wij hebben info nodig over de dingen die hitler goed en slecht gedaan heeft.

wij kunen er namelijk geen info over vinden.
Groetjes anoniem

Lees eerst bijvoorbeeld deze pagina op wikipedia eens door.anoniem schreef:wij hebben info nodig over de dingen die hitler goed en slecht gedaan heeft.![]()
wij kunen er namelijk geen info over vinden.
Hoe kom je daar bij?itsfamousharvo schreef:Het is in ieder geval bekent dat Hitler geafalteerde wegen, zwangerschaps verlof en pensioen heeft geintroduceert
en veel redemies tegen ziektes heeft laten ontwikkelen.
Dit is nou een forum. Altijd over iets discuseren tot we de correcte oplossing hebben. Wat Hitler goed deed, zal niet veel zijn maar bedoel je met de mensen of met de oorlog? Ik bedoel de tactieken of de behandeling en respect voor (eigen) volk?anoniem schreef:Hallo
wij zijn hartstikke blij met de reacties![]()
maar we weten niet wie er gelijk heeft![]()
groet anoniem
En ook hier dit is niet allemaal aan Hitler te danken.sniper snoop schreef:Wat hij goed deed en velen geven me wel gelijk is dat hij de Duitse bevolking uit het lijden heeft gehaald die ontstaan is door het Verdrag van Versaillie.
ben ik het NIET mee-eens als de fransen het allemaal te zwak vonden waarom verklaarde ENGELAND in 1939 dan als eerste de oorlog aan nazi-duitsland en niet frankrijk, en waarom grepen de fransen dan niet al in in 1938 toen Tjecho-slowakije werdt aangevallen, Frankrijk was niets zonder Engeland.Jim schreef:En ook hier dit is niet allemaal aan Hitler te danken.sniper snoop schreef:Wat hij goed deed en velen geven me wel gelijk is dat hij de Duitse bevolking uit het lijden heeft gehaald die ontstaan is door het Verdrag van Versaillie.
In de geallieerde landen waren er ook stemmen dat het verdrag te hard was voor de Duitsers. Voor de Fransen kon het niet streng genoeg. De Amerikanen hebben uiteindelijk het verdrag zelfs niet ondertekend en sloten een apart vredesverdrag met de Duitsers. In loop der jaren werd de voorwaarden verzacht in allerlei aparte verdragen.
vraag1, srry verkeerd geconcludeert,Veltro schreef:@coco"het verdrag van versailles was trouwens niet het enige waardoor duitsland en omringe europese landen failliet werden dit heeft ook te maken met de 'zwarte donderdag' in 1929 toen alle beurzen in Amerika in storten en iedereen staat arm werdt ook in Nl-Bel-Du-Fr-Denmark-Noorweg-Fin-Italië en nog veel meer, daardoor kon het fascisme en het nationaal-sociaalisme opkomen."
Ten eerste vraag ik mij af welke, de door jouw aangehaalde omringende Europese landen, zijn welke failliet gingen vanwege het Verdrag van Versailles
Ten tweede vraag ik mij af, welke bron melding maakt dat iedereen straat arm werd in de door jouw aangehaalde landen. Ik kan alvast verklappen dat dat in Italie niet het geval was, maar ook mijn familie in Nederland is deze jaren ongestoord door gekomen.
Ten derde vroeg ik mij af, waarom je denkt dat het Fascisme en NS zijn opgekomen door deze kredietcrises. Voor je informatie; de Fascisten waren al in 1922 aan de macht, ruim voor de crisis.
Veltro
Ik heb het idee dat je het niet begrepen hebt. Het gaat om het verdrag van Versailles jaar 1919! De Fransen vonden het verdrag van Versailles niet ver genoeg gaan. Ze hadden het liefst Duitsland opgedeeld gezien. Met het idee dat ze vanuit een verenigd Duitsland nooit meer iets te vrezen hadden. Dit ging de Britten en de Amerikanen (elk om andere redenen)te ver. Dit verdrag stelde nog maar weinig voor in 1933 toen Hitler aan de macht kwam. Duitsland moest eerst in natura schade compenseren en daarna bepaalde men het bedrag in goud, wat ze financieel niet konden. De beurs krach in Amerika maakte het economisch voor landen het moeilijker. De instorting van de beurs is niet verantwoordelijk voor het opkomst van het fascisme.coco schreef: ben ik het NIET mee-eens als de fransen het allemaal te zwak vonden waarom verklaarde ENGELAND in 1939 dan als eerste de oorlog aan nazi-duitsland en niet frankrijk, en waarom grepen de fransen dan niet al in in 1938 toen Tjecho-slowakije werdt aangevallen, Frankrijk was niets zonder Engeland.
Ik denk dat het enige wat Hitler goed heeft gedaan is zoals al vermeld duitsland uit de shit gehaald, het verdrag van versailles was trouwens niet het enige waardoor duitsland en omringe europese landen failliet werden dit heeft ook te maken met de 'zwarte donderdag' in 1929 toen alle beurzen in Amerika in storten en iedereen staat arm werdt ook in Nl-Bel-Du-Fr-Denmark-Noorweg-Fin-Italië en nog veel meer, daardoor kon het fascisme en het nationaal-sociaalisme opkomen.
mvg,
coco
Als je de Duitse economie bedoelt, nee. Dat is de verdienste van Hjalmar Schacht, die opstapte toen Hitler rond 1937 op een oorlogseconomie over wilde schakelen. En de Duitse economie stond er in augustus 1939 helemaal niet goed voor.sniper snoop schreef:Jim, het klopt inderdaad maar Hitler zorgde wel ervoor dat Duitsland uit de shit geraakten.