mannerheim schreef:Okke, die cijfers van jou zijn over 1 jaar. Over de laatste jaren, over Islamitisch terrorisme in Europa: Madrid, Londen, Binnenhof (verijdeld) Heatrow(verijdeld) en zo is er nog veel meer.
Is er werkelijk nog veel meer zo? Je noemt 2 aanslagen in de afgelopen vijf jaar. Je kan ze niet echt vergelijken, maar ik vind de dreiging nogal meevallen vergeleken met het aantal dodelijke slachtoffers van huiselijk geweld, of het aantal slachtoffers van afrekeningen in het criminele circuit, of het aantal sterfgevallen ten gevolge van milieuvervuiling.
Twee aanslagen in vijf jaar (en mogelijk zelfs een veelvoud hiervan, als de cijfers beter onderzocht worden) is geen constante reële dreiging van het Islamitisch terrorisme.
mannerheim schreef:Jij hebt het continu over die cijfers, dat molsimterrosristen zich 1 jaartje rustig hebben gehouden in Europa, wil nog niet zeggen dat ze in de toekomst ook niks zullen doen.
Dat klopt; als de tendens zich voortzet zal er de komende vijf jaar toch een reële kans zijn op een of twee aanslagen op burgers, waarbij veel slachtoffers en gewonden vallen en vooral veel angst veroorzaakt wordt onder de rest van de bevolking.
mannerheim schreef:In 2000 hielden ze zich ook rustig, kon je toen ook een topic starten met een titel als deze? O, nee. want daarna werden er in Amerika 4 vliegtuigen gekaapt, waarvan 3 met succes. En in de jaren daarna waren Engeland en Spanje ook doelwit van islamitisch terrorisme!
Inderdaad zoals je zegt; in de jaren erna... Stel een aanslag per jaar met 100 dodelijke slachtoffers; dat is een kans van 100/496.000.000 = 0,00002% kans per jaar dat ik kom te overlijden door een islamitische aanslag.
Jullie hebben gelijk; de berekening heeft me het inzicht gegeven dat de dreiging van Islamitisch terrorisme wel degelijk een reële bedreiging vormt voor mijn veiligheid en voor de veiligheid van onze samenleving.
mannerheim schreef:Je hebt zelf gezegd dat je uit het verleden weinig op kan maken voor de toekomst. Vind ik niet kloppen. Als wij niet even niet waakzaam zijn, zal er gebruik van gemaakt worden.
Zou je me willen citeren waar ik gezegd zou hebben dat je uit het verleden weinig op kan maken over de toekomst? Ik denk dat je dat wel kunt. Dat is ook wat ik dit hele topic gezegd heb; de cijfers geven aan dat er geen reële bedreiging bestaat vanuit Islamitisch terroristische hoek. In ieder geval geen bedreiging die met algemene maatregelen op te lossen is. Radicalisering in het algemeen; individualisering en egoïsering, verheerlijking van individuele vrijheid en recht op individuele ontplooiing en ontwikkeling eventueel ten koste van de omgeving. Dat zijn zaken waar we ons tegen moeten verzetten. Laten we werken dat onze samenleving weer uit Samen Leven bestaat, in plaats van voedingsbodem voor individuele zelfontplooiing.
Telemark schreef:Please, verander de topic-naam

Waarom wil je de topicnaam verandert hebben? Waar stoor je je aan?