Codenamen D-day

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Tommmmmm

Codenamen D-day

Bericht door Tommmmmm »

hallo
ik moet een profielwerkstuk maken over D-Day.
de codenaam van D-day weet ik (operatie Overlord). ik weet dat er meer operaties zijn uitgevoerd. ik kan de namen wel vinden, maar ik kan er verder geen informatie over geven. zouden jullie mij de codenamen kunnen geven en de gebeurtenissen?
bij voorbaat dank.
tom
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Je schrijft dat je de namen al gevonden hebt. Over welke operaties wil je meer informatie hebben?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Tommmmmm

Bericht door Tommmmmm »

ik had vanochtend een site, maar vergeten op te slaan. dus de operaties ben ik ook kwijt. zou u mij daar verder mee willen helpen..of tips geven welke website ik kan bezoeken?
Tommmmmm

Bericht door Tommmmmm »

market garden weet ik wel. dus daar hoef ik geen verdere uitleg over. graag over de andere operaties wel!?
Gebruikersavatar
roadmaster
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:26
Locatie: Someren

Bericht door roadmaster »

8) Succes met je profielwerkstuk.
Ga ook eens aan de slag op Google of Wikipedia enz.

groet Roadmaster :lol:
be prepared & drive alert
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Tommmmmm

Bericht door Tommmmmm »

hee bedankt, dit is al top !!! zou je ook nog aan kunnen geven welke operaties alleen uitgevoerd werden door D-Day zeg maar? gericht op europa? aangezien mijn engels dramatisch is, kan ik dat neit zo 1,2,3 vertalen. bij voorbaat dank.
Tommmmmm

Bericht door Tommmmmm »

ik heb zelf operatie fortitude gevonden. maar die staat niet in die lijst. kan het kloppen dat die lijst niet compleet is?
Gast

Bericht door Gast »

Tommmmmm

Bericht door Tommmmmm »

BEDANKT !!!!!!!
Plaats reactie