Foto's

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Roel R.
Lid
Contacteer:

Foto's

Bericht door Roel R. »

Ik was pas eens rond aan het kijken op verkoopssites, en er zijn praktisch geen foto's van Britse en Amerikaanse militairen te krijgen, tegenover miljoenen Duitse.

Hoe komt dit? was er misschien een fotografie verbod? etc?
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Inderdaad dat vraag ik mij ook al een tijdje af,want ik zou liever Us of engels foto's willen dan duitse omdat duits niet mijn verzamelgebied is.

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Tja...ik denk dat daar verschillende redenen voor zijn...Duitsland ligt dichter bij Nederland dan Engeland bij Nederland, dus dat speelt ook een rol. Misschien zijn er in Engeland zelf zat genoeg foto's van Geallieerde militairen te vinden...volgens mij hadden ook meer Duitse soldaten een fotocamera, dan Geallieerde soldaten?
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

De geallieerde soldaten hadden een verbod op het maken van foto's, de Duitsers niet.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Was niet nodig want ze gingen toch winnen ;)
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

BjornSpiN schreef:Duitsland ligt dichter bij Nederland dan Engeland bij Nederland, dus dat speelt ook een rol.
Ik denk niet dat dat iets uitmaakt.Want in amerika en engeland zijn ook ZAT van die duitse foto's te vinden.

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Plaats reactie