Zoek informatie over personen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Zoek informatie over personen

Bericht door gilles »

Hallo,
in 1 van de oude topics zag ik dat sommige personen via de naam,leeftijd,etc.. aan meer informatie konden geraken.Ik hoop dat jullie me daarbij ook kunnen helpen.Hier enkele namen.

-gefreiter Karl Engelhardt.306 infanterieregiment.
-obergefreiter Felir Barbl.Hij zat in een vliegerafdeling e is op 20 oktober 1943 aan het oostfront overleden.Hij was 26 jaar.
-Jozef Lindinger.Gestorven in december 1944 in aan amerikaans krijgsgevangenekamp

Bedankt bij voorbaat.

greetz
gilles
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

FF oftoppic:Ik ben ook op zoek naar info van een bepaalde persoon.Namelijk:Paul E Johnson.Ik ben er al achter gekomen in welke divisie hij zat,namelijk de old hickory divisie in waarschijnlijk het 117th regiment.Ik weet zijn serial nummer.(Want dat staat namelijk op het item dat ik van mijn opa heb gekregen).Ik heb eigenlijk alles op het internet uitgezocht,gemaild,en gezocht en gezocht,maar uiteindelijk ben ik niet verder gekomen dan de info over het regiment en de divisie waar hij in zat.Ik ga binnenkort in september als de herdenking is van de bevrijding van maastricht(Door het 117th regiment van de old hickory)ga ik een brief naar de gemeente schrijven en vragen naar de namen van de veteranen die op deze herdenking zijn.Als iemand nog info heeft hoe ik erachter kan komen wat er met deze persoon is gebeurt en hoe ik meer info kan krijgen,GRAAG.

Alvast bedankt.
Maar beantwoord maar eerst de vraag van gilles want dit is zijn topic. :wink:

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

no hard feelings hoor!! :D :) :P
kb

namen van WO II slachtoffers geb. te harlingen

Bericht door kb »

ik ben op zoek naar namen van mensen die geboren zijn in harlingen en zijn omgekomen in de WO II, kan iemand mij hieraan helpen of misschien aan info waar ik dit kan nazoeken? b.v.d
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

kijk eens in je gemeente register van je Dorp daar is (meestal) wel wat bekent...

Of een of ander genootschap...
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Probeer het eens op http://www.volksbund.de en dan naar de grabesuche
Plaats reactie