verstandhouding duitsland en nederland

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
lochna
Lid

verstandhouding duitsland en nederland

Bericht door lochna »

hallo :) ik heb een vraagje..weet iemand hier iets over de verstandhouding tussen duitsers en nederlanders in de tweede wereldoorlog..en hoe duisters nu over nederlanders denken en omgekeerd??????alvast bedankt!!!!!
groetjes lochna
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 13 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Die verstandhouding verschilt van persoon tot persoon. Er waren mensen in de oorlog die blij waren met de Duitsers, je had er die er niks om gaven en je had er ook die er fel op tegen waren. Over het algemeen is het echter minder plezierig wanneer je land ingenomen wordt. De verstandhouding werd naarmate de oorlog duurde steeds slechter, omdat ook de leefomtstandigheden slechter werden.

De verstandhouding tegenwoordig vind ik - persoonlijk - best wel goed, alleen bij wedstrijden komt er nog wel ees wat rivaliteit boven. Zie daarvoor ook eens dit topic: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1794
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

heej 2 topics over hetzelfde onderwerp.. :!:
lochna
Lid

Bericht door lochna »

:) dat is een klasgenootje zie ik net.. nja dan ga k dat topic maar eens doorlezen
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 13 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Misschien kunnen jullie elkaar helpen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Proos schreef:Misschien kunnen jullie elkaar helpen.
:shock: Dôh gebooit dat ooit Niet? Een en al overschrijfwerk overal :lol:
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Je kunt dus in het topic http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1794 verder vragen en de antwoorden lezen.

Deze sluit ik dan.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gesloten