echter hoe kan je met geclusterde data uit het verleden de toekomstige dreiging van een losse gebeurtenis voorspellen :?

Dit is hetzelfde als de beursprestaties van alle oliemaatschappijen de afgelopen vijf jaar te analyseren en hieraan de conclusie te verbinden dat volgend jaar het aandeel Shell 5% zal stijgen..

Dit is extrapoleren op drijfzand....

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

mannerheim schreef: Jij zegt ''Islamitisch terrorisme bestaat niet in Europa''
Inderdaad. Stemmingmakerij noem ik dit.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Seyffardt schreef:
mannerheim schreef: Jij zegt ''Islamitisch terrorisme bestaat niet in Europa''
Inderdaad. Stemmingmakerij noem ik dit.
Zei ik dus ook al.
Maar wacht.
Oh,oh, nee, nee. Dat mag niet gezegd worden. Is hoogste belediging. :P

Nog steeds geen antwoord van okke.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Wat is Londen en Madrid dan? Ik kan het ook fout hebben dus verbeteer me dan aub.
Plaats reactie