Scherpe munitie gevonden

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
A. Noniem

Scherpe munitie gevonden

Bericht door A. Noniem »

Ik heb in Duitsland een x aantal kogels gevonden en mee naar huis genomen. Ik weet dat ik ze niet in bezit mag hebben en ik vind het te gevaarlijk om ze thuis te bewaren. Wat kan ik nu het beste doen? Herbegraven?
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Re: Scherpe munitie gevonden

Bericht door Nico Roelofs »

Als je weet dat je ze niet mag bezitten en daarnaast vind je ze ook te gevaarlijk om ze thuis te bezitten dan had je ze in eerste instantie al niet mee moeten nemen. :wink:

Je kan ze herbegraven maar je weet maar nooit door wie ze ooit weer een keer gevonden worden. Dus als je slim bent breng je ze even naar het politie bureau.
LEO
Lid
Contacteer:

Re: Scherpe munitie gevonden

Bericht door LEO »

Het beste was dat je de scherpe munitie mee terugnam naar de vindplaats in Duitsland.

Daar de autoriteiten te contacteren ( gemeente of stad ) en te melden dat je er scherpe munitie gevonden hebt.

Dan heb jij je burgerplicht volbracht en ligt de bal bij de plaatselijke overheid.

Om moeilijkheden te voorkomen zou je best zeggen dat je ze toevallig gevonden hebt. En liefst de vindplaats voor jezelf houden.
Plaats reactie