gevonden motoren
-
- Lid
Gevonden motoren
Hallo,
Het lijkt volgens mij niet van een Mosquito te zijn, omdat deze geen hydr. onderstel had maar eentje met rubber blokken voor de vering.
Het werd wel met een Hydr. cill. bediend.
Het lijkt volgens mij niet van een Mosquito te zijn, omdat deze geen hydr. onderstel had maar eentje met rubber blokken voor de vering.
Het werd wel met een Hydr. cill. bediend.
-
- Lid
Rolls Royce Merlin
De Rolls Royce Merlin is een V12 moror, vloeistof gekoeld, met natrium gevulde klppen.
De beide cyllinderbanken staan onder een hoek van 60 graden, anders dan bei automotoren, die staan vaak onder 90 graden.
De motor werdt in bijna alle britse vliegtuigen gebruikt, behalve de beroemde Tyfoon en Tempest van Hawker, deze hadden motoren van het type H met 24 cyllinders in een horisontale H-vorm met twee krukassen.
Ik kan niet zeggen welk type motoren dit zijn.
De eerste die deze Merlins gebruikte was de Hurricane, en de laatste de Mustang, hoewel die motoren in Amerika werden gebouwd in lycentie, door Packard, die ook automotoren maakte.
Rieks
De beide cyllinderbanken staan onder een hoek van 60 graden, anders dan bei automotoren, die staan vaak onder 90 graden.
De motor werdt in bijna alle britse vliegtuigen gebruikt, behalve de beroemde Tyfoon en Tempest van Hawker, deze hadden motoren van het type H met 24 cyllinders in een horisontale H-vorm met twee krukassen.
De eerste die deze Merlins gebruikte was de Hurricane, en de laatste de Mustang, hoewel die motoren in Amerika werden gebouwd in lycentie, door Packard, die ook automotoren maakte.
Rieks
Re: Rolls Royce Merlin
Napier sabre 24 cylinder boxermotor, Deze merlin op de foto is zowiezo van een bommenwerper, Halifax als ik zo naar de prop kijk,Rieks schreef:De Rolls Royce Merlin is een V12 moror, vloeistof gekoeld, met natrium gevulde klppen.
Rieks
En niet van een jager.
-
- Lid
Ammo heeft natuurlijk gelijk dat het in elk geval een bommenwerper moet zijn, omdat het onderstel dubbele poten heeft, en ik zo niet weet of er jagers zijn geweest met zo'n onderstel.
Het probleem is een beetje dat er maar twee motoren zijn.
De zwaarst mogelijke met twee motoren is volgens mij de 'Vickers Armstrong Wellington MKII'.
Volgens foto's op internet komen de landingspoten wel ongeveer overeen.
Maar er zijn, zoals gezegd nogal wat vliegtuigen geweest met Merlins.
(We zijn het er overeens dat het Merlins moeten zijn
).
Ik wil niet zeggen dat ik alles over Merlins en bijbehorende vliegtuigen weet
, maar heb toch wel wat documentatie (b.v. Jane's Fighting Aircraft of Worldwar II).
Rieks
Het probleem is een beetje dat er maar twee motoren zijn.
De zwaarst mogelijke met twee motoren is volgens mij de 'Vickers Armstrong Wellington MKII'.
Volgens foto's op internet komen de landingspoten wel ongeveer overeen.
Maar er zijn, zoals gezegd nogal wat vliegtuigen geweest met Merlins.
(We zijn het er overeens dat het Merlins moeten zijn

Ik wil niet zeggen dat ik alles over Merlins en bijbehorende vliegtuigen weet

Rieks
-
- Lid
-
- Lid