Gast schreef:KNIL. schreef:'acceptabel' is een groot woord. natuurlijk het is moord,dat snap ik ook wel. (tuurlijk wil ik dat ook niet.) 'het geweld' is een machtsmiddel om aandacht te krijgen van de Nederlandse regering,zonder geweld luisteren ze echt niet hoor! (los van het moorden.)
Zoals "Moengoman" al terecht opmerkte: naar geweld luisteren ze ook niet. De kapingen hebben de vrije republiek geen millimeter dichterbij gebracht. Dus wat is dan het nut, frustratie afreageren op onschuldige treinreizigers en schoolkinderen?
Naar geweld luisteren ze juist wel! als ze er niet naar zouden luisteren zou er niet onderhandelt worden en zou iedereen aan de buis gekluisterd zitten. (in angst.) (in mijn ogen heeft het wel effect.)
KNIL. schreef:(dreigen vind ik wel een gepaste manier al is dat mijn mening.)
Dus je mag wel dreigen met moord en geweld zolang je het maar niet echt doet? Ik zal het doorgeven aan Samir A(zzouz). En hoe moet de overheid daar dan op reageren volgens jou?
Nee,ik zie bedoel het anders.
Als er door de Molukkers gewoon op een normale manier aandacht gevraagd word en dan afgedaan word als 'laat maar' dan vind ik dat je op een harde manier ervoor mag zorgen dat je aandacht krijgt.
(waarom,omdat de Molukkers in de KNIL hard voor Nederland gevochten hebben (toen hadden ze hun wel nodig)
en als de Molukkers aandacht willen doen of ze net niet bestaan. daar zit bij mij het punt. dan vind ik dat ze alles mogen doen om aandacht te krijgen. al gaat moord mij dan te ver.
KNIL. schreef:Maar heb begrip dat er een belofte is gedaan die nooit waargemaakt is,en dat de Molukkers op de Molukken vandaag de dag nog ZWAAR onderdrukt worden door Indonesië. (als je daar de Molukse vlag durft te tonen moet je levenslang de bak in)
Ook dat los je niet op met geweld of zelfs maar met dreigen met geweld want de regering heeft ook in de jaren zeventig al laten merken dat zij niet van plan zijn de Indonesische regering aan te spreken op zelfstandigheid voor de Molukken of de mensenrechten. En al zou de Nederlandse regering dat - al dan niet onder druk van Moluks geweld - wel doen, de Indonesische regering zal geen seconde zelfs maar overwegen de situatie op de Molukken te verbeteren.
Dat weet ik,de Molukkers worden daar als
Untermenschen behandelt kijk maar op sommige filmpjes op youtube.
Het gaat er mij niet om dat de Nederlandse overheid er wat aan doet, het gaat mij er om dat Nederland niet vergeet dat de Molukkers nooit meer naar de Molukkers terug zullen keren. En dat ze dat altijd blijven beseffen,en het dan niet afdoen als 'laat maar' maar dat ze er wel bij stil moeten staan dat hun een valse belofte is gedaan.
KNIL. schreef:Trouwens de Molukse acties: Wijster,De Punt,Assen enz zijn al meer dan 30 jaar geleden. die generatie is nu ook al van middelbare leeftijd,dit was de generatie die nog aandacht vroeg.
De 3e generatie van nu ook voor een grootdeel halfbloedjes,die vragen geen aandacht zoals de 2e generatie 30 jaar geleden,de Molukse groep die nog steeds strijd en hoop heeft in een vrije RMS is al voor een groot deel uitgestorven. (dus al vind jij het terrorisme het zal toch nooit meer voorkomen.)
Het punt is niet of ik het terrorisme vind, het punt is dat het terrorisme
IS.
dat vind jij ik ga daar niet verder over beginnen maar op de manier hoe je het zegt staat mij niet zo aan.
KNIL. schreef:Maar nu over jou mening jij vind maar dat de Nederlandse regering zich altijd keurig gedragen heeft tegenover de Molukkers
Gaarne even citeren waar ik dat zeg.
Heb je niet precies gezegd maar ik hoor jou GEEN 1 fout van de Nederlandse regering noemen,dus vind jij dan dat alles de schuld van de Molukkers zelf is.
KNIL. schreef:En dan probeer jij de Nederlandse Regering te VERDEDIGEN dat ze altijd GOED voor de Molukkers gezorgd hebben?
Gaarne ook hier even citeren waar ik de Nederlandse regering verdedig en beweer dat zij altijd goed voor de Molukkers gezorgd hebben. Je legt mij woorden in de mond en dat is niet netjes. Volgens mij is het enige wat ik over de situatie van de Molukkers in Nederland heb geschreven dat ik
begrip heb voor hun situatie maar dat dit begrip meteen verdwijnt als zij overgaan tot terrorisme, en dat kapingen en moord om de regering onder druk te zetten terrorisme is. Hoe jij van mijn begrip voor de Molukse zaak opeens verdedigen van de Nederlandse regering kan maken en er zelfs uit meent te filteren dat ik vind dat zij altijd goed voor de Molukkers hebben gezorgd is mij een raadsel maar het is aan jou daarop te antwoorden.
Woorden in de mond leggen is inderdaad niet netjes maar op internet zeg je dingen makkelijker dan tegen iemand in z'n gezicht. (ik had deze discussie dan ook liever persoonlijk met je gevoerd,dan kwamen we er snel uit.)
KNIL. schreef:Ik betaal hier ook huur in Nederland zoals iedereen terwijl de Nederlandse regering eigenlijk voor de Molukkers moet zorgen. het is tenslotte door hun toedoen dat de Molukkers hier zitten.
Uit protest je huur opzeggen zou een optie kunnen zijn die mij meer aanspreekt dan (dreigen met) vrijheidsberoving, geweld en doodslag. Maar ik vrees dat zowel je huur opzeggen als (dreigen met) terrorisme de RMS niet dichterbij zal brengen.
Dit was een voorbeeld he met huur. (ik betaal mijn huur wel.
)
Sommige Molukkers betaalden vroeger gewoon geen huur omdat Nederland voor hun moest zorgen.
Eigenlijk hebben ze gelijk het is door toedoen van Nederland dat de Molukkers hier zitten.
Maar nu met de crisis zouden ze toch wel huur moeten betalen.
KNIL. schreef:Dit is mijn mening en ik ga hier niet een verdere discussie van maken iedereen z'n mening.
Ik hoop dat je respect voor mijn mening kunt opbrengen dan heb ik dat ook voor die van jou. Ieder z'n mening
Grotendeels, zolang je afstand doet van je oorspronkelijke uitspraken dat de gijzelingen uit de jaren zeventig geen terrorisme was en het beleid van de Nederlandse regering dit wel was. Het is namelijk niet alleen een onhoudbare stelling (puur op basis van definities en feiten) het is ook nog eens een onfatsoenlijke stelling. Maar daarvoor verwees ik al eerder naar de namen van de slachtoffers.