Jodinnen in SS bordelen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Jodinnen in SS bordelen

Bericht door Markoz »

In het topic over bordelen (ook in dit deelforum) wordt dit boek al genoemd.

Het gaat over een Joods meisje dat tewerk wordt gesteld in een SS bordeel, het is geschreven uit eigen ervaringen.

Ik heb het boek al tijden in mijn bezit en iedere keer als ik het herlees komt bij mij dezelfde vraag naar boven: Hoe zat dat dan met de rassenwetten? SS'ers die naar bed gingen met jodinnen.. Dat mocht toch helemaal niet? Heeft iemand hier wat meer informatie over?[/url]
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

Om hier op te komen:

Niet alleen de SS mocht niet slapen met de "Untermenschen" maar geen één Duitser mocht dit.

Wat jij verteld is zo dat dit maar 1x is voorgevallen en dat dit zou gebeurd zijn omdat m'n gewoon niet wist dat dit een jood was en dat deze vrouw zich zou hebben uitgegeven voor een andere nationaliteit zodat deze de Nazi's kon ontvluchten.

Wat niet gelukt is en opgepakt geweest is en daarom in een bordeel zou zijn gestoken. Men kan er van uit gaan dat als men wist dat dit een jood was dat deze direkt zou gefusilleerd worden samen met de Duitsers die hiermee zouden hebben geslapen.


Hopelijk heb ik je toch een deel geholpen.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Sorry Sturmkreuz, maar ik krijg bij al je posts niet echt de indruk dat je er veel vanaf weet...
Er werd bijvoorbeeld ook veel Russische vrouwen verkracht, en dat mocht ook eigenlijk niet. Dat kwam ook wel eens voor met Joodse vrouwen.
Net als dat er ik geloof 100.000 (misschien meer) Joden in het Duitse leger zaten. Al die ideologie vonden ze leuk, maar als het er op aan kwam (als ze de untermenschen konden gebruiken zeg maar) werd het vaak overboord gegooid.
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

gamer0004 schreef:Sorry Sturmkreuz, maar ik krijg bij al je posts niet echt de indruk dat je er veel vanaf weet...
Er werd bijvoorbeeld ook veel Russische vrouwen verkracht, en dat mocht ook eigenlijk niet. Dat kwam ook wel eens voor met Joodse vrouwen.
Net als dat er ik geloof 100.000 (misschien meer) Joden in het Duitse leger zaten. Al die ideologie vonden ze leuk, maar als het er op aan kwam (als ze de untermenschen konden gebruiken zeg maar) werd het vaak overboord gegooid.
1. Wat ik in het geheel al niet snap heb bij m'n posts nog maar 2 keer geholpen voor de rest waren het foto's plaatsen en in babbelbox.

2. We hebben het over een bordeel en niet als je jaren van huis bent zonder seks te hebben.

3. Wat denk je dat de Geallieerden gedaan hebben wat ook niet mocht?!

4. Duits leger of te gaan werken in Duitsland?!

5. Ideologie.. Kijk, Duitsland gebruikte de joden als werktuig en niet als een soldaat die het Reich moest vertegenwoordigen. Als men een ideologie heeft betekend dit niet dat alles ineens uitgeroeid moet zijn. Waaom zou iemand met een ideologie het vuile werk door zijn eigen volk laten doen terwijl er in zijn vorm "untermenschen" waren?!

6. Deze "untermenschen" worden vervangen. Als jij dacht dat dezelfde joden worden gebruikt om jaren lang in een fabriek te werken ben je fout. Duitsland had genoeg joden "klaarliggen" om elke maand verse werkkracht in hun fabrieken te hebben.

Dus wat jij zegt klopt niet helemaal. Ik zeg ook niet dat alles wat ik zeg 100% correct is.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

1. Het ging vooral (ook al zei ik dat niet, fout van mij) over de manier van formulering. Ook nu moest ik je tekst meerdere keren lezen om door te krijgen wat je bedoelde.
2. Dat zei ik alleen maar om aan te geven dat van al die ideologie in de praktijk weinig terecht kwam.
En waarom denk je dat die bordelen er waren? Die waren voor mannen die van huis weg waren...
3. ? dit punt snap ik niet.
4. ? snap ook dit punt niet. Je doelt op dat ze de keus hadden in het leger te gaan of in de fabrieken te werken?
Tene eerste gaat het hier om Duitse Joden, ten tweede is het niet om aan te geven dat de Joden zich alleen maar om hun eigen hachje zorgen maakten ofzo, maar dat de Duitsers/het Duitse leger heel vaak niet meedeed aan de Nazi-ideologie.
5. Duitsland gebruikte de Joden dus wél "als een soldaat die het Reich moest vertegenwoordigen".
En ik zeg ook niet dat alles ineens uitgeroeid moest zijn...
Daarnaast was het toch wel zo dat ze de Joden wilden uitroeien. Dat er werkkampen waren was alleen maar omdat ze dan ook nog wat aan ze hadden, voordat ze dood gingen (want het was niet de hoofdtaak van werkkampen om Joden als arbeidskrachten nuttig te gebruiken maar om ze te vermoorden)
6. Klopt, en je hoort me dat dan ook niet zeggen.
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

Argumenten aangeven, goed punt,
maar moet dat met die;

1.
2.
3.
4.

??
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Tja, ik gaf zo maar even duidelijk antwoord ;)
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Sturmkreuz, volgens mij heb je het boek waar het over gaat in de eerste post niet gelezen.
Men wist heel goed dat het Joodse vrouwen (en meisje van 14 etc) betrof.
Misschien eerst even het boek lezen.


Interessante link over dit onderwerp om te lezen (met bronvermeldingen erbij)
link 1

En:
link 2
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

Wie heeft gezegt dat ze het wisten? De schrijver?
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Lees het boek maar ;-)
Of de studies onder de linkjes, ook interessant
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

Kleine Feldmaus op aanrade van jou zal ik het wel eens doen. Kun je deze in de bibliotheek ook lenen of hebben ze deze niet aangenomen?
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

:-)
Ik denk dat ze het daar wel hebben ja, volgens mij is de titel in het Nederlands "Daniella".
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

Als ze uberhaupt al een ruime keuze in de bibliotheek hebben over de wo2..
Hier in ieder geval niet, en bij ons is geen kleine bibliotheek!
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Dat zou jammer zijn.
Op de achterzijde staat non-fictie/war, op die afdelingen in de bieb zou je kunnen kijken.
Ik heb hem zelf voor 3 euro op internet gekocht, tweedehands.
Het is geen studie maar gebaseerd op het dagboek van het zusje van de schrijver.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Plaats reactie