Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tavannes Tunnel (Verdun) en de Vergeltungswaffe 2 (V2 raket) zouden in aanmerking komen. Dus vermoedelijk een lanceerplatform. Weet er soms iemand meer hierover
Ik zelf weet eigenlijk niet of er een lanceerplatform ligt in Verdun maar alles kan.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Jim schreef:
Dan kan je gezien de datum (1874-1936) V2 platform hoe dan ook uit sluiten.
Dit is de meest idiotische antwoord dat ik ooit heb gehoord.
Verdun is na 1936 ook aangevallen. Denk je nou dat die mensen die deze tunnel beheerden en die datum op plaatsen dat ze de toekomst weten.
"Ok mensen, er zal niks meer gebeuren dus plaats 1936 maar erop."
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Jim schreef:
Dan kan je gezien de datum (1874-1936) V2 platform hoe dan ook uit sluiten.
Dit is de meest idiotische antwoord dat ik ooit heb gehoord. "
Het antwoord houd samen met de manier waarop de "vraag" is gesteld.
Arneken komt er ook niet helemaal uit.
Ik vroeg volgens mij nog vrij netjes wat de vraag precies is.
Of zou je de vraag zo kunnen formuleren dat iemand er ook een fatsoenlijk antwoord op kan geven? (iets groffer gesteld)
Gezien de datum is die tunnel niet speciaal voor de V2 gebouwd. Waar of niet?
Wil je weten of die tunnel ook voor V2 is gebruikt?
Ik denk het niet gezien de omvang. Volgens mij is de enige vaste V2 lanceer platform in La Coupole geweest. (Ben er eens geweest zeer indrukwekkend) En aangezien deze suf gebombardeerd is door de geallieerden hebben de Duitsers besloten om mobiele lanceer platforms te gebruiken.
Ik heb deze gegevens over genomen om de persoon te helpen. Ik vrroeg is er iets met deze tunnel en de V2?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Mijn antwoorden houd en heb ik in dit geval naar ik meen aardig on-topic gehouden.
Zoals eerder vermeld is in La Coupole (Wizernes-Helfaut-Watten) (ongeveer 5km van Saint-Omer) de enige vaste V2 basis geweest.
(Peenemunde reken ik niet mee)
Afmetingen V2:
Lengte
14,036 m
Lengte van de staartvinnen
3,935 m
Doorsnede romp
1,650 m
Doorsnede over de staartvinnen
3,55 m
Als je de lengte van de persoon op de foto 1,80m schat dan kan de raket staande nooit in die tunnel zijn gekomen.
Platliggend had gekund maar dan zonder staart (doorsnede 3,55m)
Geeft natuurlijk geen definitief antwoord maar berekenend kan je met grote zekerheid nee zeggen. De meeste V2 rakertten werden in Dora gebouwd en vandaaruit via mobiele installaties in de rest van Europa afgelanceerd.
Wat ik ook heb gezegt in andere forum maar mss is deze tunnel niet echt gebruikt voor de V2. V1 is te ver vermits te en bereik hadden van iets minder dan 300km.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Ik heb een zeer sterk vermoeden dat de werken in de Tavannestunnel -en ook elders in Lotharingen- voorbereidingen waren die kaderden in het plan om Parijs te bestoken met allerlei raketten. Door de invasie en de snelle opmars van de geallieerden is het bij voorbereidingen gebleven. Ik denk dat de tunnel van Tavannes bedoeld was als opslagplaats of tussen- station bij het transport van V1-raketten. Er was er ook een voorzien in Longuyon waar in het fort van Guentrange nog een V1 te bezichtigen valt.
Ik vraag hier en daar nog wat rond en laat wat horen als ik méér informatie heb.
Voor de liefhebbers van de V2, onder andere in Nederland is nog heel wat te vinden op :http://www.norbert-lammers.de/V2.pdf voor wie het Duits enigszins machtig is.
De V1 in het fort van Guentrange vind je bij de foto's -ongeveer de 25°-
op volgende stek : http://pagesperso-orange.fr/fort-de-gue ... dex_fr.htm
Ik vrees dat het even knippen en plakken zal worden, de urls werken blijkbaar niet
V1 hebben we ook al ondervonden door een mail. Alvast bedankt
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Eerst een foutje rechtzetten : het fort van Guentrange ligt in Thionville ipv Longuyon. Heb inmiddels contact opgenomen met de heer Bailleul van http://sitesv1du-nord-de-la-france.com/
Zodra ik meer hoor, laat ik het weten...
Antwoord gekregen van de heer Bailleul, ik citeer en vertaal :
"De tunnel van Tavannes werd gecodeerd als "Nachschublager 1404", hiervan waren er 8 voorzien in Frankrijk. (Dus stockeercentrum voor V2 van waaruit ze naar de verschillende afvuurregio's vervoerd werden)
Er is geen enkele V2 afgevuurd vanuit Frankrijk.
De eerste V2 is gelanceerd op 8 sept. 1944, toen Frankrijk al bevrijd was.
De V2's die in Tavannes zouden gestockeerd worden, waren niet voorzien voor een bombardement van Parijs."
De informatie blijft maar komen...(via de heer Bailleul) :
Goededag,
Ik heb bevestiging gekregen van een Duitse correspondent die de tunnel bezocht heeft. In feite zijn er twee tunnels. (Dat klopt !!)
De eerste, de oudste, is degene die gebruikt werd in de eerste wereldoorlog.
De tweede, parallel met de eerste, werd gedurende de zomer van 1944 aangepast door de Duisters teneinde er V2's op te slaan.
Het grote voordeel was dat de bestaande spoorlijn gebruikt kon worden voor de aanvoer waarna de raketten konden gelost en opgeslagen worden in de naastliggende tunnel. Hiertoe werd een verbinding tussen de twee tunnels gemaakt.