Betekenis van dit symbool?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
sand
Lid

Betekenis van dit symbool?

Bericht door sand »

Goeieavond,

Allereert wil ik zeggen dat dit mijn eerste 'post' is op dit forum en zwaai ik eens met de hand naar alle andere forum leden.

Misschien is het voor jullie 'kenners' een domme vraag maar graag had ik eens geweten wat de betekenis van het volgende symbool is, ik kom deze namelijk op veel oorlogse sites tegen. Is dit misschien een na oorlogs kenmerk?

Afbeelding

alvast bedankt!

grtz[/img]
g-1reaper
Lid

Bericht door g-1reaper »

Zo te zien een eikpunt voor een sateliet. je ziet ze ook wel als een "eight ball", zwarte cirkel met witte stip
leos

Onbekend symbool

Bericht door leos »

Beste,
Dit symbool is eigenlijk een merkteken dat gebruikt wordt bij luchtfotografie en het daarbij in kaart brengen van de genomen foto's.
In het midden van dit teken zie je een metalen nageltje met een uitholling in het midden. Dit centrale punt dient om de stok in te plaatsen van de landmeters.Tevens is er aan dit punt een coördinaat verbonden.De luchtfoto's kunnen achteraf makkelijker aan elkaar gepast worden,dmv de gps-coördinaten.Het heeft dus weinig te maken met oorlogssites,maar ik denk dat sommige betonnen constructies wel goed van pas kunnen komen om deze merktekens op of aan te bevestigen.
MVG Leo
Plaats reactie