Idd, ik herinner mij Normandie nog zoals het eruit moet gezien hebben in 1944 en in de film 'The Longest Day'
Geen ronde punten, geen bewegwijzerde tours, geen massa-toerisme, geen overvloed aan musea en monumenten, geen afsluiting op Pointe Du Hoc, geen gemaaid gras op WN62, de originele Pegasus brug over het kanaal, Mme Gondrée die het café nog runde terwijl Maj Howard er z'n thee dronk, enz.......
En veel goede spullen.....
En nu???? Tja,...
Johan
US 90.Inf.Division tijdens D-day
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- Ruben
- Lid
Bodemschatten vernietigend massatoerismegewandel, verzamelaarsgespit in de d-day tuin,...johan willaert schreef:Idd, ik herinner mij Normandie nog zoals het eruit moet gezien hebben in 1944 en in de film 'The Longest Day'
Geen ronde punten, geen bewegwijzerde tours, geen massa-toerisme, geen overvloed aan musea en monumenten, geen afsluiting op Pointe Du Hoc, geen gemaaid gras op WN62, de originele Pegasus brug over het kanaal, Mme Gondrée die het café nog runde terwijl Maj Howard er z'n thee dronk, enz.......
En veel goede spullen.....
En nu???? Tja,...
Johan
Het kunstmatig in leven blijven houden van het zicht zoals toe

War is something human...
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Ach, ja, alles gaat voorbij, hé....ironmarc schreef:ja maar het neemt niet weg dat Nomandie nog steeds erg interessant is om te bezoeken vanwege de belangrijke gebeurtenissen daar, wel erg jammer dat het zo veranderd is
Het is nu wel makkelijker geworden om een aantal plaatsen te vinden en er is nu heel veel documentatie beschikbaar over de gebeurtenissen op de verschillende plaatsen.....
Voor een verslagje van de 60e Herdenking:
http://users.pandora.be/theliberator/specialevents.htm
en als je halverwege de pagina op het logo klikt, krijg je ook een foto-overzicht van Michel Detrez' expo in St Mère Eglise in Juni.....
Johan
29th Let's Go!!!!!