slachtoffers uit harlingen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
kpb

slachtoffers uit harlingen

Bericht door kpb »

wie kan mij aan namen helpen van harlingers die buiten harlingen zijn omgekomen in de tweede wereldoorlog?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Volgens mij kun je daarvoor het beste naar het gemeentearchief gaan, of bijvoorbeeld het NIOD ofzo?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gast

Re: slachtoffers uit harlingen

Bericht door Gast »

kpb schreef:wie kan mij aan namen helpen van harlingers die buiten harlingen zijn omgekomen in de tweede wereldoorlog?
Gast

Bericht door Gast »

Proos schreef:Volgens mij kun je daarvoor het beste naar het gemeentearchief gaan, of bijvoorbeeld het NIOD ofzo?
kan ik niks vinden heb dit al geprobeerd
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Toch zijn dat de bronnen waar je 't moet zoeken. Eventueel kun je nog een oproepje plaatsen in de plaatselijke krant of zijn er wellicht experts hierover zijn die niet bij de gemeente bekend zijn.

Wat was de reactie van het NIOD trouwens en heb je ook hulp gehad bij het zoeken in het gemeentearchief?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Zie: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=983&i=1301&t=1301
R Dirks geeft hier naar mijn mening een zeer behulpzaam en nuttig antwoord.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie