Super site, maar toch een klein vraagje...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
zondag52

Super site, maar toch een klein vraagje...

Bericht door zondag52 »

Ik ben een student aan de Hogeschool IPABO in Alkmaar en ben op dit moment bezig met het maken van een interactieve, eductieve CD-rom over de Tweede Wereldoorlog, mijn doelgroep is de bovenbouw.
IK heb daarbij onder anderen jullie tekst als basis gebruikt omdat het beknopt en duidelijk de belangrijkste gebeurtenissen weergeeft en een goed sfeerbeeld geeft, super. Nu wil ik graag weten wanneer er weer een nieuw stukje (het einde van 1940 bijvoorbeeld) op de site verschijnt.
En raden jullie mij bepaalde bronnen aan zodat ik het verhaal zelf af kan maken? Bij voorbaat dank en ga zo door, want jullie zijn super!

Met vriendelijke groet,
Marietje Beemsterboer
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

http://www.go2war2.nl, kijk ook bij hun links zal je mis wel helpen
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Sites hebben we tot nu toe niet echt gebruikt voor de het gedeelte wo2 voor kinderen. We hebben de meeste zaken uit boeken. De site zal binnenkort afgemaakt worden. Proos en ik hebben het op het moment nog even druk met een studie, maar gaan allebei binnenkort afstuderen. Dan zullen de volgende hoofdstukken op de site verschijnen. Ik denk overigens wel dat er door de forumleden een aantal links gegeven kunnen worden die door je te gebruiken zijn.

Succes trouwens!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ehm, eigenlijk had ik het wel lief gevonden als je eerst effe had gevraagd of je die tekst mocht overnemen, aangezien ik die zelf geschreven heb :)

Maar ik neem aan dat die interactieve cd-rom geen grotere oplage heeft dan een stuk of 2 a 3?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ze heeft volgens mij de tekst niet overgenomen, maar als basis gebruikt. Ik hoop dat het inderdaad bedoeld wordt zoals ik het lees, namelijk dat er zelf een tekst is geschreven, maar dat de gebeurtenissen in de goede volgorde stonden op onze site. Geen letterlijke tekst overname. Anders wordt het een ander verhaal.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
zondag52

Bericht door zondag52 »

Ik heb de tekst inderdaad alleen als basis gebruik en niet letterlijk overgenomen, daarnaast zal ik natuurlijk in mijn bronvermelding aangeven dat ik jullie tekst als basis heb gebruikt, geen zorgen. En de oplage zal inderdaad niet groot zijn. Bedankt!!

Marietje
Plaats reactie