(Concentratie- of werkkamp?) In Wuppertal

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Sgt. Gallée
Lid

(Concentratie- of werkkamp?) In Wuppertal

Bericht door Sgt. Gallée »

Zoals de titel al zegt: Weet iemand iets over een concentratie- of werkkamp in de buurt van Wuppertal?

Mvg,

//Bjørn
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Naztweiler ??
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

DurchgangsLager Am Giebel in Wuppertal-Varresbeck. Hierover weet ik niet veel behalve dat er veel Roermondse mannen er in januari 1945 gezeten hebben en in Wuppertal te werk waren gesteld.
Sgt. Gallée
Lid

Bericht door Sgt. Gallée »

Bedankt voor jullie hulp. Mijn overgrootvader is er namelijk naartoe gedeporteerd in november 1944 (waarschijnlijk). Hij is uit het kamp ontsnapt, ik probeer namelijk wat meer te weten te komen, alleen het kamp is volgens mij niet echt een belangrijk kamp aangezien de informatie erg schaars is. Ik hou jullie op de hoogte!

//Bjørn
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
J.Lamers

Re: (Concentratie- of werkkamp?) In Wuppertal

Bericht door J.Lamers »

Dit is een erg late reactie, maar ben zelf op zoek naar meer info over de arbeitseinzats.

Am Giebel was een durchangslager bij Wuppertal waarheen veel mannen uit (zuidoost) Nederland zijn vervoerd om van daar uit te werk gesteld te worden elders in Duitsland. Het was dus geen concentratie- of werk kamp, want de mannen die zaten daar meestal een week te wachten tot ze weer ergens te werk werden gesteld als dwangarbeider. Mocht je hier meer info over willen laat maar even horen.
J.Lamers

Re: (Concentratie- of werkkamp?) In Wuppertal

Bericht door J.Lamers »

natuurlijk is een mailadres dan handig, dat is: joris_lamers apestaart hotmail punt com.
Plaats reactie