De naam van een gevangenis/ fort

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
stephanie101
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007, 22:12

De naam van een gevangenis/ fort

Bericht door stephanie101 »

Ik ben voor een project in de klas op zoek naar de naam van een fort die tijdens de tweede wereld oorlog werd gebruikt als gevangenis voor vluchtgevaarlijke gevangenen. Het gaat niet om een kamp, maar enkel om een fort. Een uitzending op discovery channel heeft mijn interesse gewekt, maar ik weet de naam niet meer. En zonder de naam is het lastig zoeken naar informatie.
Het staat mij bij dat het gaat om een fort in Duistland of Polen waar zich bijzondere gebeurtenissen hebben afgespeeld als het gaat om gevangenen die op orginele wijze zijn ontsnapt. Heeft iemand misschien een idee? Ik heb al pogingen gedaan om via internet de info te achterhalen.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Dat zal waarschijnlijk Colditz zijn.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

Mee eens, dat moet Colditz zijn. Als je er interesse in hebt moet je even op marktplaats zoeken, dan kun je de serie bestellen.
stephanie101
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007, 22:12

Bericht door stephanie101 »

Ontzettend bedankt. Jullie info is correct. Heb nu een bod gedaan op de serie en ben benieuwd of die bruikbaar is voor in de klas. Fijn dat ik nu een naam heb om verder te zoeken.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Geen probleem.
Succes met je verdere zoektocht.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie