Hallo,
Ik vind het prachtig dat er zo'n site is.
Maar ik heb een vraag.
Voor mijn werkstuk over Stalingrad heb ik nog slechts een klein beetje informatie nodig. Namelijk hoe de oorlog na de slag verliep. Ik weet dat de slag een van de keerpunten was, maar mijn vraag is eigenlijk, welke belangrijke slagen hebben er vlak na aan het sector bij Stalingrad plaatsgevonden?
Alvast bedankt,
Shor
NA Stalingrad...
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Bedoel je welke slagen er over het gehele Oostfront nog zijn geweest, nadat de slag om Stalingrad was afgelopen?? Of bedoel je of er na afloop van de slag nog in de nabijheid van Stalingrad is gevochten??
De slag om Stalingrad eindigde begin 1943, dus ver voor het definitieve einde van de oorlog. Na Stalingrad werd ook aan het Oostfront nog hard gevochten en waren de Duitsers verre van verslagen. Wel zouden de Duitsers in het Zuiden niet meer verder oprukken richting de Kaukasus en de belangrijke olievelden daar niet meer bereiken.
Er werden echter nog zat grote slagen uitgevochten; Smolensk, Kiev, Korsun en Koersk bijvoorbeeld. Wel kwam het accent meer te liggen op een Duitse terugtocht en het heroveren van eerder verloren gebieden door het Rode Leger.
Als je je vraag iets specifieker kunt maken kunnen we je beter helpen, maar ik hoop dat je hier al iets aan hebt gehad.
De slag om Stalingrad eindigde begin 1943, dus ver voor het definitieve einde van de oorlog. Na Stalingrad werd ook aan het Oostfront nog hard gevochten en waren de Duitsers verre van verslagen. Wel zouden de Duitsers in het Zuiden niet meer verder oprukken richting de Kaukasus en de belangrijke olievelden daar niet meer bereiken.
Er werden echter nog zat grote slagen uitgevochten; Smolensk, Kiev, Korsun en Koersk bijvoorbeeld. Wel kwam het accent meer te liggen op een Duitse terugtocht en het heroveren van eerder verloren gebieden door het Rode Leger.
Als je je vraag iets specifieker kunt maken kunnen we je beter helpen, maar ik hoop dat je hier al iets aan hebt gehad.

Вместе мы непобедимы
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
- Sgt. Gallée
- Lid
-
- Lid
Dat zou ik anders formuleren. De Duitsers waren verslagen, maar wilden het niet toegeven (een typisch 20e eeuwse gewoonte). Daarom moest het Rode Leger nog ongelooflijk hard vechten om de overwinning binnen te halen. Maar de Weermacht heeft in het Oosten nauwelijks een veldslag meer gewonnen. Ik kan alleen de derde inname van Charkov bedenken door Von Manstein. Dit had uiteindelijk geen enkel nut.Zhukov schreef: De slag om Stalingrad eindigde begin 1943, dus ver voor het definitieve einde van de oorlog. Na Stalingrad werd ook aan het Oostfront nog hard gevochten en waren de Duitsers verre van verslagen.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 47 keer
- Ontvangen: 90 keer
Re: NA Stalingrad...
Misschien is deze website interessant voor je; http://english.pobediteli.ru/ .Shor schreef:Hallo,
Ik vind het prachtig dat er zo'n site is.
Maar ik heb een vraag.
Voor mijn werkstuk over Stalingrad heb ik nog slechts een klein beetje informatie nodig. Namelijk hoe de oorlog na de slag verliep. Ik weet dat de slag een van de keerpunten was, maar mijn vraag is eigenlijk, welke belangrijke slagen hebben er vlak na aan het sector bij Stalingrad plaatsgevonden?
Alvast bedankt,
Shor
- remi
- Lid
mss kun je hier ook iets mee http://www.sixthscalebattle.com/whats_new.html
War Sucks... its only fun for those who never bin there.
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
Ja, ik doelde ook meer op het feit dat de oorlog na Stalingrad niet meteen afgelopen was. Dat doet namelijk geen recht aan de andere slagen die daarna nog gevochten zijn. De Duitsers waren nog niet verslagen in de zin van een onvoorwaardelijke overgave.Moengoman schreef:Dat zou ik anders formuleren. De Duitsers waren verslagen, maar wilden het niet toegeven (een typisch 20e eeuwse gewoonte). Daarom moest het Rode Leger nog ongelooflijk hard vechten om de overwinning binnen te halen. Maar de Weermacht heeft in het Oosten nauwelijks een veldslag meer gewonnen. Ik kan alleen de derde inname van Charkov bedenken door Von Manstein. Dit had uiteindelijk geen enkel nut.
Вместе мы непобедимы