collectie kast

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
={ivo}=
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 07 mar 2004, 17:15
Locatie: Delft

collectie kast

Bericht door ={ivo}= »

ik heb een vraagje hou zetten jullie je verzamling neer dat van mij hangt overal maar ik wil weten hoe jullie het doen :wink:
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

het staat nu bij mij op mijn pc kast en her en der in de kamer ik ben op zoek naar een kast
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Gebruik een mooie fitrine-kast. Kan je alles mooi en overzichtelijk neerzetten. Is wel gaaf als er ook licht in zit, dan kan je hem s'avonds ook bekijken. De grootte van de kast hangt dan uiteraard af van de grootte van de collectie en de beschikbare ruimte die je hebt.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Zo doe ik het:
Afbeelding

Mijn papierwerk steek ik in kartonnen mappen die op hun beurt in kartonnen dozen zitten, sommige scans van die documenten hang ik op de achterwand van de kast, dat staat mooi.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb pasgeleden eens mijn kamer allemaal verzet,en nu heb ik 7 kasten,daarvan zijn er 2 vitrinekasten.en ik heb nou 3 kasten die staan nog leeg :lol:.Het papierwerk heb ik net zoals peter in kartonnen mappen.


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

Peter, als ik u vragen mag waar heeft U deze kasten gekocht, en wat was de prijs daarvan..

MVg
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Meubelen Ronny Hendrickx in Antwerpen, 125EUR per stuk


Ik begin trouwens te twijfelen om er nog een te kopen, deze twee beginnen al aardig vol te geraken. Ik heb er wel geen plaats voor, maar ik kan nog altijd mijn eigen bed buitensmijten :)
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

antwerpx schreef:Meubelen Ronny Hendrickx in Antwerpen, 125EUR per stuk


Ik begin trouwens te twijfelen om er nog een te kopen, deze twee beginnen al aardig vol te geraken. Ik heb er wel geen plaats voor, maar ik kan nog altijd mijn eigen bed buitensmijten :)
Als je die linker kast nou tegen de linker muur schuift, en de rechter tegen je bed, heb je daartussenin volgens mij precies genoeg ruimte voor een 3e kast.. (weet niet of da ding links van de kasten boeiend is?)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Dat ding links is voor ooit eens een buste op te zetten , maar dat is uiterst mobiel :)

Ik kom een 10cm te kort, zelfs als ik alles opschuif :(
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

en als je die linker kast een beetje verder naar rechts schuift en dan de nieuwe kast met zijn rug tegen de linker muur zet..? (Zodat de linker en de nieuwe kast met de hoekjes tegen elkaar staan en je een nutteloze hoek in je kamer overhoudt, waar je eventueel een plant ofzo kwijt kunt.)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Helaas, die linker muur is maar 50cm breed, de rest is een raam :)

Maar ik hoop ooit eens een vitrinekast te kunnen vinden die je aan de muur kan ophangen.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

heb je niks buiten de kast staan antwerpx?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Nope, alles geraakt (nu nog , ik zal eens een meer up to date foto plaatsen) juist in de kasten (buiten het papierwerk dan). Op de rechterkast liggen nog wel twee belgische helmen uit '49 en '53
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ey peter,
Die dingen trouwens in de rechterkant,waar je die 2 verzetsarmbanden in heb zitten,wat is dat voor iets?zelf gemaakt of gekocht?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Die heb ik genomen :) Het zijn eigelijk gewone fotokadertjes met een plastic randje, uiterst geschikt voor een stuk textiel zoals een armband (of een medaille met wat wringen :))
Plaats reactie