Ik zal even gaan kijken of ik er nog wat over kan vinden, als ik wat vind hoor je het van me!!Dejah Thoris schreef: Weet je toevallig of het oorlogsmuseum in Thailand ook een website heeft? Ik zou die graag eens bekijken.
slechte Japanners...
-
- Lid
-
- Lid
Re: slechte Japanners...
Ik meen mij zelfs te herinneren uit verhalen van mijn vader dat er een Japanse officier was die zei "geen slapende honden te willen wakker maken" toen het bevel kwam om Pearl Harbor aan te vallen.LHek schreef:Ja, de jappanners waren zeker terecht afgeschilderd als de bad guys. De Amerikanen hadden geen enkele schuld in de aanval, wel werden wat Amerikaanse vliegtuigen per ongeluk door de Amerikanen zelf neer geschoten maar dat was dan ook alles.Gastjuh schreef:ik heb de film 'Pearl Harbor' pas gezien en ik heb een vraag waarop ik maar geen juist antwoord kan vinden...
VRAAG: 'Werden de Japanners terecht afgeschilderd als de slechteriken of waren de Amerikanen ook schuldig aan de aanval op Pearl Harbor?'
alvast bedankt
Ik weet helaas zijn naam niet meer, maar als het goed is heeft hij zelfmoord moeten plegen.
De Japanners wilden graag Zuid-Oost Azie en Australie veroveren maar waren bang voor de VS, daarom besloten ze eerst de Amerikaanse vloot bij Pearl Harbor uit te schakelen in de hoop geen last van de Amerikanen te krijgen.
- Zwikbeer1
- Lid
Ik heb geen link naar het river kwai museum in thailand gevonden maar wel een deen met een site daar over.http://www.hune-pedersen.dk/ferier/thailand/page15.htm
-
- Lid
Jammer dat er zo weinig foto's van het museum zijn, maar toch leuk om het gezien te hebben.Zwikbeer1 schreef:Ik heb geen link naar het river kwai museum in thailand gevonden maar wel een deen met een site daar over.http://www.hune-pedersen.dk/ferier/thailand/page15.htm