Er is nog genoeg te vinden in de aarde en rivieren m.b.t. de Tweede Wereldoorlog. Hulzen etc, maar ook bijvoorbeeld voertuigen en vliegtuigen.
- Als je een voertuig uit het water wilt halen, mag dat? Zijn er regels aan verbonden waar je je strikt aan moet houden? Moet je toestemming hebben van de gemeente? etc. etc.
- Op privéterrein opgravingen doen, mag alleen met toestemming van de eigenaar. Als de eigenaar toestemming geeft voor opgravingen en ook toestemming voor het houden van alle gevonden spullen, mag je alles wat je vindt (buiten enkele zaken zoals lichamen end.) gewoon zo houden? Bijvoorbeeld als je ergens een vluigtuig vind, moet je dit aangeven ergens, of kun je er bij wijze van spreken gewoon mee naar huis rijden?
Ik hoop dat duidelijk is wat mijn vraag is..
hopelijk kan iemand me verder helpen.
Mvg.
regels m.b.t. opgravingen
Re: regels m.b.t. opgravingen
Yannick S. schreef:Er is nog genoeg te vinden in de aarde en rivieren m.b.t. de Tweede Wereldoorlog. Hulzen etc, maar ook bijvoorbeeld voertuigen en vliegtuigen.
- Als je een voertuig uit het water wilt halen, mag dat? Zijn er regels aan verbonden waar je je strikt aan moet houden? Moet je toestemming hebben van de gemeente? etc. etc.
- Op privéterrein opgravingen doen, mag alleen met toestemming van de eigenaar. Als de eigenaar toestemming geeft voor opgravingen en ook toestemming voor het houden van alle gevonden spullen, mag je alles wat je vindt (buiten enkele zaken zoals lichamen end.) gewoon zo houden? Bijvoorbeeld als je ergens een vluigtuig vind, moet je dit aangeven ergens, of kun je er bij wijze van spreken gewoon mee naar huis rijden?
Ik hoop dat duidelijk is wat mijn vraag is..
hopelijk kan iemand me verder helpen.
Als je op prive terrein wat vind mag je het houden ,behalve scherpe munitie. Als je een vliegtuig wil bergen,
kun je dat gewoon doen , met toestemming van de eigenaar, behalve als er vermisten in zitten. http://www.arga-nl.nl
Mvg.
Nemo Me Impune Lacessit